Danas je započela nova školska godina 2019./2020. u koju je krenulo nešto
više od 464.000 učenika osnovnih i srednjih škola, od čega
318.000 osnovaca (uključujući nešto više od 38.000 prvašića) i
146.000 srednjoškolaca.
Prema podacima
Ministarstva znanosti i obrazovanja, ove je školske godine u prve razrede osnovnih škola upisano
petstotinjak učenika manje nego prošle. U prve razrede srednjih škola u ljetnom upisnom roku upisano je
40.000 učenika, od čega je nešto više od
11.000 gimnazijalaca, a
26.500 strukovnjaka. Glazbene i umjetničke programe upisalo je oko
2.500 učenika.
U odnosu na prethodne godine
porastao je interes učenika za strukovne programe, pa je tako ove godine u prvom upisnom roku strukovne programe upisalo gotovo
1200 učenika više nego prošle, a od trogodišnjih strukovnih programa i dalje je najveći interes za
kuhara i frizera.
Od ove školske godine učenici, njihovi roditelji i nastavnici morat će se prilagoditi na neke promjene, a najveća od njih svakako je kurikularna reforma koja će obuhvatiti oko
150.000 učenika: u 1. i 5. razredima osnovnih škola u svim predmetima, a u 7. razredima po novim
kurikulumima predavat će se
biologija, kemija i fizika. Reformom će biti zahvaćeni i prvi razredi srednjih škola pa će gimnazijalci po novim kurikulumima pratiti sve predmete, a strukovnjaci
hrvatski, matematiku i strani jezik.
Svi učenici obuhvaćeni reformom dobit će
nove udžbenike; za učenike osnovnih škola udžbenike će financirati Ministarstvo, a što se tiče srednjih škola, osigurana su sredstva za udžbenike za učenike čiji roditelji primaju zajamčenu
minimalnu naknadu. Svi udžbenici za osnovne škole stići će do korisnika prvog dana nastave.
U tijeku je također postupak nabave za
91.641 tableta. Tableti su osigurani za učenike
5. i 7. razreda osnovne škole po načelu jedan učenik jedan tablet, dok će se u nižim razredima osnovne škole dobiti jedan tablet na četiri učenika za rad u školi.
U novoj š.g. školama je ostavljena mogućnost izbora
kalendara praznika. Većina škola (67%) odabrala je klasičan kalendar praznika po kojemu
zimski odmor za učenike počinje 23. prosinca i traje do 10. siječnja, a
proljetni počinje 10. travnja i završava 17. travnja, s tim da nastava počinje 20. travnja.
Još jedna velika promjena je
manje „štrebanja“ i učenja činjenica jer se fokus stavlja na sam
proces učenja i razvoj kompetencija poput rješavanja problema te logičnog i kritičkog razmišljanja. Škole će također ići u korak s vremenom pa će tako, primjerice, na satu informatike učenici više programirati i učiti o sigurnosti na internetu, na satu glazbenog će stvarati vlastite kratke glazbene brojeve, a na satu likovnog će koristiti nove digitalne alate za stvaranje animacije.
Mijenja se i način ocjenjivanja i uvodi se
kriterijsko ocjenjivanje koje će omogućiti bolju poveznicu prema državnoj maturi, koja će isto tako imati kriterije po kojima treba ocjenjivati. Jedna od posljedica takvog ocjenjivanja je to što više neće biti hiperinflacije super odlikaša s prosjekom 5,0, najavljuju u ministarstvu.
Inače, kada je o Osijeku riječ, u gradu na Dravi osnovnu školu pohađa nešto više od
7000 učenika, od kojih je
886 prvašića.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ilustracija