U prvih šest mjeseci ove godine usluge
Zračne luke Osijek koristilo je ukupno
25.909 putnika, što je za
12% manje nego u istom razdoblju prošle godine, izvijestio nas je
Davor Forgić, direktor ZL Osijek.
Isto smanjenje dogodilo se i na redovnim domaćim i na redovnim međunarodnim linijama. Razloga za to je nekoliko: kasniji početak ljetne sezone letenja, slabija popunjenost na domaćim linijama u travnju i svibnju (turističkoj predsezoni), dvije tjedne rotacije na
Wizz Air-ovoj liniji Basel-Osijek-Basel tijekom ljetne sezone letenja, za razliku od prošle godine kada su bile tri i u konačnici prestanak letenja na spomenutoj liniji od 15. lipnja.
Nakon što je Zračna luka koncem travnja prošle godine obnovila status
reguliranog cargo agenta, u prvoj polovici te godine uspjeli su realizirati samo jedan cargo let na kojemu je prevezeno
0,3 tona robe. U istom razdoblju ove godine imali su ukupno pet cargo letova na kojima je ukupno prevezeno
12,6 tona robe.
Ukupno su ostvarene
1.322 zrakoplovne operacije, što je
povećanje u odnosu na prošlu godinu za 5%. U strukturi zrakoplovnih operacija
rastao je broj operacija na domaćim redovnim linijama za 3%, zabilježen je pad od 9% na međunarodnim redovnim linijama, ali i rast od 13% na neredovnim linijama (poslovnjaci, lovci, sportaši, ambulantni letovi itd.).
Kada je o popunjenosti linija riječ, u srpnju je popunjenost na Eurowings-ovim linijama za
Stuttgart bila 85% u dolasku i 87% u odlasku, a za
Cologne 77% u dolasku i 55% u odlasku.
Popunjenost
Trade Air-ovog zrakoplova s 18 sjedala u srpnju je na domaćim linijama u odlasku s našeg aerodroma bila: prema
Zagrebu 29%, prema
Puli 75% i prema
Rijeci 52%. Na linijama Croatia Airlines-a, na zrakoplovu sa 76 sjedala, prema
Dubrovniku je bila
97%, a prema
Splitu čak
99%. Ove linije se odvijaju prema PSO (public service obligation) programu, koji je na snazi do kraja ožujka iduće godine. Ovim programom tijekom cijele godine Zračna luka Osijek ima deset letova tjedno, a u ljetnoj sezoni letenja (travanj – listopad) 12 letova tjedno.
U postupku je izrada prijedloga
Ministarstva mora, prometa i infrastrukture novog PSO programa za razdoblje 2020.-2024., koji bi, prema informacijama s kojima Zračna luka raspolaže, trebao biti znatno izdašniji za ZL Osijek od postojećeg i znatno im povećati prihode, kako od primarne, tako i od sekundarnih djelatnosti, povećati broj putnika i zrakoplovnih operacija i ZL Osijek učiniti interesantnijom destinacijom aviokompanijama. Nakon rješavanja ovog projekta, MMPI će započeti s novim, a to je međunarodni PSO, što bi dobrom nadogradnjom na domaći PSO od ZL Osijek moglo napraviti značajno čvorište, prvenstveno za povezivanje domovinske i iseljene Hrvatske, a potom i za poticanje gospodarskih, turističkih i ostalih aktivnosti u regiji.
Konačno, kako bi bili spremni za očekivano povećanje prometa, svojim putnicima osigurali bolji komfor i omogućili lakše snalaženje boljom komunikacijom, zaposlenicima ZL-a osigurali bolje uvjete rada i udovoljili schengenskoj regulativi, tijekom iduće godine planira se dovršiti još 2016. godine započeta rekonstrukcija putničke zgrade. Sva potrebna sredstva za ovaj projekt osigurat će
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Dino Spaić/Foto-arhiv031