Osječanin
Miroslav Škaro prvi je Hrvat, ali i jedan od
rijetkih u svijetu, koji je
Teslu Model S najprije rastavio do posljednje matice, a zatim ponovno sastavio, piše portal
AMS.
Miroslav Škaro bivši je
motociklistički prvak, opsjednut automobilima na struju, prije desetak godina stari Wartburg za ‘
ništa para’ pretvorio je u
e-automobil tako što je
trocilindarski dvotaktni motor zamijenio
e-motorom Rade Končara koji je izvadio iz viličara, a ostatak dijelova ‘sklepao’ je s osječkog otpada sekundarnih sirovina.
U garaži mu je stajala
Tesla Model S P85, ali s razbijenim prednjim krajem koju nije mogao voziti, a onda se isti takav model pojavio na prodaji putem licitacije. Riječ je o Tesla Modelu S iz 2013. koji je nastradao tijekom
uragana Harvey prije dvije godine.
Nakon što je crvena Tesla S stigla iz američke države
Teksas, Škaro je odlučio sve sklopove (motor, baterije, ovjes, kablove) s karambolirane plave Tesle prebaciti na crvenu, pri čemu je oba automobila
rastavio do posljednje matice. Riječ je o izuzetno
kompleksnom zahvatu, no Škaro je dugo pratio Tesla-forum, gledao je Youtube spotove o Tesli, proučavao tehničke sklopove, česte kvarove, popravke, update softvera... Kao najveći izazov pokazao se zračni ovjes koji nije funkcionirao, odnosno držao je automobil ‘prikovanim’ za zemlju. Ipak, Škaro je i taj problem premostio.
Sada se već neko vrijeme vozi u svojoj crvenoj Tesli S, tvrdi da je
iznimno zadovoljan autom, ima dvije tone, ali ubrzava kao uragan. Nedavno je ‘okrenuo’
30.000 km, a Škaro priznaje da postoje i određeni nedostaci, na primjer baterijske jedinice (12V) su mogle biti kvalitetnije, a problem je i to što nitko nema dijagnostiku za Teslu izuzev njihovih ovlaštenih servisa, pa ga je uz pomoć američkog hakera morao hakirati. No, to Škaru ne sprečava da uživa u automobilu, a već planira i sljedeći potvat – električni motocikl Zero S.
Tekst: Osijek031.com
Foto: AMS.hr