Dan europskog broja 112, jedinstvenog europskog broja za hitne službe, obilježava se svakog
11. veljače još od 2009. godine. U državama EU broj 112 koristi se od 1991. godine, dok je u Republici Hrvatskoj uveden 11. veljače 2005. godine čime je u našoj zemlji uspostavljen jedinstveni sustav kojem je osnovna zadaća prijem svih hitnih poziva na broj 112.
Značajke i prednosti broja i Sustava 112, kako za građane i turiste, tako i za sve hitne službe su sljedeće:
- Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.
- Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.
- Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci.
- Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku.
- Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji.
- Hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive ne prespaja.
Tekst: Općina Antunovac
Foto: Daniel Antunović, Ivana Mandić/Arhiv031