Na dnevnom redu sjednice
Gospodarsko-socijalnog vijeća u Osječko-baranjskoj županiji, koga čine predstavnici županijske uprave, poslodavaca i sindikata, održanoj danas (20. studenoga 2018. godine) najveću pozornost dobila je Informacija o ulaganju u
HŽ Infrastrukture na području Osječko-baranjske županije u razdoblju 2018. - 2020.godine. Direktor Radne jedinice HŽ Infrastrukture Istok
Damir Mihić i župan
Ivan Anušić najavili su tako nekoliko važnih projekata.
Najveća vijest svakako je konkretna informacija za
cestovni prijelaz željezničke pruge u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku, koji je jedan od
najfrekventnijih takvih prijelaza u Hrvatskoj jer njime svakoga dana prođe 21.000 do 22.000 automobila te je jedno od prometnih „
uskih grla“ Osijeka. O rješenjima se govori desetljećima, no ono će se početi realizirati u 2019. godini kada Hrvatske ceste u suradnji s Osječko-baranjskom županijom planiraju početi
gradnju podvožnjaka. Isto tako nagodinu je predviđena rekonstrukcija zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, što je investicija HŽ-a vrijedna oko
18 milijuna kuna. Već je počela rekonstrukcija pograničnog kolodvora Erdut, koji se priprema za schengenski režim, a radovi su vrijedni
10 milijuna kuna. Radit će se i kolodvor Laslovo – Korođ, 20-ak željezničko-cestovnih prijelaza, potporni zid kod klizišta na području Našica… Prije kraja ove godine HŽ planira ponovno uspostaviti putničke linije iz Osijeka prema Mađarskoj, i to sa četiri para vlakova. Uglavnom, HŽ u narednih nekoliko godina na području Osječko-baranjske županije namjerava provesti investicije u vrijednosti oko 78 milijuna kuna.
- S
tanje željezničke infrastrukture na području Osječko-baranjske županije nije zadovoljavajuće i zato se na svim razinama razgovara kako to promijeniti. Između ostalih projekata, tražimo da se hitno pripremi projektna dokumentacija za obnovu željezničke Osijek-Zagreb jer je u današnje vrijeme nedopustivo da putovanje na toj relaciji traje pet sati. Tražimo i modernizaciju pruge Osijek-Vinkovci, rekonstrukciju kolodvora i kolosijeka, no isto tako je važno da se istovremeno sa željezničkim rade i drugi koridori, cestovni, riječni, zračni jer su jedan od preduvjeta razvoja ovog područja i ostanka ljudi - istaknuo je župan Anušić.
Članovi GSV-a razmatrali su i N
acrt Proračuna Osječko-baranjske županije za 2019. godinu te projekcije za 2020. i 2021. godinu. Pri tomu je naglašeno kako u 2019. godini počinje realizacija konkretnih kapitalnih projekata poput Regionalnog distribucijskog centra za voće i povrće, I. Gimnazije i Gospodarskog centra u Osijeku, nastavak izgradnje sustava navodnjavanja te drugi projekti za koje se ove godine pripremalo projektnu dokumentaciju i osiguravalo sredstva.
Razmatrane su također informacije o stanju nezaposlenosti i provođenja mjera za njihovo zapošljavanje te o položaju žena na tržištu rada na području Osječko-baranjske županije.
Tekst i foto: OBZ.hr