Prošlog tjedna predstavljeni su rezultati studije „
Stanja i perspektive razvoja osječke tržnice“ koja je provedena u sklopu europskog projekta „
Local products for the people“ (Domaća hrana za domaće ljude) koji
Tržnica d.o.o. Osijek provodi u suradnji s mađarskim partnerom
Pécsi Vagyonhasznosító zrt. iz Pečuha.
Studija stanja i perspektive razvoja osječke tržnice provedena je u kontekstu
afirmiranja vrijednosti definiranih projektom “Domaća hrana za domaće ljude” te globalnih trendova inoviranja zelenih (seljačkih) tržnica i poticanja domaće proizvodnje koji u svijetu uzimaju sve više maha.
Studiju su predstavile
Renata Čepo, voditeljica EU projekata Tržnice d.o.o. te
Ljiljana Olujić, voditeljica
Zelenog četvrtka na osječkoj Tržnici i vanjska suradnica na istraživačkim aktivnostima na projektu.
Zaključak studije jest da se osječka Tržnica provođenjem projekta „Domaća hrana za domaće ljude“ uključila u procese revitaliziranja
tradicionalnih europskih tržnica, oslanjajući se pri tome na vlastite tradicijske vrijednosti kao što su: ponuda
domaćih kvalitetnih proizvoda, odgovoran odnos prema lokalnoj zajednici, nastojanje usvajanja ekoloških standarda, razvijanje društvenog i intelektualnog kapitala.
Svi dionici koji su sudjelovali u studiji o budućnosti tržnice (
kupci, proizvođači i zaposlenici tržnice) izrazili su
optimizam u pogledu razvoja osječke tržnice i mogućnosti njezina pozicioniranja na široj slici.
Jedan od značajnih zaključaka izvedenih na osnovu istraživanja percepcije
prodavača, zaposlenika i kupaca jest da budućnost tržnice ovisi o modernizaciji i inovacijama. Stoga su u Studiji navedeni
primjeri projekata i dobrih praksi, globalnih procesa i iskustava od Amerike do Europe koja mogu poslužiti kao poticaj, model ili inspiracija da se nešto slično pokrene i na osječkoj tržnici.
Čepo je istaknula i nekoliko
gorućih problema, a to je prije svega doniranje
viškova hrane osobama u potrebi jer je
slab odaziv i građana i proizvođača za doniranje. Stoga se u sklopu projekta radi na izradi web stranice i aplikacije gdje će u fokusu biti tržnica Gornji grad i tržnica Donji Grad gdje će korisnici aplikacije moći vidjeti gdje se prikuplja i gdje se donira hrana.
Ljiljana Olujić je istaknula odličnu lokaciju osječke tržnice i njezinu
dobru povezanost sa svim dijelovima grada. Osječka tržnica ima velik broj lokalnih proizvođača i među prvima je uvela certifikat eko-proizvođača te certifikat proizvoda hrvatskog seljaka u cilju poticanja ekološke i lokalne proizvodnje. Ono na čemu se još treba raditi jest veća raznolikost i bolja ponuda lokalnih proizvoda, povećanje broja lokalnih proizvođača, uvođenje dodatnih sadržaja koji bi tržnicu odredili kao turističku točku grada te poboljšanje tehničko-higijenskih uvjeta na tržnici.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ivana Mandić/Foto-arhiv031