Građani
Osječko-baranjske županije tijekom prošle godine uputili su
126.629 poziva na 112, jedinstveni broj
Državne uprave za zaštitu i spašavanje, odnosno za žurne službe. Povodi za pozive su bili iz domene složenih (višerazložnih),
vatrogasnih, sigurnosnih i medicinskih iznenadnih događanja, a (promatramo po vrsti)
844 događanja (5,2 posto) odnosilo se na vatrogasne intervencije. Logično za sva iznenadna i opasna događanja, njihove konačne posljedice znatnim dijelom ovisile su o brzini i kvaliteti intervencija.
Upravo u cilju
ujednačavanja i podizanja kvaliteta usluge žurnih službi za sve stanovnike Osječko-baranjske županije provodi se postupak implementacije (objedinjavanja) poziva građana za vatrogasne intervencije s područja Županije na jedinstveni broj 112. Tim povodom jučer (10. svibnja 2018. godine) u sjedištu Županije održana je konferencija za novinare na kojoj su o aktualnom postupku implementacije govorili župan
Ivan Anušić, zamjenik župana i zapovjednik Stožera Civilne zaštite OBŽ
Goran Ivanović, pročelnik Područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje
Zvonko Grgec, pročelnik Vatrogasne zajednice OBŽ
Berislav Hengl, zapovjednik VZ OBŽ
Zdravko Cvenić te predstavnici javnih profesionalnih i dobrovoljnih vatrogasnih društava s područja Županije.
-
Najveće prednosti i značajke jedinstvenog sustava za žurne službe 112 i implementacije poziva građana za vatrogasne intervencije s područja Županije na broj 112 vidimo u ujednačavanju i podizanju kvalitete usluge žurnih službi, racionalnijem korištenju postojećih ljudskih, prostornih i tehničkih resursa, ali i činjenici da pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve niti strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u žurnoj situaciji. Nadalje, jedan žurni poziv praktički paralelno alarmira nekoliko službi jer nakon dojave na broj 112 operater alarmira sve žurne službe potrebne u konkretnom slučaju, a čime se štedi vrijeme jer žurne službe nije potrebno pojedinačno nazivati. Osim toga, žurnim službama je olakšan rad jer operater u Centru 112 „filtrira“ zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca, a što hitnim službama omogućava neometan operativni rad – rekao je Zvonko Grgec.
Berislav Hengl govorio je o uvođenju sustava „
Upravljanje vatrogasnim intervencijama / Sustava za vođenje vatrogasnih intervencija u vatrogastvu“, odnosno petogodišnjem projektu Europske unije koji se sada primjenjuje u Hrvatskoj, a kojim će se standardizirati, automatizirati i racionalizirati ovaj sustav, a ujedno postići njegova veća efikasnost na razini cijele Hrvatske.
Posebno je naglašeno kako se nacionalni brojevi za žurne službe (192, 193 i 194) ne ukidaju nego je riječ samo o tehničkim promjenama odnosno njihovom preusmjeravanju na
europski broj 112.
Tekst i foto: OBZ.hr