Europski parlament je postigao dogovor s
Vijećem i Komisijom oko
Uredbe o prekograničnoj dostavi paketa što predstavlja kraj jednogodišnjeg procesa u kojemu je kao pregovaračica u ime Europskog parlamenta radila i hrvatska europarlamentarka
Biljana Borzan.
„
Odlične vijesti iz Strasbourga u ovo predblagdansko vrijeme! Nakon vrlo teških pregovora imamo dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. Postigli smo jako puno! Nova Uredba će donijeti transparentnost na tržište dajući veću ovlast regulatornim agencijama, u našem slučaju HAKOM-u. Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave, bit će prijavljivane Europskoj komisiji, što će dovesti do pojeftinjenja dostave“, napisala je europarlamentarka Borzan
Na taj način planira se uvesti red na jedno
vrlo nelogično tržište gdje, primjerice, dostava u jednom smjeru može biti i do
tri puta skuplja nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. To je odlična vijest za Hrvatsku, jer je prekogranična dostava u manje države članice u pravilu bila bar dvostruko skuplja nego u veće.
Borzan također kaže kako će nelogičnosti, poput onih gdje Hrvatska pošta
naplaćuje uručivanje malih paketa
četiri i pol kune, biti prijavljene Komisiji. Već je dobila potvrdu od Komisije da takva praksa ne postoji nigdje u EU.
„
Posebno mi je drago što sam u ispred Odbora za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača uspjela ispregovarati rješenja za potrošače jer im je dostava najvažniji faktor pri online kupnji. Čak 70 posto građana EU se žali da im je dostava preskupa, a više od 50 posto ne zna što učiniti u slučaju problema s dostavom. Zato sam uvela obvezu da potrošaču prilikom kupnje trgovac mora navesti sve oblike dostave koji su mu na raspolaganju s usporedbom cijena. Isto tako, prije kupnje mora se informirati potrošača što da učini u slučaju problema“, tvrdi Borzan.
On-line kupnja je sektor koji raste, a na godišnjoj razini vrijedi oko
400 milijardi eura. Prema istraživanjima Europske komisije, povećanje on-line trgovine s trenutnih pet na 15 posto značilo bi
rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto, a preduvjet za povećanje online trgovine upravo je jeftinija dostava paketa u EU.
Što se Hrvatske tiče, više od 30 posto hrvatskih građana kupuje online, i to više nego jednom mjesečno pa su se često žalili kako kada kupuju preko interneta nisu ravnopravni s drugim kupcima u EU zbog razlike u cijeni dostave za nas i za druge zemlje EU-a, ili pak situacije kada uopće nema dostave za našu zemlju. Ovom uredbom takvoj bi se praksi trebalo
stati na kraj.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Ilustracija