I. gimnazija Osijek provodi od lipnja ove godine
Erasmus+KA1 projekt, te tako osigurava svojim nastavnicima
stručno usavršavanje u inozemstvu. Jedanaest nastavnika sudjeluje u projektu, a koordinator projekta je profesorica
Štiglec. Nastavnici odlaze na stručna usavršavanja u
Italiju, Švedsku, Finsku, Norvešku, Austriju, Maltu i Španjolsku, a tečajevi su usmjereni
korištenju tableta u nastavi, razvijanju poduzetničkih vještina, te uvođenju inovativnih metoda u nastavu.
Profesorica
Ivković je u Firenci pohađala tečaj pod nazivom
Tablets and Smartphones: using mobile devices as educational tools, koji se bavi primjenom tableta i pametnih telefona u nastavi na kreativan način. Glavni cilj tečaja jest poboljšati znanja i vještine nastavnika te približiti nove tehnologije učenicima motivirajući ih u nastavi pomoću aplikacija i programa kao što su
EdPuzzle, Quizizz, Kahoot, Emaze, Canva, Fun Easy Learn, Prezi Next i mnogih drugih. Na kraju tečaja profesori iz
Hrvatske, Poljske, Mađarske, Španjolske i Turske su pokazali kako će naučeno implementirati u svoju nastavu te dogovorili buduću suradnju uključivanjem u eTwinning projekte. Slobodno vrijeme je iskorišteno za razgledavanje Firence, a polaznici su također na jednodnevnom izletu obišli prekrasnu Toskanu.
Profesorica
Omazić je sudjelovala na tečaju
Reading the city u Stockholmu u Švedskoj. Tečaj pruža alate i znanje kako istražiti Europu kroz njezine gradove i mjesta s naglaskom na školu izvan učionice koristeći se tabletima. Namijenjen je svim učiteljima u formalnom i neformalnom obrazovanju.
Prema podatcima
UNESCO-a budućnost Europe je u njezinim gradovima. Za pedesetak godina čak 90% ljudi živjet će u urbanom okruženju i zapravo je sada pravo vrijeme da se gradovi krenu istraživati i da se krene učiti kako se oni mogu iskoristiti kao izvor učenja i poučavanja.
Ono što su polaznici naučili na tečaju je kako učenicima
približiti grad u kojem žive, kako ga "
pročitati", istražiti i kako ga koristiti u nastavi. Teme koje su tečajem bile obuhvaćene su: europski identitet i građanstvo, urbanizam, kulturna baština, izvanučionična nastava i rad na tabletima.
Na tečaju
Interactive teaching - Using educational games and new technology in order to enhance learners’ motivation koji je održan u Oslu u Norveškoj sudjelovala je profesorica
Čelebić. Na tečaju je sudjelovalo
16 učitelja iz 8 različitih država. Tečaj stavlja naglasak na igre i aplikacije pomoću kojih možemo motivirati učenike na sudjelovanje, rad i učenje.Na tečaju su polaznici naučili kako stvoriti ugodno okruženje za učenike, učiniti nastavu zanimljivijom i kako pridobiti učenikovu pažnju. S obzirom na to da živimo u vremenu tehnologije, tableti i laptopi su bili ključni dio tečaja.
Profesorica
Rakovac je odabrala tečaj pod nazivom
Flipped Classroom, koji je održan u rujnu u
Firenci. Polaznici tečaja naučili su kako primijeniti metodu obrnute učionice u predmetima koje predaju,te kako snimiti uspješne video uratke potrebne za primjenu ove metode. Nastavnici iz različitih zemalja su također razmijenili vlastita iskustva, te dogovorili buduću suradnju na projektima.
Koordinatorica projekta Štiglec u listopadu je sudjelovala na tečaju u Rimu pod nazivom
Entrepreneurship education at school:creative and effective methods and tools. Na tečaju je bilo 28 nastavnika iz 11 europskih zemalja koji su učili kako razviti poduzetničke vještine kod učenika, a posjetili su i jednu od najboljih gimnazija u Italiji. S kolegama iz Švedske i Finske dogovorena je suradnja i rad na prijavi za nove Erasmus projekte.
Tekst i foto: I.gimnazija Osijek