Hrvatska europarlamentarka
Biljana Borzan i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu
Andrea Gross-Bošković predstavile su u Zagrebu rezultate analize kvalitete (naizgled) istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj.
Dugo najavljivana analiza potvrdila je ono što su mnogi pretpostavljali: kod više od polovice ispitanih proizvoda postoji
razlika u kvaliteti, a većina analiziranih proizvoda
skuplja je u Hrvatskoj nego u Njemačkoj.
Istraživanjem je utvrđeno kako samo kod
4 od 26 ispitanih proizvoda
nije pronađena razlika u kvaliteti ili u cijeni. Kod 54% proizvoda utvrđena je razlika u kvaliteti, dok je više od 60% proizvoda u trenutku kupnje bilo
skuplje na hrvatskom tržištu.
Najveće razlike su uočene kod
pet prehrambenih proizvoda i jednog
deterdženta.
Među njima su
Woody hrenovke od pilećeg i purećeg mesa koje su na hrvatskom tržištu rađene od tzv. otkoštenog mesa, a na njemačkom od pravog purećeg i pilećeg mesa.
Tu je i
Hipp dječja hrana kod kojeg proizvod na hrvatskom tržištu sadrži značajno manji udio povrća i veći udio riže od njemačkog proizvoda, iako se proizvodi na oba tržišta nalaze pod istom šifrom artikla. Povrh toga, proizvod za hrvatsko tržište skuplji je za više od 50% od onog njemačkog.
Značajne razlike pronađene su i kod
Nutelle i Activia voćnog jogurta od jagode, a velike razlike su nađene i u kvaliteti deterdženta za rublje
Ariel Vollwaschmittel.
Kod još 14 proizvoda uočene su razlike u kvaliteti, a kod 9 od tih 14 postoji razlika i u kvaliteti i u cijeni. Samo četiri proizvoda nisu pokazala nikakvu razliku u cijeni i kvaliteti, a to su:
Happy Day 100% Orange, Red Bull, Barilla Spagetti i Lenor.
Također je važno napomenuti kako je većina analiziranih proizvoda skuplja u Hrvatskoj nego u Njemačkoj. Primjerice,
čipsi Pringles su za 110% skuplji u našim trgovinama nego u Njemačkoj, a
Colgate pasta za zube skuplja je za oko 80%.
Ovo istraživanje je, po riječima Biljane Borzan, samo potvrdilo opravdanost stava više od 80% hrvatskih građana koji smatraju da ih
multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda. Rezultati su poslani povjerenici Europske komisije za zaštitu potrošača
Veri Jourovoj, pa ostaje vidjeti hoće li se nakon ovih nalaza išta promijeniti.
Rezultate istraživanja možete pronaći dolje u tekstu.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Daniel Antunović/Foto-arhiv031