Uvođenjem prodaje putem
kartomata u sedam kolodvora završena je 1. faza integriranog sustava prodaje i rezervacije karata (ISPRO). Karte se na kartomatima kupuju koristeći kartični način plaćanja, četiri kartomata postavljena su u zagrebačkom Glavnom kolodvoru, a po jedan u kolodvorima
Osijek, Slavonski Brod, Vinkovci, Varaždin, Rijeka i Split.
Novi i modernizirani kanali prodaje uvode se od sredine kolovoza. Kondukteri u vlaku prodaju kartu na mobilnim terminalima, a modernizirana je i prodaja karata na blagajnama.
Od 6. rujna uvedena je i kupnja karata u unutarnjem prijevozu putem internetske stranice
hzpp.hr. Korisnici karte mogu
rezervirati i kupiti jednostavnim unosom potrebnih podataka i platiti ih karticama. Kupljenu kartu mogu ispisati ili je na pametnom telefonu pokazati
kondukteru/kontroloru. Od 8. rujna korisnicima je omogućeno besplatno preuzimanje aplikacije za pametne telefone HŽPP karte.
Od 13. kolovoza putem novog sustava prodaje prodano je oko
1.160.000 karata, od čega oko
6.500 on-line karata, a registrirano je oko
5.000 on-line korisnika.
Da podsjetimo, u veljači 2014. HŽ Putnički prijevoz potpisao je ugovor o nabavi integriranog sustava prodaje i rezervacije karata (ISPRO) s odabranom zajednicom ponuditelja (tvrtkama Scheidt & Bachmann GmbH iz Njemačke, KING ICT d.o.o. iz Zagreba i Četrta pot d.o.o. iz Slovenije). Investicija je vrijedna
38,3 milijuna kuna.
Uz modernizaciju prodaje karata u međunarodnom prijevozu, u 2. fazi projekt ISPRO obuhvaća i uvođenje pametnih kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne, višemjesečne i godišnje karte, a upotrebljavat će se i za kupnju pojedinačnih karata.
Tekst i foto: Ivana Čubelić