Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Veliki planovi Ukopa – krematorij, novo gradsko groblje...

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65431
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 24.10.2016. 15:08 
Naslov:  Veliki planovi Ukopa – krematorij, novo gradsko groblje...
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Osječko gradsko Javno poduzeće Ukop osnovano je na današnji dan prije točno 70 godina (24. listopada 1946. godine) odlukom tadašnjeg Narodnog odbora grada Osijeka. U svojoj prošlosti Ukop je imao nekoliko prijelomnih godina među kojima valja istaknuti 1967. od kada Ukop upravlja svim gradskim grobljima, a osobito 1984. godinu kada je otvoreno Centralno groblje.

Iako se radi o djelatnosti od koje većina ljudi manje ili više zazire, takve djelatnosti predstavljaju važan dio urbanog funkcioniranja svakog naselja, pa tako i grada Osijek. Kako je na konferenciji za medije istaknuo Saša Ljubojević, direktor Ukopa, ova gradska tvrtka danas zapošljava 90 radnika i upravlja s 20 gradskih groblja ukupne površine 60 hektara na kojoj se nalazi blizu 40 tisuća grobnih mjesta.



- Ukop je danas stabilna, profesionalna tvrtka na usluzi građanima našeg grada. U protekle tri i pol godine učinili smo mnogo na funkcionalnosti i transparentnosti, te uvođenja reda u poslovanju. Što to znači našim građanima: zaustavili smo malverzacije na groblju. Smanjili smo cijene, ne samo pogrebne opreme, nego i usluga. Svakom našem građaninu izvadak grobnog očevidnika je dostupan online, a do kraja ove godine završit ćemo i obimni posao uređenja središnje arhive grobnih mjesta. To su veliki poslovi koji se najčešće ne vide golim okom, ali predstavljaju veliki napredak u poslovanju. U želji da građanima pružimo što dostojanstveniju uslugu, a ujedno i moderniziramo svoje poslovanje, u suradnji s gradskom upravom i gradonačelnikom Vrkićem, pokrenuli smo niz projekata i prijavili ih na natječaje fondova Europske unije. Rezultati dijela takvih projekata svim će našim sugrađanima biti vidljivi već sljedeće godine – poručio je direktor Ljubojević.

Čestitajući djelatnicima Ukopa ovu vrijednu obljetnicu, osječki gradonačelnik Ivica Vrkić, istaknuo je značaj modernizacije poslovanja ove gradske tvtke.



- Mnogi zbog različitih predrasuda nerado govore o Ukopu. Međutim, podjednako kao i rodilište, vrtići i škole, gospodarstvo i promet, kultura ili sport - umiranje i dostojanstveni ispraćaj jednako spadaju u svakodnevicu svakoga grada, pa tako i našega Osijeka. Stoga sam i ja, kao gradonačelnik, ali i čitava gradska uprava dali potporu nastojanjima tvrtke Ukop da brojnim projektima u konačnici pridonesemo ovoj djelatnosti koja, s jedne strane predstavlja i govori o bogatoj prošlosti ovoga grada, a s druge strane se zalaže za moderno učinkovito poslovanje i što dostojanstveniji ispraćaj naših najmilijih. Zato podupiremo ostvarenje projekta nazvanog „Šetnja kroz povijest Osijeka“, gdje je riječ o obnovi i rekonstrukciji Groblja svete Ane, ali i projekt koji se odnosi na rekonstrukciju zgrade odarnice i uprave na Centralnom groblju s ciljem poboljšanja energetske učinkovitosti. Ti su projekti već nominirani za sredstva odgovarajućih europskih fondova – rekao je gradonačelnik Vrkić, dodajući kako su poodmakle i aktivnosti na izradi idejnog rješenja za izgradnju krematorija i prateće infrastrukture.



Osim toga, gradonačelnik Vrkić je najavio i izgradnju novoga gradskog groblja. Radi se o groblju na području jedne od najvećih gradskih četvrti – na Jugu II.



Tekst i foto: Pannonia Promedia


U povodu 70. obljetnice osnivanja Javnog poduzeća Ukop d.o.o. Osijek, održana je tiskovna konferencija na kojoj su direktor Ukopa Saša Ljubojević i gradonačelnik Osijeka Ivica Vrkić najavili neke od razvojnih planova ove gradske tvrtke.

Prema riječima g. Ljubojevića, Ukop je tijekom svojih 70 godina postao velika tvrtka s 90 zaposlenih koji se brinu o 20 groblja na gradskom području, ukupne površine 60 hektara te s ukupno 37.820 grobnih mjesta. Posljednjih godina tvrtka je uložila velike napore u poboljšanje kvalitete rada društva, što uključuje kategorizaciju svih grobnih mjesta, uspostavljanje centralne arhive grobnih mjesta, smanjenje cijena pogrebnih usluga i opreme, online dobivanje izvoda iz grobnog očevidnika te online trgovinu. Uvedeni su također jači i stroži sustavi kontrole za sprečavanje malverzacija kojih je u tvrtki bilo posljednjih godina.



Ukop se također aktivirao i kod prijave projekata za EU fondove, pa je tako gradonačelnik Vrkić predstavio tri nova projekta: prvi je projekt „Šetnja kroz povijest” na Aninom groblju, turistički projekt upoznavanja grada kroz šetnju grobljem koji je prijavljen za IPA projekt prekogranične suradnje. Građevinska dozvola je ishođena i s tim projektom će se vjerojatno uskoro krenuti.




Drugi je projekt izgradnja krematorija za koji je napravljen idejni projekt. Ukupni troškovi procjenjuju se na 55 milijuna kuna, a novac za gradnju namaknut će se iz EU fondova ili iz sredstava za urbanu aglomeraciju koja su Gradu na raspolaganju. Novi krematorij imat će i tzv. dvoranu sjećanja, mjesto gdje će pokojnik moći ostaviti multimedijalni zapis o sebi za budućnost.








Treći je projekt gradnja novog gradskog groblja na Jugu 2, na mjestu bivšeg starog bolničkog groblja. Trenutno je u izradi idejno rješenje s troškovnikom, a nakon toga će se i za taj projekt aplicirati sredstva.

Gradonačelnik je također najavio proširenje tramvajske pruge do Centralnog groblja u sklopu Master plana prometa u gradu. U siječnju bi trebao biti raspisan i natječaj za prvih 100 milijuna kuna nepovratnih sredstava iz EU fondova kojima će se postojeća tramvajska mreža produžiti za 20-ak kilometara, dok će 10 km postojeće mreže biti obnovljeno kako bi se pruga prilagodila potrebama niskopodnih tramvaja.

Na tiskovnoj konferenciji zaključeno je kako se tvrtka Ukop konsolidirala, osuvremenila ali i postala fleksibilnija te se na tržištu uspješno nosi s konkurencijom. Naglašena je potreba tvrtke da vodi računa o socijalnom momentu Osječana u smislu pružanja što jeftinijih usluga uz zadržavanje i poboljšanje postojećih standarda kvalitete.



Tekst: Osijek031.com

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: