Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Borzan: Izglasani prijedlozi Biljane Borzan o zaštiti potrošača energije

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65895
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 15.03.2016. 18:34 
Naslov:  Borzan: Izglasani prijedlozi Biljane Borzan o zaštiti potrošača energije
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Danas je Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao dokument o zaštiti potrošača na energetskom tržištu koji je u ime socijalista i demokrata pregovarala hrvatska europaralamentarka Biljana Borzan.

"Jednako kako i za usluge teleoperatera, hrvatski i europski građani često su žrtve nepoštenih trgovačkih praksi i kod prodaje energenata. Zato smo u ovom izvješću izglasali da se skriveni troškovi, naknade, porezi moraju jasno naznačiti na računima, i da se svakom korisniku mora jasno objasniti koje su opcije i koja su njegova prava, te dati usporedbu s još minimalno jednim energetskim opskrbljivačem. To je posebno važno za ranjive potrošače poput starijih osoba koje žive same", kazala je Borzan.

U cijeloj Europi je postotak prebacivanja usluge energetskih dobavljača vrlo nizak, prvenstveno zbog skupe naknade za prebacivanje. Europska udruga za zaštitu potrošača tvrdi da je razlog tome i dugo razdoblje potrebno da se potrošač prebaci. U Italiji primjerice, potrošač mora čekati rekordnih 78 dana da ga se priključi na drugu mrežu, a u većini zemalja EU čeka se dulje od mjesec dana.
U takvoj situaciji, smatraju europarlamnetarci, potrošači ne mogu uživati u prednostima tržišnog natjecanja. Tražili su i da se poveća učestalost energetskih računa u EU.

"Europska komisija je objavila procjenu da bi prosječno kućanstvo samo na grijanju i hlađenju uštedilo od 10-30 posto kada bi u svakom trenutku mogli znati koliko troše. U velikom dijelu EU računi dolaze kvartalno, ili čak na godišnjoj razini, tako da potrošač ne može znati do siječnja iduće godine koliko će ga koštati režije", objašnjava Borzan.

U nekim državama EU, uštede su već stvarnost. U Estoniji i skandinavskim zemljama potrošači mogu pristupiti online obračunu potrošnje u realnom vremenu i štede predviđenih 30 posto.

"U ime Kluba socijalista i demokrata smatram da nitko ne bi trebao birati između struje, grijanja, vode ili zdravstvenih usluga ili obrazovanja. Valja imati na umu da većina energetski ugroženih građana nije aktivna na energetskom tržištu i zato socijalne tarife ne trebamo samo omogućiti već i promovirati", kazala je Borzan.



Tekst: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: