
„
Aleluja!“, povikat će vozači, vjernici i oni drugi, na vijest kako će
južni trak osječke južne obilaznice biti pušten u promet do kraja idućeg tjedna.
Ovotjedni tehnički pregled stavio je točku na i jednog od
najvećih infrastrukturnih projekata u gradu posljednjih godina. Uočeni su neki sitni nedostaci koje bi izvođač radova, osječka tvrtka
Osijek-Koteks, trebao ukloniti u narednih tjedan dana, a nakon toga južna obilaznica se otvara u punom profilu.
Podsjetimo, u prosincu prošle godine
puštena je u promet dionica duga sedam kilometara od silaska s autoceste
kod Josipovca do čvorišta Čepinska u punom profilu, dok se od Čepinske do kraja obilaznice kod Tenje promet odvijao u dva traka jednom kolničkom stranom. Ta je dionica bila predviđena za otvorenje do kolovoza ove godine, no radovi su se
neplanirano odužili.
Otvaranjem južnog traka osječke obilaznice napokon će se moći prometovati punim profilom cijelom njenom duljinom
od 13,2 kilometra. Južna obilaznica imat će karakteristike brze ceste:
dopuštena brzina bit će 110 km na sat, imat će rasvjetu cijelom dužinom te najvišu razinu zaštite od buke. Investitor cijelog projekta su Hrvatske ceste, a ukupna investicija iznosila je
160 milijuna kuna.
Osim samog proširenja, na trasi su sagrađeni podvožnjaci na
Vinkovačkoj cesti i na Filipovici, nadvožnjaci u Trpimirovoj ulici i na Bosutskom, poljoprivredni prijelazi
Josipovac i Višnjevac te most preko kanala Crni fok. Najzahtjevnija točka cijele obilaznice bio je novi čvor na Vinkovačkoj koji se sdastoji od nadvožnjaka
Filipovica, Bosutsko i Vinkovačka, koji bi trebao u velikoj mjeri rasteretiti promet iz centra grada.
Ipak, osječki „
Šumaheri“ se upozoravaju da
ne pritišću papučicu gasa previše. Naime, čak i nakon službenog puštanja u promet i dalje će se obavljati radovi na „završnom glancu“ što znači da će vozači morati biti na oprezu i poštovati eventualna ograničenja u prometu do konačnog završetka radova.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Radio Osijek