Da živimo u državi
birokratskih apsurda kakvu ni Franz Kafka
ne bi mogao zamisliti, to je već odavno
poznata stvar, kao i to da se svi ti apsurdi prelamaju preko leđa korisnika usluga, odnosno građana pokornih. Još jednom takvom primjeru svjedočimo ovih dana.
Naime, prošlog tjedna
HZZO je sa svog
šaltera vratio više pacijenata koji su došli ostvariti pravo na
ortopedska pomagala jer su se tiskanice na kojima su u
KBC-u pacijentima ispisali podatke o potrebnom pomagalu
prestale koristiti i zamijenjene su novima. Naravno, između KBC-a i HZZO-a je nastao
„šum u komunikaciji“, a ceh su po običaju platili bolesnici koji moraju ponovno u KBC po
nove tiskanice.
Obje strane
krive jedna drugu zbog ove situacije. Liječnici KBC-a
ogorčeni su na HZZO zbog nedostatka komunikacije jer im
nisu poslali nikakav dopis o promjenama, dok HZZO tvrdi kako su nove tiskanice stupile na snagu
28. veljače kao dio izmijenjenog
Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima te da je dužnost liječnika čitati
Narodne novine i informirati se o svim izmjenama.
Bez obzira tko bio u pravu, ovo je još jedan primjer
nepotrebnog rasipanja potrošnog materijala i novca poreznih obveznika. Naime, doznake se mijenjaju
vrlo često, bar jednom godišnje, a stare se odmah proglašavaju
nevažećima i bacaju. Ovoga puta kao razlog za mijenjanje doznaka navedeno je to što je HZZO, kao nositelj certifikata kvalitete, imao obavezu mijenjati sve tiskanice i na njima istaknuti oznaku certifikata.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Goran Flauder/Foto-arhiv031