U okviru programskog ciklusa knjižnice
Umjetničke akademija u Osijeku „Susreti u knjižnici“u knjižnici“ sinoć je održana zanimljiva tribina pod nazivom
"Brendiranje grada – kako utržiti identitet".
Na tribini su sudjelovali
Kornelija Mlinarević, pročelnica Poglavarstva grada Osijeka za programe i projekte EU;
Darko Mrkonjić, tajnik Zajednice društava turističkih vodiča Slavonije, Baranje i Srijema;
Nikola Faller, akademski kipar i osnivač Land Art festivala Slama te gost iz Rijeke,
Davor Mandić, novinar i kolumnist Novog lista.
Pred nekoliko desetaka studenata i drugih zainteresiranih gledatelja gosti su pokušali odgovoriti na pitanje što je to brend (ili po hrvatski: prepoznajnica) i koji su
brendovi grada Osijeka, odnosno koje su to
karakteristike i specifičnosti Osijeka te kako se one prepoznaju, afirmiraju i promoviraju u široj javnosti. Darko Mrkonjić je govorio o tome kako se brendovi Osijeka mijenjaju kroz vrijeme te je podsjetio na
Bijelu lađu ili Čingi-lingi čardu kao brendove jednog drugog vremena koji su još uvijek snažno utisnuti u sjećanje ljudi. Što se novih brendova tiče, Nikola Faller je govorio o svom projektu
Slama koji se tijekom devet godina postojanja uspio afirmirati i izvan Osijeka, kao i još neki brendovi poput
Pannonian Challengea ili
Zemlje bez granica.
U sklopu rasprave o brendiranju grada dotakla se i tema
kandidature Osijeka za Europsku prijestolnicu kulture 2020. pri čemu je Kornelija Mlinarević naglasila kako pojam „kultura“ u okviru EPK treba promatrati u širem kontekstu jer on uključuje i stambenu kulturu, zdravstvenu kulturu, ekološku, prometnu, infrastrukturnu te, naravno, kulturu u užem smislu što je i platforma na kojoj će se Osijek pokušati
izboriti za tu titulu.
U jednom trenutku rasprava je otišla izvan okvira brendiranja u sferu kreiranja kulturnih politika gradova, pa je, govoreći o kreiranju kulturne politike u Rijeci, Davor Mandić upozorio na
opasnost nametanja kulture „odozgo“, odnosno od strane gradskih vlasti prema krajnjim korisnicima, naglasivši kako to mora biti dvosmjerna ulica i dijalog. Gosti su također upozorili na štetnost sadašnjeg modela dodjele sredstava udrugama u Osijeku po principu
„svakome nešto, nikome dovoljno“ rekavši kako je bolji pristup selektivno financiranje kvalitete i izvrsnosti projekata te umrežavanje više udruga u zajednički rad na projektima.
Razgovaralo se i o važnosti medija u brendiranju
pojedinog grada, što je naglašeno kao iznimno važno, ali i o pretjeranoj važnosti i značaju koji se daje lokalnim političarima u tom kontekstu. Pojedinci iz publike upozorili su na jednu nažalost raširenu pojavu danas, a to je negativno brendiranje Osijeka od strane samih Osječana koji često u Zagrebu i drugim gradovima govore kako je
grad mrtav, kako se u njemu ništa ne događa te na taj način rade negativnu promidžbu Osijeka kao potencijalnog brenda.
Na samom kraju svi okupljeni mogli su kušati i
osječki liker od višnje kao jedan od lokalnih brendova / suvenira koje je Darko Mrkonjić ponio sa sobom.
Tekst i foto: M.M./Osijek031.com
Najava: Svečana dvorana Umjetničke akademije: Tribina "Brendiranje grada – kako utržiti identitet"