Druga u nizu radionica u sklopu projekta
"Razvoj prekogranične biciklističke rute Pečuh-Osijek-Ivanovac-Antunovac" održala se 16. travnja 2014. u Pečuhu. Mađarski susjedi predstavili su se prezentacijama na teme:
"Planiranje biciklističke infrastrukture", "Uloga biciklizma u razvoju turizma" te glavna tema
"Socio-ekonomski učinci razvoja biciklističke infrastrukture", a cijela radionica prezentirana je na mađarskom i hrvatskom jeziku.
U sklopu ovog hvale vrijednog projekta
Udruga Zeleni Osijek i Urbana razvojna agencija Pečuha zajedno sa biciklističkim udrugama kreiraju rutu koja će biti obilježena znakovima, a partneri se pripremaju i na organizaciju nekoliko biciklističkih manifestacija i treninga na kojima će grupe biciklista i rekreativaca imati priliku saznati nove informacije o toj vrsti sporta te upoznati
turističke atrakcije i zanimljivosti uz novu rutu od Osijeka do Pečuha dužine
90 km. Nositelj projekta je
Općina Antunovac, a projekt sufinancira Europska unija u sklopu IPA prekograničnog programa Mađarska- Hrvatska.
Na radionici su, pri planiranju biciklističke infrastukture, između ostalog istaknuti važnost i karakteristike dobre rute te uključivanje biciklistima najatraktivnijih
"zelenih puteva"- starih poljoprivrednih puteva i sporednih cesta kroz ruralni krajolik. Većina prisutnih se složila sa izjavom da je kod obiteljskog i turističkog biciklizma važnija sigurnost nego kvaliteta na cesti i da, s obzirom na nedostatak biciklističke edukacije s obje strane, svi mi imamo odgovornost odgajati svjesne bicikliste.
Naši susjedi Mađari ističu da treba
promijeniti razmišljanje ljudi i pridobiti društvo da više koristi biciklističke staze. Biciklistički turizam mogao bi imati važnu ulogu u tome ako ga se prihvati kao vrstu turizma u kojem se uspostavlja bolji kontakt s prirodom. Oni već imaju odličan primjer biciklističkog turizma; prikaz mape od
Harkanja do Mohača na kojoj postoji jako puno kulturnih i povijesnih znamenitosti lako dostupnih biciklom.
Harkanj i Balaton također su odlična odredišta koja su opremljena za
smještaj biciklističkih turista, a kako se trendovi mijenjaju mogli biste ovoga ljeta umjesto automobilom kao '70-ih i '80-ih godina prošlog stoljeća otići tamo na par dana biciklom.
U neformalnom dijelu radionice moglo se saznati da u Pečuhu studira dosta
inozemnih studenata koji se aktivno služe biciklom kao prijevoznim sredstvom i zahtijevaju poboljšanje biciklističke infrastrukture što im Grad Pečuh i ispunjava u granicama svojih mogućnosti.
Je li Grad Osijek sposoban napraviti isto za svoje studente i za svoje građane? Vrijeme će pokazati...
Tekst i foto: Tatjana Ivegeš - Wilhelm