Tvrtka
Osijek-Koteks odgovorila je na optužbe bosansko-hercegovačkih vlasti, odnosno Agencije za istragu i zaštitu u vezi s gradnjom sarajevske obilaznice.
Odbacila je sve
optužbe, navodeći da su odstupanja u debljini asfalta do 10 posto dopuštena.
U Osijek-Koteksu uvjereni su da je priča pokrenuta kako bi se skrenula pozornost s raskida Ugovora s BiH, kojim je tvrtka
oštećena.
Sav posao na sarajevskoj obilaznici izveden je u skladu s tehničkim propisima i zadovoljava sve kriterije kvalitete koji su se tražili od izvođača radova, ustvrdio je član Uprave Osijek-Koteksa
Zoran Škorić. Za spornu
debljinu asfalta kaže kako je projektirana debljina 9 cm, a prosječna debljina kontrolnih uzoraka 8,4 cm, što je odstupanje od 6 mm ili 7 %, a ne 2 do 3 cm, što bi bilo 25 do 30 %.
Ta je osječka tvrtka izvela radove na asfaltu pri izgradnji sarajevske obilaznice u vrijednosti 250 tisuća eura, a naplatili su
200 tisuća. Sve izjave oko štete nanesene bosanskohercegovačkom proračunu netočne su i
neutemeljene, rekao je Škorić i dodao kako je investitor njima ostao dužan.
Pozadina raskida ugovora i pokretanja pitanja debljine asfalta sasvim je drukčija, a sve kako bi se zamaskirala prava istina nastavlja Škorić. Naime Ugovor za gradnju sarajevske obilaznice potpisan je
2008. godine s rokom dovršetka od 24 mjeseca. Osijek Koteks je u posao uveden samo 15 dana prije isteka roka, no navode kako su u dobroj vjeri pristali na takve uvjete. No, kako je osječka tvrtka od rujna u predstečajnom postupku, bosansko-hercegovačka strana je to iskoristila kako bi raskinuli ugovor. Nakon toga je Osijek-koteks podignuo
tužbu za odštetu.
Osječka će tvrtka u rješavanju nastaloga problema zatražiti i zaštitu te pomoć
Ministarstva gospodarstva te
Vlade Republike Hrvatske.
Osijek-Koteks pod istragom je bosanskohercegovačke
Agencije za istrage i zaštitu (SIPA) zbog navodnih nezakonitosti pri izgradnji sarajevske obilaznice. Kako je utvrđeno,postavljen je tanji asfalt od projektiranog.
SIPA je iz Javnog poduzeća Ceste Federacije BiH izuzela dio dokumentacije vezan za malverzacije oko izgradnje spornog dijela sarajevske obilaznice - pod nazivom LOT 2. Sve je počelo kada je sudski vještak utvrdio da je asfalt na sarajevskoj obilaznici 7 posto, odnosno dva do tri centimetra tanji nego što je predviđeno projektom. Smanjivanjem debljine asfalta proračun BiH oštećen je za
600.000 eura. Glavni izvođač na tom projektu bila je tvrtka Osijek-Koteks.
kupna cijena dionice LOT 2 dosegnula je vrtoglavih
22 i pol milijuna eura.
Istražitelji SIPA-e idućih dana namjeravaju izuzeti ostatak dokumentacije od Cesta Federacije BiH, ali i od austrijskog Strabaga te hrvatskog Osijek-Koteksa. Naime, austrijska je tvrtka bila angažirana kao podizvođač radova, a nadzor je provodio Institut građevinarstva Hrvatske.
Radovi na toj prometnici obustavljeni su od ljeta prošle godine jer se čeka dovršetak radova na spojnoj dionici koridora V c od Sarajeva prema Mostaru kako bi ona mogla biti u prometnoj funkciji. No, Ceste Federacije BiH u međuvremenu su raskinule ugovor s Osijek Koteksom. Takvu odluku vlada FBiH donijela je početkom studenog 2013. godine uz obrazloženje kako su nezadovoljni brzinom izvođenja radova. Direktor Cesta FBiH Filip Vujeva tada je izjavio kako nisu zabilježeni nikakvi financijski gubici nego tek
"gubitak vremena".
Bivši direktor i suvlasnik Osijek Koteksa, Drago Tadić, tvrdi da sa slučajem nema veze jer je tvrtku napustio 2011. – godinu prije nego je započela gradnja te dionice.
"Istina je da sam ja to potpisao 2008. godine, ugovor koji je na međunarodnom natječaju dobiven u oštroj konkurenciji. Radovi se nisu izvodili 3 godine, i kad su krenuli radovi, ja sam napustio Osijek Koteks i za mog mandata Osijek Koteks je bila najuspješnija firma na Balkanu", izjavio je
Tadić.
Tekst i foto: Radio Osijek