
Još jedna stara ideja ponovno je aktualizirana ovih dana. Naime, nova gradska vlast čini se kako je čvrsto odlučila riješiti problem
parkiranja u staroj gradskoj baroknoj jezgri,
Tvrđi. Plan je
zabraniti prometovanje i parkiranje na području Tvrđe svima osim stanarima i dostavi te urediti veliki parkirališni prostor na istočnom ulazu u Tvrđu.
Nije riječ o novoj ideji: u ovom ili onom obliku i prethodne su gradske vlasti
pokušavale riješiti problem prometa u Tvrđi na više načina, ali rezultati su bili
nezadovoljavajući. Metalni stupići postavljeni oko Trga Sv. Trojstva iščupani su, brzina prometovanja ograničena je na 30 km/h, a zabranjen je i promet dijelom Kuhačeve ulice, od Fakultetske do Franjevačke ulice vikendom od 21 sat do 5 sati ujutro no toga se malo tko pridržava. Iako je prethodna gradska vlast iz Tvrđe uspjela
izbaciti kamione i autobuse, ostalo je pitanje osobnih automobila.
Obzirom da vibracije vozila koja prolaze kroz Tvrđu
oštećuju stare objekte, zaštićene spomenike kulture od kojih su neki ionako u lošem stanju, nova vlast planira u bliskoj budućnosti zabraniti prometovanje i parkiranje na području Tvrđe svima
osim stanarima i dostavi. Naime, osim stanara, ovdje se nalazi i gradsko poglavarstvo te cijeli niz školskih, kulturnih i drugih institucija, čiji
zaposlenici preko dana parkiraju svoja vozila u Tvrđi, dok je vikendom stanje još i gore jer je Tvrđa središte osječkog
noćnog života, pa mnogi mladi parkiraju automobile doslovce na svaki raspoloživi centimetar prostora.
Obzirom da se problem parkiranja svih tih ljudi mora riješiti, aktualna vlast planira urediti veliko
parkiralište na istočnom ulazu u Tvrđu, s druge strane Trpimirove ulice kod GPP-a, dok bi sama Tvrđa postala zonom
smirenog prometa, odnosno dio grada u kome se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka.
O rokovima je za sada prerano govoriti jer izrada projekta tek predstoji, a potrebno je napraviti i
projekciju neophodnih sredstava te pronaći njihove izvore, pri čemu se
„europski fondovi naši svagdašnji“ nameću kao jedna od opcija.
Čini se da nova vlast ozbiljno shvaća činjenicu da automobilima jednostavno nije mjesto u Tvrđi, a ukoliko doista želimo da Tvrđa postane
turističko središte, ovo pitanje potrebno je što prije riješiti. Nadajmo se da će ovaj put, za razliku od prethodnih polovičnih rješenja, pretvaranje Tvrđe u
zaštićenu zonu prometa biti uspješno.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Foto-arhiva Osijek031.com; Elena Sunček