
Prosječan automobil koji u Hrvatskoj uredno prođe na tehničkom pregledu ima nešto malo više od
deset godina, a svaki je drugi automobil u našoj zemlji stariji od deset godina.
No, prema posljednjim podacima MUP-a, čini se kako je Osječanima od starosti vozila ipak znatno važnije da vozilo ne bude "pogrešne" marke. Tako je trenutačno najstarije registrirano vozilo u Osijeku otmjeni oldtimer
Jaguar, tip XK140 C, iz 1955. godine. Istovremeno u Osijeku trenutačno nema registriranog ni jednog
Moskvitcha, a na cesti se može susresti samo jedna peglicu i jedan trabant, koliko ih je registrirano u evidenciji MUP-a. Osim "fiće" koji je na raskrižju Trpimirove i Vukovarske postao spomenik, za prometovanje je u Osijeku registrirana još samo 21 Zastava 750 i 850. Inače, prema posljednjim statističkim podacima za Hrvatsku, a u koju se uklapa i Osijek, na našim cestama ipak i dalje najviše ima
Volkswagena, a ove je marke više od 15 posto vozila. Opel je na drugome mjestu, a treće mjesto drži Renault, te ga slijede Fiat i Škoda. Inače, u MUP-u napominju kako se kod gore navedenih starijih vozila sve češće događa da ih više nije moguće
registrirati.
- Može li se vozilo registrirati u RH ili ne, ovisi o samom vozilu i ispunjava li ono uvjete iz Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, odnosno, ima li isto potvrdu o sukladnosti. To znači da postoje vozila koja nije moguće registrirati, no takve informacije zapravo posjeduju stanice za tehničke preglede. Sama činjenica da je ovako mali broj "fića" i "peglica" na osječkim cestama, govori u prilog tome da oni sve teže zadovoljavaju prijeko potrebne tehničke uvjete - napominje
Jelena Bikić, glasnogovornica MUP-a.
Na cestama i Rolls Royce
Osijek se može pohvaliti i vlasnikom najraskošnijeg voznog parka u Hrvatskoj. Riječ je, dakako, o bivšem vlasniku Sonic banke
Branku Ostoviću, koji u svojim garažama ima cabriolet
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, iz ograničene serije Spirit of Ecstasy, jedan od samo 35 proizvedenih, čija cijena s davanjima iznosi vrtoglavih 4,5 milijuna kuna. Slijedi ga 2,5 milijuna kuna vrijedna Alfa Romeo 8C Spyder, a tek neznatno jeftiniji je rijetki Porsche 911 Sport Classic (2,2 milijuna kuna). Riječ je o jednom od samo 250 proizvedenih primjeraka legendarnog njemačkog sportskog automobila s krovom
Double Bubble.
Tekst: Nefreteta Z.Eberhard
Foto: Oldtimer-nasice.hr/Foto-arhiv 031