Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Trg Lava Mirskog: Tribina HSP-a "Prijepori ulaska RH u EU"

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
HSP Osijek
Offline
Avatar

Ukupno postova: 37
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 27.08.2011. 13:57 
Naslov:  Trg Lava Mirskog: Tribina HSP-a "Prijepori ulaska RH u EU"
30.08.2011. 20:00
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Nakon tribina po većim mjestima unutar Osječko - baranjske županije, Hrvatska stranka prava , 30. kolovoza 2011. godine s početkom u 18.00 h u prostorijama Gradske četvrti Gornji Grad, trg Lava Mirskog 1 (iza HNK) ogranizira tribinu i u Osijeku.

Tribina je naziva "Prijepori ulaska RH u EU" a na istima se obrađuju posljedice eventualnog ulaska Hrvatske u EU od tema poljoprivrede do gospodarstva, socijalnih tema pa sve do tema branitelja, njihovih progona i presuda generalima.

Tribine su javne, a nakon izlaganja posjetitelj slobodno mogu postavljati pitanja.

Govornik tribine je predsjednik HSP-a i saborski zastupšnik, gospodin Daniel Srb.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
jaguar
Offline
Ukupno postova: 173
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 27.08.2011. 22:20 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Ovo Valja doći i vidjeti. pogotovo u kontekstu glasina da se ako Hrvatska uđe u EU od tri naše šećerane jedna zatvara (vjerojatno osječka) a postoji mogućnost da Kraš iseli dio proizvodnje Kandita u BiH ili Srbiju.....

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
mapatil
Offline
Ukupno postova: 254
Spol: Nebitno Nebitno
Upozorenja : 2Upozorenja : 2
Post Postano: 28.08.2011. 11:42 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Trebali bi i onu bakicu dovest, što je kažnjena za prodavanje rakije. Ako zbog te EU ne smijemo više ni rakiju prodavatonda sve sterat u pm.

Ova tribina se čini zanimljivim pa bi i mogao doći.

_________________
Vilenjak je želio saznati tko sam. Dobio je ponudu da se nađemo i upoznamo.

Vilenjak se tada ukakio i odbio upoznavanje!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Leteci mungos
Offline
Avatar

Ukupno postova: 6728
Lokacija: Priory of Semen
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 28.08.2011. 12:23 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

mapatil je napisao/la: › Trebali bi i onu bakicu dovest, što je kažnjena za prodavanje rakije. Ako zbog te EU ne smijemo više ni rakiju prodavatonda sve sterat u pm.
Ovo je upravo razlog zasto nam treba EU. Mozda upravo EU bude utjecala da se vec postojeci hrvatski zakoni pocnu provoditi, kao sto je morao biti slucaj s npr. processuiranjem ratnih zlocinaca, vrhom/dijelom korupcije i slicno. Nazalost, nitko iz EU nije imao/nema interesa da se procacka hrvatska pretvorba i privatizacija, vjerojatno najveca pljackaska operaciju u povijesti ovih prostora.

"Prodavanje rakije" bez izdavanja racuna i placanja PDV-a je nesto za sto ne treba EU da bi bilo sankcionirano. Za tako nesto vec postoji i hrvatski zakoni.

Citat: › Ova tribina se čini zanimljivim pa bi i mogao doći.
Ova tribina je predizborni skup reformiranih neofasista koji su do jucer pozdravljali mjereci kukuruz i po kucama imali/imaju slike notornih fasista i izdajnika hrvatskog teritorija i hrvatskih interesa.

_________________
Omnium gadgetum mecum porto!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Brick Top
Offline
Avatar

Ukupno postova: 708
Spol: Muško Muško
Post Postano: 28.08.2011. 13:36 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): › Ova tribina je predizborni skup reformiranih neofasista koji su do jucer pozdravljali mjereci kukuruz i po kucama imali/imaju slike notornih fasista i izdajnika hrvatskog teritorija i hrvatskih interesa.

Ja sve više i više mislim da ste ti i vilenjak jedna te ista osoba.

Što se tiče same tribine, naravno da ju podržavam jer ovakvih rasprava treba puno puno više (a gle čuda, nema ih ili se za njih ne zna). Isto tako, pozivam sve eurofile (ili kako ih već nazvati) da se odazovu i "rasture" Srba i ostale s pitanjima.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
mapatil
Offline
Ukupno postova: 254
Spol: Nebitno Nebitno
Upozorenja : 2Upozorenja : 2
Post Postano: 28.08.2011. 14:37 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Mungose kako pišeš rekao bi čovjek da u životu nisi ništa platio na crno. Nisi platio majstora za autu u fušu, nisi platio da ti netko preveze kauč u fušu, nis platio majstora za bojler u fušu itd... Metaforički sve rečeno jel.

Da baka može normalno živjeti od mirovine, tj da joj vrle hrvatske vlasti nisu pokrale mirovinu svih ovih godina sigurno ne bi morala prodavati rakiju. Nadalje prodaja rakije je nešto što je stvar načina života Slavonije, a zbog te unije više ne moš ni to. Hebeš badel rakiju, dok god djedice prave po seilima a bakice ih prodaju jać uvijek kupovat domaću. Isto tako je najavljeno i za kolinje, kad se uđe nema više van klaonica.

Tako da hebeš tu uniju, i one malodušne koje ne vide problem u lopovskoj vlasti nego za gospodarsku krizu krive bakicu koja prodaje rakiju.

Neofašist? Nit ustaša nit komunista nit fašist nit nacist nit hdz-ovac nit hsp-ovac. Ali ako me pitaš bi li radije pjevao Juru i Bobana ili Hej Slaveni, odgovor su jure i Boban. Al radije ne bi pjevao ni jedno, nego naše nešto Hrvatsko od 1991. pa nadalje.

_________________
Vilenjak je želio saznati tko sam. Dobio je ponudu da se nađemo i upoznamo.

Vilenjak se tada ukakio i odbio upoznavanje!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
jaguar
Offline
Ukupno postova: 173
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 28.08.2011. 23:39 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Leteci mungos je napisao/la: ›
mapatil je napisao/la: › Trebali bi i onu bakicu dovest, što je kažnjena za prodavanje rakije. Ako zbog te EU ne smijemo više ni rakiju prodavatonda sve sterat u pm.
Ovo je upravo razlog zasto nam treba EU. Mozda upravo EU bude utjecala da se vec postojeci hrvatski zakoni pocnu provoditi, kao sto je morao biti slucaj s npr. processuiranjem ratnih zlocinaca, vrhom/dijelom korupcije i slicno. Nazalost, nitko iz EU nije imao/nema interesa da se procacka hrvatska pretvorba i privatizacija, vjerojatno najveca pljackaska operaciju u povijesti ovih prostora.

"Prodavanje rakije" bez izdavanja racuna i placanja PDV-a je nesto za sto ne treba EU da bi bilo sankcionirano. Za tako nesto vec postoji i hrvatski zakoni.

Citat: › Ova tribina se čini zanimljivim pa bi i mogao doći.
Ova tribina je predizborni skup reformiranih neofasista koji su do jucer pozdravljali mjereci kukuruz i po kucama imali/imaju slike notornih fasista i izdajnika hrvatskog teritorija i hrvatskih interesa.
Mungoše leteći, tebe ne zanima što će biti sa Osječkom šećeranom, Kanditom ili bilo kojom hrvatsskom firmom. Otprilike, to mi korespondira sa tojom opsesijom koja je devedesetih hametice pomela osječko gospodarstvo. Odi malo do Mostara, pogledaj malo skokove sa starog mosta, napoji svoju umornu dušu. Vrati se i nastavi živjeti mirno. A ako neko od levičara kupi Glas možda se i vratiš.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Leteci mungos
Offline
Avatar

Ukupno postova: 6728
Lokacija: Priory of Semen
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 29.08.2011. 7:33 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Brick Top je napisao/la: › Što se tiče same tribine, naravno da ju podržavam jer ovakvih rasprava treba puno puno više
Slazem se da treba sto vise rasprava vezanih uz ulazak RH u EU.

No, predizborni skupovi nisu mjesta za rasprave, vec za poznato sijanje parola bez mozga, poput one o prodaji rakije, sira i vrhnja po kucama, parola za hranjenje neobrazovanih i neupucenih gradjana, a s ciljem dobivanja takvih glasova.

Dakle, ovakve "rasprave" su stetne, jer odvlace paznju od mogucih strucnih, kvalitetnih rasprava na kojima se nece prosipati jeftine parola, siriti panika i prikupljati glasove.

Uostalom, rasprava podrazumijeva najmanje dva suprostavljena tabora, najmanje dvije teze. Na ovom predizbornom skupu toga vjerojatno nece biti, vec ce svoj stav iznositi jedna stranka s vec definiranim stavom oko ulaska, slijedom cega se ovo ni nema pravo nazvati raspravom.

Koliko vidim, ni teme nece biti vezane samo uz ulazak RH u EU, nego i uz nepositvanje i poziv na neprovodjenje zakona RH, vezanih uz zlocine iz Domovinskog rata. Je li pozivanje na nepostivanje presuda i pravnog poretka RH nezakonito?!

Ako me sjecanje ne vara, na tlu Hrvatske je djelovalo jos skupina koje su pozivale na nepostivanje pravnog sustava RH. Pocetkom '90tih su to bili oni koji su se zvali cetnici, a zadnjih godina isto cini HDSSB. Mozemo li onda staviti i znak jednakosti cetnici = HDSSB = HSP, bar kad je u pitanju priznavanje ustavnopravnog poretka RH?

@mapatil, prodajes jeftine pijacarske parole. Dakle, u RH je dozvoljeno peci rakiju za vlastitu upotrebu, a kolicina koja se smatra takvom je ona koja je i definirana zakonom, upravo zato kako bi se ogranicila nezakonita prodaja rakije.

Sad ti zamisli da sam ja veliki proizvodjac rakije, da imam milijun hektara sljivika i zelim peci i prodavati rakiju. I onda ja placam poreze, dadzbine, namete na alkohol, PDV i place 1000 radnika, ali propadnem jer nekakvi drkofuzeri koriste emocije kao ispriku za krsenje zakona.

Ovo s rakijom je samo jedan od primjera. Vecina ostalih parola koje euroskeptici koriste kao pseudoargumente imaju slican model - udari na emocije, kako bi se sakrila prava namjera - nepostivanje zakona i jeftina demagogija za prikupljanje lasova neobrazovanih i neupucenih!

Ljubav prema drzavi i drustvu se pokazuje upravo postivanjem zakona i placanjem poreza, a ne fasistickim poklicima i ikonografijom, pozivima na mrznju, na izbjegavanje placanja poreza, na nepositvanje pravne drzave i negiranje sudbene vlasti i presuda.

P.S. Izborom "Jure i Bobana" si samo dokazao svoju sklonost fasistoidnosti, buduci da su obojica bili notorni fasisti koji su ubijali nehrvate, a Hrvate po Hercegovini uglavnom pljackali (kao i sve ostale vojske).

_________________
Omnium gadgetum mecum porto!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Brick Top
Offline
Avatar

Ukupno postova: 708
Spol: Muško Muško
Post Postano: 29.08.2011. 12:08 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): › Slazem se da treba sto vise rasprava vezanih uz ulazak RH u EU.

No, predizborni skupovi nisu mjesta za rasprave, vec za poznato sijanje parola bez mozga, poput one o prodaji rakije, sira i vrhnja po kucama, parola za hranjenje neobrazovanih i neupucenih gradjana, a s ciljem dobivanja takvih glasova.

Dakle, ovakve "rasprave" su stetne, jer odvlace paznju od mogucih strucnih, kvalitetnih rasprava na kojima se nece prosipati jeftine parola, siriti panika i prikupljati glasove.

Uostalom, rasprava podrazumijeva najmanje dva suprostavljena tabora, najmanje dvije teze. Na ovom predizbornom skupu toga vjerojatno nece biti, vec ce svoj stav iznositi jedna stranka s vec definiranim stavom oko ulaska, slijedom cega se ovo ni nema pravo nazvati raspravom.

Koliko vidim, ni teme nece biti vezane samo uz ulazak RH u EU, nego i uz nepositvanje i poziv na neprovodjenje zakona RH, vezanih uz zlocine iz Domovinskog rata. Je li pozivanje na nepostivanje presuda i pravnog poretka RH nezakonito?!

Gledaj, do sada sam sudjelovao na 2 rasprave o EU (nisu bile u organizaciji HSP-a, nego mislim HDZ-a i nekih proeuropskih udruga) i one su kao trebale biti edukativnog karaktera, a dogodilo se upravo ono što ti misliš da će se dogoditi ovdje (a to ne želim ni ja da se dogodi): da ne bude konstruktivne rasprave i s jedne i s druge strane. Tako da ću na ovo vrlo vjerojatno otići čisto iz razloga da čujem i tu "drugu", "euroskeptičnu" stranu. No, ako budu pretjerali i bavili se trivijalnim stvarima, tipa pečenje rakije, ili ako osjetim da šire dezinformacije ili poluinformacije, vrata su mi otvorena da odem. Dakle, još jednom da ponovim: od ovoga očekujem konstruktivnu raspravu i zato i pozivam sve eurofile da se odazovu i da, kako rekoh, opletu s protuargumentima po euroskeptiku Srbu. Od njega neočekujem šarlatanske odgovore, nego činjenice. Živi bili pa vidjeli.
Isto tako, ako ne budem u mogućnosti doći, molio bih, u svoje ime a i u ime svih onih koji neće doći a zanima ih, da se snimi ova tribina i video okači na net.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Vilenjak
Offline
Ukupno postova: 442
Lokacija: Osijek
Spol: Nebitno Nebitno
Upozorenja : 1
Post Postano: 29.08.2011. 12:34 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): › Izborom "Jure i Bobana"

administracija ovog portala takodjer ima izbor. dozvoliti promociju ustaskog neofasizma*, ili ju ne dozvoliti. odabrali su ono prvo, i pretvorili ovaj forum u turbo-folk onaniju anonimnih stranackih duznosnika / mjesto na koje civilizirani ljudi ne zalaze. dakle ista prica kao i sa bivsim forumom Glasa Slavonije. potvrdu za odljev mozgova iz Osijeka nema potrebe traziti u sluzbenim popisima stanovnistva, dovoljno je pogledati na internet / prepoznati isti obrazac.

* radi se o cistom / nepatvorenom Milosevicevom nacional-socijalizmu, samo treba malkic pazljivije citati njihove postove i znati ponesto o velikosrBskim uzrocima ratova devedesetih. najbitniji medju njima je otpor progresu / civilizacijskim promjenama / reformi drustva iz totalitaristickog u liberalno. rakija je, naravno, samo simbol.


mapatil je napisao/la (Pogledaj post): › Trebali bi i onu bakicu dovest, što je kažnjena za prodavanje rakije. Ako zbog te EU ne smijemo više ni rakiju prodavatonda sve sterat u pm.




...


HSP Osijek je napisao/la (Pogledaj post): › Tribina je naziva "Prijepori ulaska RH u EU" a na istima se obrađuju posljedice eventualnog ulaska Hrvatske u EU od tema poljoprivrede do gospodarstva, socijalnih tema pa sve do tema branitelja, njihovih progona i presuda generalima. Tribine su javne, a nakon izlaganja posjetitelj slobodno mogu postavljati pitanja. Govornik tribine je predsjednik HSP-a i saborski zastupšnik, gospodin Daniel Srb.
jaguar je napisao/la (Pogledaj post): › Ovo Valja doći i vidjeti.
mapatil je napisao/la (Pogledaj post): › Ova tribina se čini zanimljivim pa bi i mogao doći.
Brick Top je napisao/la (Pogledaj post): › Što se tiče same tribine, naravno da ju podržavam

danasnja Ulica Republike nekada je nosila naziv Divjeg covika. pita li se itko od vas balavih eseskerova - zasto?

Skriveno: 
R. Simonovic, O zivotu i obicajima Srba u Ugarskoj
(Covek iznad svega, Sombor 1978)

Pod uticajem Cvijicevih radova a mozda i po savetu samog Cvijica. Simonovic je pazljivo proucavao zivot i obicaje Srba u Ugarskoj. Marljivim izucavanjem naucno-strucne literature ali i narodnog predanja, on je dosao do dragocenih podataka o vrlo teskim zivotnim prilikama naseg naroda krajem XVIII i tokom XIX veka. U toku XVIII veka postojala su mnoga srpska naselja po Slavoniji. Seoske kuce u njima bile su sagradene od zemlje, pokrivene slamom ili trskom, obicno jednodelne, bez stakla na prozorima, bez stolova, stolica peci i kreveta. Sva celjad je zivela u jednoj odaji, najcesce okupljena oko ognjista, okruzena svinjama i zivinom. Od posuda je postojao jedan kotao, jedan noz, nekoliko drvenih kasika i cinija iz koje su svi jeli. Simonovic prenosi sledeci opis slavonskih sela i varosi iz 1777. godine, koji je ostavio carsko-kraljevski savetnik F. Taube:

"Neka niko ne dode ovamo da trazi lepe varosi i trgovista. U varosima je vecina kuca od drveta ili zemlje (naboja), a pokrivene su trskom, travom ili slamom. Jos pre trideset godina u celoj zemlji (Slavoniji) ne bese sela, nego su seljacke kuce rastrkane bile. I ako su sad sela nova, mnogo su losija od ovih u Vestfalu i Saskoj. Seljacke su kuce od zemlje, a pokrivene su slamom ili trskom, nemaju ni prozora od stakla a mesto staklenih okana razapeto je platno na prozorima. Ako gde god na prozoru ima staklo veliko kao saka, onda je u toj kuci ili bogat ili vrlo vredan gazda. Kuce izgledaju vise nalik na svinjce ... nego na stanove razumnih stvorenja. Cigani zive pod zemljom u rupama, nad kojima nacine krov od slame, a kujna im je pod vedrim nebom ..." (5, 203). Kuce granicara su jos strasnije. "Njihove kolebe nalik su na stanove americkih divljaka. U celoj kuci jedna je odaja; kuca ipak nema ni prozora, ni ogledala, ni stola, ni stolice, ni peci, ni postelje. Porodice od mnogo clanova zive u jednoj odaji, zajedno sa svinjama i zivinom ..." (5, 203).

U Irigu, Vukovaru, Iloku, Kamenici, Cerevicu i drugim sremskim naseljima kuce su bile "nepravilno sagradene", od kojih su neke poticale iz doba turske vladavine u Ugarskoj. Seoski sokaci bili su uski i krivi. Simonovic belezi da su tada mnoga sremska sela bila podzemna. U Golubincima i Simanovcima postojale su i nekakve podzemne kolibe. Srbi su odreda bili kmetovi na svetovnim i manastirskim spahilucima. Ilocki vlastelin Odeskalki bio je vlasnik celokupnog zemljiste na juznim padinama Fruske gore. Od 13 okolnih naselja, sedam je bilo podignuto na njegovom posedu (Grgurevci, Radinci, Besenovo, Jazak, Rivica, Irig i Satrinci). Pravoslavni manastiri su takode imali velike posede - prnjavore, na kojima su seljaci bili svojevrsni kmetovi: kaluderski spahiluci ili prnjavori bili su Besenovo, Neradin, Grgeteg i Krusedol; njihovo stanovnistvo predstavljalo je "manastirske podanike".

U uslovima velikog siromastva, neprosvecenosti, vrlo primitivne poljoprivredne proizvodnje i nepoznavanja mnogih biljnih kultura, vecina sremskih seljaka se veoma lose hranila. "Sremci uz rakiju jedu luk, a za vreme posta bob, grah i socivo zacinjeno uljem i sircetom..., mleka i sira retko su jeli, jer su polovinu godine strogo postili. Leti su jeli tikava i drugog zelja, voca i bostana, a zimi su svi rado jeli kupusa...". Imucni Jazacani "preko zime jedu kuvana jela i mesa goveda, ovcija i svinjska, vecinom suva i to obilato... dok sirotinja i zimi slabo kuva i dosta nevoljno zivi o kukuruzu, heljdi i proji...". Seljacima cesto ne dotraje proslogodisnje zito, pa hleb mese od novog, nedozrelog zita. Njihove zene nisu umele dobro da peku hleb ni da gotove mnoga jela. Lose zgotovljenu hranu davale su i slaboj, bolesljivoj deci, pa su ona cesto oboljevala od groznice, skrofula, bolova u crevima, vodene bolesti i atrofije, a cesto od njih i umirala. Pomor dece bio je narocito masovan za vreme dugotrajnog posta, jer je tada hrana bila najslabija. Ziveci najcesce u jednoj prostoriji, ukucani su se cesto inficirali jedni od drugih, pa su tako citave porodice i njihove kuce bile okuzene. Takve kuce drzavne komisije su morale da poruse, a deo njihove grade da spale kako bi se suzbila epidemija. Krajem XVIII veka u Irigu je poruseno i spaljeno 402, u Vukovaru 27, a u Neredinu 26 kuca. Jedna od najstrasnijih epidemija kuge, koja je pokosila mnogo srpskog naroda u Sremu, bila je 1795. godine.

Kulturne prilike medu sremskim Srbima u XVIII veku bile su zalosne. Samo su popovi i kaluderi bili pismeni i unekoliko obrazovani ljudi. U Sremskoj zupaniji bilo je malo ucitelja i nekoliko Srba nizih oficira - granicara. Medu tamosnjim Srbima nije bilo lekara, advokata i cinovnika; ta su zvanja pripadala Madarima, Nemcima i Hrvatima. I pravoslavni svestenici, medutim, vecinom su bili nekulturni ljudi, koji su od ostalog naroda odskakali utoliko sto su znali da citaju, pisu i poju molitve. Ipak popovi su imali veliki uticaj na narod, pa ih je austrijska a kasnije i austrougarska vlast cesto "pozivala u pomoc, da utisavaju narod i da ga poucavaju kako da se brani od kuge. No narod se uvek opirao i vlastima i popovima..." (5, 211). Kuga u Irigu pojavila se usred leta 1795. godine, "kad narod jos nije nista imao pripravljeno. Sirotinja bese prinudena da za vreme kuge ide u zaslugu i da moljaka imucnije, te ne bese moguce odeliti okuzene porodice od neokuzenih. Za vreme kuge u Vukovaru medu Srbima je vladala prava glad, tako da je kraljevski komesar morao za hranu da se brine, jer se sirotinja pocela buniti i vikati hleba". Kakva li je tek oskudica i nepravilnost u ishrani bila kad nastupe "nerodne godine ili kad iznenada zavlada kuga..." (5, 213).

Simonovic prenosi zapise Matije Reljkovica iz 1762. godine o lenjosti, aljkavosti i necistoci Srba u Sremu: "Zene drze svoje telo vrlo cisto no utoliko manje muski, koji se po mesec dana i duze ne presvlace, i ne samo da nose prljavo odelo i kosulje, nego obuceni u istom odelu spavaju. Komentarisuci takvo stanje iz sezdesetih godina XVIII veka, Simonovic istice da se kao lekar uverio da je i u njegovo vreme bilo mnogo primitivnih pojedinaca koji su spavali obuceni. Usled telesne i kucne necistoce bilo je medu sremskim Srbima "mnogo kuznih bolesti i mnogo krastavih i sugavih", a pominje se i jedan leprozan...". Narocito je bila rasprostranjena suga. Jazacki lekar Has zabelezio je tragican slucaj porodice Jankulic iz Jaska muz, zena i dvoje dece pomrli su 29. i 30. januara 1796. godine. Bili su sugavi, pa su se preko mere mazali zivom, a uvece se grejali pored zestoke vatre. Ubrzo potom svi su pomrli, pa se kuca ugasila. Srbi u to vreme bili su nepoverljivi prema lekarima. "U Irigu nisu hteli nikoga da puste u kucu ni da izdadu bolesne, u Neredinu nisu hteli nista da rade ni drva iz sume da nose, u Rivici nisu hteli da sede kod kuce, u Jasku su se sa oruzjem u ruci protivili lekaru i nisu dopustali da bolesnike odnose u bolnicu, u Vukovaru su se bunili protiv lekara i komesara. U mnogim mestima i pored najstrozije zabrane nosahu mrtve u crkvu i drzahu dace posle pogreba. U Irigu i Jasku imali su i puske, te ih je komesar dao pokupiti pod pretnjom smrtne kazne..." (5, 215).

Simonovic tvrdi da su u to vreme sremski Srbi bili slabi radnici i vrlo aljkavi ljudi. Toliko su bili lenji da ni drvo za ogrev nisu blagovremeno donosili iz sume, vec "svake zime naloze na vatru plot oko kuce i ogradu oko baste" (5, 212). Jos 1777. godine, po zapisima S. Taubea, bilo je "dosta slucajeva mnogozenstva " medu ovdasnjim Srbima. Bilo ga je i ranije: na crkvenom saboru u Beogradu, odrzanom 1730. godine, raspravljano je o mnogozenstvu; patrijarh srpski A. Carnojevic upozoravao je 1689. godine neka crnogorska plemena da se medusobno ne tuku i pljackaju, niti da se medusobno zene rodaci. "Nemojte uzimati sebe za zene rodakinje i svoje snahe i kume i po dvije zene drzati i za ziva muza zene ne uzimati..." (5, 211). Uz to, krajem XVIII veka Srbi u Sremu i Slavoniji nosili su "pola madarska a pola turska odela". Muskarci su najcesce nosili kozuhe i crvene kape slicne fesovima. Bili su odreda bradati a sedeli su prekrstenih nogu - kao Turci (5, 211).

 

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
jaguar
Offline
Ukupno postova: 173
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 29.08.2011. 14:27 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Vilenjak je napisao/la: ›
Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): › Izborom "Jure i Bobana"

administracija ovog portala takodjer ima izbor. dozvoliti promociju ustaskog neofasizma*, ili ju ne dozvoliti. odabrali su ono prvo, i pretvorili ovaj forum u turbo-folk onaniju anonimnih stranackih duznosnika / mjesto na koje civilizirani ljudi ne zalaze. dakle ista prica kao i sa bivsim forumom Glasa Slavonije. potvrdu za odljev mozgova iz Osijeka nema potrebe traziti u sluzbenim popisima stanovnistva, dovoljno je pogledati na internet / prepoznati isti obrazac.

* radi se o cistom / nepatvorenom Milosevicevom nacional-socijalizmu, samo treba malkic pazljivije citati njihove postove i znati ponesto o velikosrBskim uzrocima ratova devedesetih. najbitniji medju njima je otpor progresu / civilizacijskim promjenama / reformi drustva iz totalitaristickog u liberalno. rakija je, naravno, samo simbol.


mapatil je napisao/la (Pogledaj post): › Trebali bi i onu bakicu dovest, što je kažnjena za prodavanje rakije. Ako zbog te EU ne smijemo više ni rakiju prodavatonda sve sterat u pm.




...


HSP Osijek je napisao/la (Pogledaj post): › Tribina je naziva "Prijepori ulaska RH u EU" a na istima se obrađuju posljedice eventualnog ulaska Hrvatske u EU od tema poljoprivrede do gospodarstva, socijalnih tema pa sve do tema branitelja, njihovih progona i presuda generalima. Tribine su javne, a nakon izlaganja posjetitelj slobodno mogu postavljati pitanja. Govornik tribine je predsjednik HSP-a i saborski zastupšnik, gospodin Daniel Srb.
jaguar je napisao/la (Pogledaj post): › Ovo Valja doći i vidjeti.
mapatil je napisao/la (Pogledaj post): › Ova tribina se čini zanimljivim pa bi i mogao doći.
Brick Top je napisao/la (Pogledaj post): › Što se tiče same tribine, naravno da ju podržavam

danasnja Ulica Republike nekada je nosila naziv Divjeg covika. pita li se itko od vas balavih eseskerova - zasto?

Skriveno: 
R. Simonovic, O zivotu i obicajima Srba u Ugarskoj
(Covek iznad svega, Sombor 1978)

Pod uticajem Cvijicevih radova a mozda i po savetu samog Cvijica. Simonovic je pazljivo proucavao zivot i obicaje Srba u Ugarskoj. Marljivim izucavanjem naucno-strucne literature ali i narodnog predanja, on je dosao do dragocenih podataka o vrlo teskim zivotnim prilikama naseg naroda krajem XVIII i tokom XIX veka. U toku XVIII veka postojala su mnoga srpska naselja po Slavoniji. Seoske kuce u njima bile su sagradene od zemlje, pokrivene slamom ili trskom, obicno jednodelne, bez stakla na prozorima, bez stolova, stolica peci i kreveta. Sva celjad je zivela u jednoj odaji, najcesce okupljena oko ognjista, okruzena svinjama i zivinom. Od posuda je postojao jedan kotao, jedan noz, nekoliko drvenih kasika i cinija iz koje su svi jeli. Simonovic prenosi sledeci opis slavonskih sela i varosi iz 1777. godine, koji je ostavio carsko-kraljevski savetnik F. Taube:

"Neka niko ne dode ovamo da trazi lepe varosi i trgovista. U varosima je vecina kuca od drveta ili zemlje (naboja), a pokrivene su trskom, travom ili slamom. Jos pre trideset godina u celoj zemlji (Slavoniji) ne bese sela, nego su seljacke kuce rastrkane bile. I ako su sad sela nova, mnogo su losija od ovih u Vestfalu i Saskoj. Seljacke su kuce od zemlje, a pokrivene su slamom ili trskom, nemaju ni prozora od stakla a mesto staklenih okana razapeto je platno na prozorima. Ako gde god na prozoru ima staklo veliko kao saka, onda je u toj kuci ili bogat ili vrlo vredan gazda. Kuce izgledaju vise nalik na svinjce ... nego na stanove razumnih stvorenja. Cigani zive pod zemljom u rupama, nad kojima nacine krov od slame, a kujna im je pod vedrim nebom ..." (5, 203). Kuce granicara su jos strasnije. "Njihove kolebe nalik su na stanove americkih divljaka. U celoj kuci jedna je odaja; kuca ipak nema ni prozora, ni ogledala, ni stola, ni stolice, ni peci, ni postelje. Porodice od mnogo clanova zive u jednoj odaji, zajedno sa svinjama i zivinom ..." (5, 203).

U Irigu, Vukovaru, Iloku, Kamenici, Cerevicu i drugim sremskim naseljima kuce su bile "nepravilno sagradene", od kojih su neke poticale iz doba turske vladavine u Ugarskoj. Seoski sokaci bili su uski i krivi. Simonovic belezi da su tada mnoga sremska sela bila podzemna. U Golubincima i Simanovcima postojale su i nekakve podzemne kolibe. Srbi su odreda bili kmetovi na svetovnim i manastirskim spahilucima. Ilocki vlastelin Odeskalki bio je vlasnik celokupnog zemljiste na juznim padinama Fruske gore. Od 13 okolnih naselja, sedam je bilo podignuto na njegovom posedu (Grgurevci, Radinci, Besenovo, Jazak, Rivica, Irig i Satrinci). Pravoslavni manastiri su takode imali velike posede - prnjavore, na kojima su seljaci bili svojevrsni kmetovi: kaluderski spahiluci ili prnjavori bili su Besenovo, Neradin, Grgeteg i Krusedol; njihovo stanovnistvo predstavljalo je "manastirske podanike".

U uslovima velikog siromastva, neprosvecenosti, vrlo primitivne poljoprivredne proizvodnje i nepoznavanja mnogih biljnih kultura, vecina sremskih seljaka se veoma lose hranila. "Sremci uz rakiju jedu luk, a za vreme posta bob, grah i socivo zacinjeno uljem i sircetom..., mleka i sira retko su jeli, jer su polovinu godine strogo postili. Leti su jeli tikava i drugog zelja, voca i bostana, a zimi su svi rado jeli kupusa...". Imucni Jazacani "preko zime jedu kuvana jela i mesa goveda, ovcija i svinjska, vecinom suva i to obilato... dok sirotinja i zimi slabo kuva i dosta nevoljno zivi o kukuruzu, heljdi i proji...". Seljacima cesto ne dotraje proslogodisnje zito, pa hleb mese od novog, nedozrelog zita. Njihove zene nisu umele dobro da peku hleb ni da gotove mnoga jela. Lose zgotovljenu hranu davale su i slaboj, bolesljivoj deci, pa su ona cesto oboljevala od groznice, skrofula, bolova u crevima, vodene bolesti i atrofije, a cesto od njih i umirala. Pomor dece bio je narocito masovan za vreme dugotrajnog posta, jer je tada hrana bila najslabija. Ziveci najcesce u jednoj prostoriji, ukucani su se cesto inficirali jedni od drugih, pa su tako citave porodice i njihove kuce bile okuzene. Takve kuce drzavne komisije su morale da poruse, a deo njihove grade da spale kako bi se suzbila epidemija. Krajem XVIII veka u Irigu je poruseno i spaljeno 402, u Vukovaru 27, a u Neredinu 26 kuca. Jedna od najstrasnijih epidemija kuge, koja je pokosila mnogo srpskog naroda u Sremu, bila je 1795. godine.

Kulturne prilike medu sremskim Srbima u XVIII veku bile su zalosne. Samo su popovi i kaluderi bili pismeni i unekoliko obrazovani ljudi. U Sremskoj zupaniji bilo je malo ucitelja i nekoliko Srba nizih oficira - granicara. Medu tamosnjim Srbima nije bilo lekara, advokata i cinovnika; ta su zvanja pripadala Madarima, Nemcima i Hrvatima. I pravoslavni svestenici, medutim, vecinom su bili nekulturni ljudi, koji su od ostalog naroda odskakali utoliko sto su znali da citaju, pisu i poju molitve. Ipak popovi su imali veliki uticaj na narod, pa ih je austrijska a kasnije i austrougarska vlast cesto "pozivala u pomoc, da utisavaju narod i da ga poucavaju kako da se brani od kuge. No narod se uvek opirao i vlastima i popovima..." (5, 211). Kuga u Irigu pojavila se usred leta 1795. godine, "kad narod jos nije nista imao pripravljeno. Sirotinja bese prinudena da za vreme kuge ide u zaslugu i da moljaka imucnije, te ne bese moguce odeliti okuzene porodice od neokuzenih. Za vreme kuge u Vukovaru medu Srbima je vladala prava glad, tako da je kraljevski komesar morao za hranu da se brine, jer se sirotinja pocela buniti i vikati hleba". Kakva li je tek oskudica i nepravilnost u ishrani bila kad nastupe "nerodne godine ili kad iznenada zavlada kuga..." (5, 213).

Simonovic prenosi zapise Matije Reljkovica iz 1762. godine o lenjosti, aljkavosti i necistoci Srba u Sremu: "Zene drze svoje telo vrlo cisto no utoliko manje muski, koji se po mesec dana i duze ne presvlace, i ne samo da nose prljavo odelo i kosulje, nego obuceni u istom odelu spavaju. Komentarisuci takvo stanje iz sezdesetih godina XVIII veka, Simonovic istice da se kao lekar uverio da je i u njegovo vreme bilo mnogo primitivnih pojedinaca koji su spavali obuceni. Usled telesne i kucne necistoce bilo je medu sremskim Srbima "mnogo kuznih bolesti i mnogo krastavih i sugavih", a pominje se i jedan leprozan...". Narocito je bila rasprostranjena suga. Jazacki lekar Has zabelezio je tragican slucaj porodice Jankulic iz Jaska muz, zena i dvoje dece pomrli su 29. i 30. januara 1796. godine. Bili su sugavi, pa su se preko mere mazali zivom, a uvece se grejali pored zestoke vatre. Ubrzo potom svi su pomrli, pa se kuca ugasila. Srbi u to vreme bili su nepoverljivi prema lekarima. "U Irigu nisu hteli nikoga da puste u kucu ni da izdadu bolesne, u Neredinu nisu hteli nista da rade ni drva iz sume da nose, u Rivici nisu hteli da sede kod kuce, u Jasku su se sa oruzjem u ruci protivili lekaru i nisu dopustali da bolesnike odnose u bolnicu, u Vukovaru su se bunili protiv lekara i komesara. U mnogim mestima i pored najstrozije zabrane nosahu mrtve u crkvu i drzahu dace posle pogreba. U Irigu i Jasku imali su i puske, te ih je komesar dao pokupiti pod pretnjom smrtne kazne..." (5, 215).

Simonovic tvrdi da su u to vreme sremski Srbi bili slabi radnici i vrlo aljkavi ljudi. Toliko su bili lenji da ni drvo za ogrev nisu blagovremeno donosili iz sume, vec "svake zime naloze na vatru plot oko kuce i ogradu oko baste" (5, 212). Jos 1777. godine, po zapisima S. Taubea, bilo je "dosta slucajeva mnogozenstva " medu ovdasnjim Srbima. Bilo ga je i ranije: na crkvenom saboru u Beogradu, odrzanom 1730. godine, raspravljano je o mnogozenstvu; patrijarh srpski A. Carnojevic upozoravao je 1689. godine neka crnogorska plemena da se medusobno ne tuku i pljackaju, niti da se medusobno zene rodaci. "Nemojte uzimati sebe za zene rodakinje i svoje snahe i kume i po dvije zene drzati i za ziva muza zene ne uzimati..." (5, 211). Uz to, krajem XVIII veka Srbi u Sremu i Slavoniji nosili su "pola madarska a pola turska odela". Muskarci su najcesce nosili kozuhe i crvene kape slicne fesovima. Bili su odreda bradati a sedeli su prekrstenih nogu - kao Turci (5, 211).

 



Šta očekivati od jednog tipa boljševičkih stavova, šta očekivati od jednog tipa koji ima samo svoju jednu opsesiju. Glavaš, Glavaš i Glavaš. Lijepo sam napisao dijagnozu i terapiju. ::: Otići do Mostara, gledati skokove sa starog mosta, malo odmoriti dušu, i Bavi se u budućnosti kopanjem nosa i sunčanjem zuba. A upravo sam čuo da se nikada nećeš vratiti u Glas jer kupila ga je ekipa koja nije sklona boljševičkoj levici.

DA i svakako doći na tribinu i vidjeti o čemu je riječ. Nisam dobio odgovor što Mugos misli o mogućem zatvaranju Osječke šećerane i seobe Kandita u BiH. A sve se to može dogoditi sa ulaskom RH u EU.
Pozdrav svim Boljševicima i jugonostalgičarima ma gdje bili.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: