Prema prijedlogu
rebalansa državnog proračuna za ovu godinu koji je trenutačno u saborskoj proceduri, među onima kojima će se najviše rezati našle su se i
Hrvatske željeznice, kojima Vlada planira uzeti
81 milijun kuna – uglavnom na infrastrukturnim projektima koji su već krenuli s realizacijom.
I dok se, primjerice,
povećavaju sredstva za obnovu signalizacije na Glavnom
zagrebačkom kolodvoru i za obnovu pruge od Novske do Zagreba, za
68 milijuna kuna smanjeno je financiranje obnove i modernizacije pruge od
Vinkovaca preko
Tovarnika do državne granice sa
Srbijom (duljine 33 kilometra), što se dijelom financira proračunskim sredstvima, a dijelom kroz pretpristupne fondove
Europske unije. Budući da se radi o najvažnijem HŽ-ovom projektu zadnjih godina i najvažnijem prometnom pravcu u Hrvatskoj koji se nalazi na X. paneuropskom koridoru preko kojeg ide najveći dio teretnog i putničkog prometa iz zapadne Europe do Grčke i Turske, potpuno je nejasno zašto se su hrvatski financijski stratezi odlučili za ovaj potez, tim više jer je on prema planu trebao biti dovršen do
kraja ove godine.
Ipak u resornom
Ministarstvu smatraju kako to neće utjecati na projekt modernizacije ove dionice budući da je rok za povlačenje sredstava iz europskih fondova kraj
2012. godine, a u Ministarstvu se nadaju kako će modernizacija te dionice biti završena u ožujku, odnosno najkasnije
travnju iduće godine, jer svi poslovi teku prema planu.
No, to nije sve. Naime, Vlada je odlučila uzeti i
sedam milijuna kuna za sanaciju pruge od
Okučana do Novske, što se također dijelom financira putem pretpristupnog fonda IPA. I taj projekt će se najvjerojatnije prebaciti u iduću godinu, a kao razlog odgađanju spominje se to što još uvijek
nije dovršen natječaj za izvođače radova.
I dok se za strukturne projekte smanjuje novac, Vlada je odlučila povećati sredstva za
otpremnine na HŽ-u za
36 milijuna kuna. To znači da će se u ovoj godini najvjerojatnije broj zaposlenih smanjiti za više od
184 radnika, koliko je bilo planirano. Naime, s ovim dodatnim sredstvima za otpuštanje i zbrinjavanje viška zaposlenih, na HŽ-u ove se godine planira utrošiti čak
106 milijuna kuna poreznih obveznika, no i pored toga na željeznici će i dalje raditi više od
12.600 osoba.
Autor:
Dražen Boroš/Glas-Slavonije.hr
Foto:
Steam/foto-arhiv 031