[11.05.2009.] Nakon
rasprodanog nastupa u koncertnoj dvorani
Vatroslava Lisinskog,
Kineski Nacionalni Cirkus svojim vatrometom akrobacija i spektakularnim točkama još je jednom ostavio zagrebačku publiku bez daha i oduševio sve prisutne u dvorani.
Galerija 031: Kineski nacionalni cirkus
[Foto: Jura, cacan][13.05.2009. Zrinjevac]
Kineski nacionalni cirkus nastavlja hrvatsku turneju i
13. svibnja stiže u
Osijek. Zbog iznimno velikog interesa osječke publike i gotovo rasprodane dvorane
Zrinjevac, otvara se još jedna tribina i u prodaju se pušta
dodatnih 300 ulaznica.
Tek četiri dana nakon što su puštene u prodaju, ulaznice za nastup
Kineskog Nacionalnog Cirkusa u
Osijeku, odnosno četrdesetak dana prije samog nastupa, gotovo su
rasprodane! Od gotovo 1700 slobodnih mjesta ostalo je još samo 30-ak ulaznica za parter i 400 za tribine. Po prvi put u Osijeku se očekuje da će neki događaj u
Zrinjevcu biti rasprodan toliko unaprijed!
Nastup Kineskog nacionalnog cirkusa održat će se u srijedu 13. svibnja 2009. u dvorani Zrinjevac u Osijeku, s početkom u 20 sati. Cijene ulaznica su 90 kn (tribine) i 120 kn (parter).
Ulaznice su u prodaji na sljedećim prodajnim mjestima:
-
videoteke Cross
-
Gradski Radio
- prodajna mjesta u
sustavu Eventima (Generalturist, HFHS, Cetratour, A-Tours, Dancing Bear)
U sklopu hrvatske turneje, Kineski Nacionalni Cirkus, osim u Osijeku, nastupit će i u Zagrebu 10. svibnja u KD V. Lisinskog i Rijeci 14. svibnja u Teatro Fenice.
Povijest kineske umjetnosti je stara. Veoma stara - više od 2000 godina je prošlo od njenih početaka. U početku je služila da bi impresionirala boga, zatim cara i njegovo kućanstvo. U usporedbi s tim, povijest
Kineskog nacionalnog cirkusa je relativno kratka. Prošlo je 20 godina otkad je
Andre Heller proslavio Kineski nacionalni cirkus u Europi. I ni bog ni car, već više od 8 milijuna ljudi iz cijele Europe od tad uživaju u ovom veličanstvenom kineskom
showu.
Godinu za godinom on stvara sve spektakularniju pozornicu da publici ponudi uzbudljive i zapanjujuće poglede u malo poznatu kinesku kulturu. Nemoguće je zamisliti europsku zabavnu scenu bez njegovih akrobatskih bajki, koje su postale svjetski zaštitni znak. Često su se fokusirali na povijesne ličnosti, kao
Džingis Kana i njegove divlje horde ili
Posljednjeg cara, figure na pragu moderne i tradicionalne Kine. Kao kontrast,
Mulan utjelovljuje moć djevojke, s okusom Dalekog istoka, a
Marko Polo zavodi publiku prekrasnim misterioznim putovanjem kroz Srednje kraljevstvo. Visoko štovani
Buda je više posvećen spiritualnom.
Nova produkcija,
Konfucije je veliki dio tradicije Kineskog nacionalnog cirkusa. Ali, prvo pogled na povijesne činjenice vezane za ovu epohalnu figuru: Konfucije se rodio 551 godine pr. Kr. u manjoj plemićkoj obitelji iz Qufua u provinciji Shandong, gdje je, nakon mnogo godina putovanja, umro 479 god. pr. Kr. Njegovo pravo ime je
Qiu (zemlja) ili
Zhongi, što, grubo prevedeno, znači “Ni-ov drugi sin”. Ime Konfucije je nastalo od latinizacije izraza
Kong Fuzi (učitelj Kong) predstavljeno od jezuita. U Kini je generalno znan kao
Kongzi (majstor Kong).
Konfucije je, također, u Kini poznat kao
“učitelj 10.000 generacija”. On zasigurno ostaje kao mislilac koji je učinio i još uvijek čini najdublji utjecaj na Kinu, i zapravo na cijelu istočnu Aziju, unatoč činjenici da nije ostavio nijedan svoj rad, nego su njegove izreke skupili i objavili njegovi učenici nakon njegove smrti. Učitelj Kong nije bio štovan, bio je obožavan. Konfucije nije htio osnovati religiju, već su se njegova učenja bavila samo ljudima i njihovim međusobnim odnosima u ovom svijetu (ovaj pragmatičan pristup olakšao je integraciju Konfucijevih misli u kineski pogled na svijet i nudi socijalnu etiku kao alternativu današnjem nekontroliranom kapitalizmu).
Ali, što stari kineski filozof ima zajedničko s modernim
showom? Zapravo ništa, ili u slučaju trenutnog programa, ima puno. Poznate izreke ne služe samo kao pratnja svakoj točki koja oduzima dah, nego ih također i podupiru, pomažući objasniti umjetnikovu nevjerojatnu izvedbu. Kao što Konfucijeva izreka govori:
„Prije početka moraš imati svoje srce, ruke i misli u svim svojim mišićima“.
Izvođači vježbaju nevjerojatnu kontrolu nad svojim tijelima i svim mišićima, tetivama, kostima i zglobovima. U svojoj lakoći, ono što rade manje je pitanje gimnastike, više umjetnosti. Nema ni naznake nasilja, znojenja ili zadihanosti. Ono sto im omogućuje prividno bestežinsko stanje nije oblik njihovih ispupčenih bicepsa, već nevjerojatna disciplina i jedinstvena spiritualna energija. Kompletna kontrola nad njihovom snagom je popraćena sposobnošću da uvijek imaju ovu snagu na raspolaganju u potpunosti. Tu je još i razumna uporaba tjelesne moći, težine i brzine. Težina se koristi kao balans, njezina moć da prkosi zakonima prirode sa maksimalnom popustljivosti. Tijelo ne poništava silu težu, već je prevladava koristeći vlastitu snagu. Na ovaj način predstava „Konfucije“ potvrđuje staru mudrost
„Samo balans sila vodi ka skladu“. Prava Konfucijeva vrijednost!
Kinezi, kako ih zamišljamo, uvijek imaju mudru izreku na vrhu jezika ili dubinu skrivenu u kolačiću sreće - ali kineska je filozofija puno više od svjetovnih riječi.
Kinezi, kao što svi znamo, dovode najbolje izvođače na svijetu na pozornicu. Ali ovo što nude članovi Kineskog nacionalnog cirkusa više je od postignutih cirkuskih točki. Oni zaslužuju biti viđeni kao izvorna umjetnička djela. Oni su djela fizičke umjetnosti, razgranate snage i Konfucija. Konfucije je ugođaj i mentalno stanje, kao i sama kineska umjetnost.
Organizator hrvatske turneje Kineskog nacionalnog cirkusa 2009 je
ArsOmnia. Suorganizatori nastupa u Osijeku su
Claritas i
Gradski Radio.