U
111 biračkih odbora na
prošlim je izborima bilo znakovitih
666 (!?) ljudi, u svakom po šest članova i njihovih zamjenika. Neki će upravo u tom đavolskom broju naći razlog što poslije prošlih izbora nije uspostavljena gradska vlast, a s obzirom na to kakva bi ona bila da je ipak formirana, reći će da je možda i bolje što je ispalo ovako.
Iako je izmjenama gradskog proračuna za 2007. godinu za prijevremene izbore osigurano
3,5 milijuna kuna, nakon provedenih izbora pokazalo se da su stajali „samo“
1,7 milijuna! Njihova cijena bila je nešto niža zbog istodobnog održavanja parlamentarnih izbora, pa su troškovi rada izborne komisije i neki materijalni troškovi bili zajednički i dijelom pokriveni iz državnog proračuna. Stoga u gradskoj upravi ne očekuju da bi ponovljeni lokalni izbori mogli biti skuplji od nedavnih, ali niti jeftiniji od
milijun i pol kuna.
Troškovi…
Najznačajnije stavke organizacije i provođenja lokalnih izbora predstavljaju naknade za rad članovima izbornih tijela, gradskog izbornog povjerenstva i biračkih odbora.
U
111 biračkih odbora na prošlim je izborima bilo znakovitih
666 (!?)
ljudi, u svakom po šest članova i njihovih zamjenika. Neki će upravo u tom đavolskom broju naći razlog što poslije prošlih izbora nije uspostavljena gradska vlast, a s obzirom na to kakva bi ona bila da je ipak formirana, reći će da je možda i bolje što je ispalo ovako. No, šalu na stranu, broj ljudi angažiranih oko izbora još je veći. S pratećim tehničkim osobljem i aktivistima u mjesnim odborima okupi se između
720 – 730 ljudi.
Materijalni troškovi predstavljaju izradu evidencijskih i glasačkih listića, kutija za glasovanje, panoa za odvajanje biračkih mjesta, pregrada na stolovima za glasovanje, oglašavanje zbirnih lista i rezultata izbora putem medija, izradu internetskih stranica…, a tu su i sredstva namijenjena strankama koje su prešle izborni prag osvojivši više od pet posto glasova i participiraju u vlasti. Njima se naknadno pokriva dio troškova predizborne promidžbe.
… i uštede
Najveći trošak ipak je u tomu što grad ne funkcionira punim plućima, a povjerenica Vlade,
Danijela Lovoković, nema sve ovlasti gradske vlasti.
Osijek praktički nema izvršnu vlast
od 3. rujna 2007., kada je
Anto Đapić podnio ostavku na mjesto gradonačelnika pod radnim naslovom
„Odlazim da bih se vratio“, a Vlada je Gradsko vijeće raspustila
12. listopada 2007. Kako će do novih izbora proći
više od pola godine bez vlasti, za to se vrijeme iz gradskog proračuna neće isplaćivati niti vijećničke naknade, plaće i naknade članovima Poglavarstva, niti naknada gradonačelniku, što predstavlja svojevrsnu uštedu. No, isplaćivat će se naknada povjerenici, ali je bivšem dogradonačelniku
Gordanu Matkoviću, koji poslije razrješenja ima pravo još šest mjeseci primati plaću.
Ne mora se plašiti blokade računa, poput zaposlenika u problematičnim tvrtkama, jer u gradskom je proračunu danas gotovo
stotinu milijuna kuna.
Piše: Goran Flauder