U Osijeku je sagrađena nova
tramvajska pruga,
plan je graditi i drugu,
kroz Divaltovu ulicu, no istodobno stanovnici prigradskih naselja upozoravaju kako su prisiljeni svakodnevno se drndati u starim, zakrpanim autobusima.
- Nemaju ni prozore koji se mogu otvoriti, užas! Tek kad sam neko jutro prvi put sjeo u novi bijeli autobus osjetio sam što je udobnost, ali kratko. Čujem da on vozi đake, a GPP ga je ubacio na josipovačku liniju umjesto pokvarenog busa. Zašto se gradski autobusi često kvare, a jedan non-stop pišti u vožnji jer nešto nije u redu s vratima, pita
Marko S. iz
Višnjevca, koji kao i brojni putnici negoduje što bus kasni zbog kvara.
Gospođa koja na posao putuje autobusom kaže kako svako malo pokvareni bus stoji u Petrovoj gori, ili u gradu.
- Umjesto pokvarenog, došao je drugi autobus. Ušli smo i čekali da krene, međutim vozač je rekao neka iziđemo jer vozi za Petrijevce! Nekada su se autobusi kvarili preko zime zbog niskih temperatura, a sad stalno. U nedjelju se pet autobusa pokvarilo! Jedan je stao u Ulici Hrvatske Republike jer se iz njega dimilo i mirisalo je gorivo koje je kapalo sa stražnjeg dijela! Je li prijevoz djece siguran kad se busovi non-stop kvare? U krcatom autobusu netko bi mogao ispasti u vožnji kao što se dogodilo u Požeštini, strahuje sugrađanka.
- Autobusi na linijama tehnički su ispravni i strah za sigurnost putnika je neopravdan. Za prijevoz školske djece GPP koristi novih devet autobusa. Kad vozilo ostane u kvaru, dok traje popravak, na liniju šaljemo zamjensko vozilo kako bismo odradili kronološki polazak. Ponekad putnike prevozi školski autobus zbog nedostatka vozila, a sada su jedan ili dva izvan prometa zbog uvođenja informatizacije. Imamo tri autobusa za zamjenu dok traje popravak manjeg kvara, a nekad je u pričuvi samo jedan. Za pokrivanje linija imamo 44 autobusa. Prosječna starost autobusnog voznog parka, uključujući devet novih za prijevoz školaraca, je 8,6 godina. Četiri su stara 21 godinu, kaže
Nevenko Hodak, rukovoditelj Prometnog sektora u GPP-u.
- U voznom parku ima pet Mercedesa starih 18-20 godina, Sanosi su '94. i '95. godište i prešli su milijun kilometara. U Njemačkoj autobus za 10 godina prijeđe 400.000 kilometara, a kod nas 800.000 do milijun kilometara. Polovina voznog parka starija je od 13 godina, a od starog vozila ne može se očekivati pouzdanost kao od novog. Nije ih lako održavati, ali najvažnije je da su vozila u prometu sigurnosno i tehnički ispravna, zaključuje
Branko Pintarić, rukovoditelj Tehničkog sektora u osječkom GPP-u.
Godišnje treba pet novih autobusa!
- Najčešće “odlaze” automatski mjenjač, kvačilo i motor, što je veliki kvar za čiji popravak treba dosta vremena. Cjelodnevni i večernji režim gradske vožnje je katastrofalan, autobus se previše upotrebljava! Da bi se u pomlađivanju voznoga parka uhvatio ritam, godišnje treba kupiti pet novih autobusa. Posljednje vozilo za linijski prijevoz kupljeno je prije tri godine. MAN-ovo vozilo stoji 130.000 do 150.000 eura, kaže
Branko Pintarić, koji se slaže da autobusni prijevoz treba pomladiti!
Autor:
N. Špoljarić/
Glas-Slavonije.hr