Galerija Kazamat: Otvorenje izložbe "Prije nas"
23.10.2023. 8:28
U Galeriji Kazamat u Osijeku održat će se otvorenje izložbe “Prije nas” u ponedjeljak, 23. listopada 2023., s početkom u 19 sati.
Kustosi: Helena Puhara i Slaven Tolj.
Sudjeluju: Ivana Selmani, Ivana Jelavić, Ivona Vlašić, Nives Sertić, Sven Klobučar, Slaven Tolj, Luko Piplica, Ana Požar Piplica, Vanda Mitrović, Pasko Burđelez, Ivana Pegan, Dorinda Bulić-Čotić, Noemi Čotić, Gordana Bajurin, Ana Opalić, Stanko Ivanković, Marko Ercegović, Mario Cvjetković, Viktor Daldon, Boris Cvjetanović, Maro Mitrović, Tina Gverović
PRIJE NAS
Izložbom 'Prije nas' okupljeno je dvadesetak dubrovačkih umjetnika koji nude uvid u segment umjetničke scene krajnjeg juga Hrvatske kroz vječno preispitivanje identiteta i naslijeđa, onoga što je bilo i onoga što će tek doći.
Ova izložba nadovezuje se na sličnu izložbenu formu koju je inaugurirao Slaven Tolj u svom prvom ciklusu zajedničkog predstavljanja dubrovačkih umjetnika u galeriji Flora nazvanom - For I have known Them all already, known Them all (Za one koje sam poznavao, a poznavao sam ih sve). Tim citatom T. S. Eliotove pjesme Tolj naglašava jednu specifičnu atmosferu bliskosti i povezanosti s ljudima i prostorom, ali i distancu uvjetovanu protokom vremena i promjenjivim osobnim stanjima, odlascima, te perpetuiranjem ratnih dinamika i posljedica.
Taj otvoreni dijalog među umjetnicima i njihovim radovima koji se, kao u nekom kaleidoskopu, nadopunjava, rotira i po potrebi mijenja, okosnica je izložbe.
Prije nas je naslov rada Ane Požar Piplice, ali i zajednički nazivnik izložbe kojoj je namjera skrenuti pozornost na svijet koji je postojao i paralelno postoji, svijet odmaknut od bilo kakvih misli i percepcija, aktivnosti ili sudova, svijet nevidljivih prisutnosti. A upravo će tu nevidljivu prisutnost kroz svoje radove materijalizirati Ivona Vlašić, dodavajući ili, u ovom slučaju, oduzimajući (postupno) pojavnom svijetu vizualni jezik kao primarnu vrstu komunikacije. Na tu krhku nit naslanja se i Ivana Dražić Selmani dugogodišnjim propitivanjem beskrajnog sustava poveznica koje nam na raspolaganje stavlja pojam horizonta.
Ako se, govoreći općenito o suvremenoj dubrovačkoj likovnoj sceni, imaginarna granica horizonta najčešće ne prelazi, u smislu nepoznatog, stranog, drugačijeg, već ostaje u domeni osobnog, introspektivnog doživljaja svijeta, odnosno bliskog okruženja, to ne znači da ona ne progovara o univerzalnim pitanjima koja pogađaju svijet u cjelini. Bilo da je riječ o radničkim pravima kojima se sustavno bavi Pasko Burđelez ili smislenosti ratnih sukoba, o čemu posredno govori video rad Luka Piplice, ali i recentni radovi Slavena Tolja, demistifikaciji smrti, prioritetnoj temi Svena Klobučara ili čak simboličkim i mitološkim scenama Wande Mitrović s likovima koji prolaze kroz virtualne košmare nepreglednih dubina ljudske psihe, pa i rorschachovskim crtežima Stanka Ivankovića, koristeći se različitim medijima i manje ili više reduciranim formama, osjećaj svojevrsne kontradiktorne melankoličnosti, u kojoj naglasak nije usmjeren na sebe već na prirodni i socijalni krajolik, blizak je svima. Suptilnoj kritici današnjeg društva, kojoj svjedoče dosadašnji radovi Ivane Jelavić, pridružuje se i skica za land art kompoziciju Tine Gverović s porukom Leave us alone. Ne trebamo se ni pitati je li to danas uopće moguće. Znamo da nije, ali tim je želja to jača. Svaka naša misao, djelo, pa i sama prisutnost, kodirana je i zabilježena u nekom digitalnom sustavu. Kako to izgleda kad se u dehumaniziranom sistemu, podložnom najbanalnijim greškama, arhivirani višegodišnji umjetnički rad 'izgubi' pokušat ćemo dešifrirati iz prostorne instalacije Dorinde Bulić Čotić. U kontrapunktu stoji analogno 'gubljenje' slike odnosno preslikavanje stare slike novom, lista iz knjige ili novine nekom skicom, i to najčešće iz revolta, što je ustaljena praksa Viktora Daldona. Njegovom energičnom crtežu ovdje protutežu čini plošni konstruktivizam Noemi Čotić.
U nekoj drugoj stvarnosti kreću se umjetnički i istraživački interesi Nives Sertić. Mikro pejzaži i izdvojeni segmenti prirode fraktalno odražavaju svu bit svijeta koji naočigled nestaje. Istu poruku nose i ozlaćeni krekovi maslina Gordane Bajurin. Sakralizirani ulomci krajolika ostaju tek memorija one divlje slike svijeta prije nas.
Kao i taj fragment slike rajskog vrta, jednako mitska čini se i izgovorena riječ u zvučnim instalacijama Ivane Pegan. Sugestivan i sveobuhvatan ton ispunja eter i vraća nas iluziji vječnosti. A u taj meta prostor smjestit ćemo i specifični konstrukt prirode Mara Mitrovića ili pojavnost perpetuirane sveprisutne sjenke Maria Cvjetkovića.
Dubrovačke sekvence zaključuju fotografije Ane Opalić i Marka Ercegovića, te Borisa Cvjetanovića, autorā čiji će nas pogled na blisko im okruženje uvijek ostaviti zarobljenima u motivu.
Vidio sam prvi snijeg.
Tog sam jutra zaboravio
umiti svoje lice.
Izložba je suradnja HDLU-a Istok i HDLU-a Dubrovnik.
Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Izložba ostaje otvorena do 13. studenog 2023. godine.
Izložbu je moguće pogledati u radnom vremenu galerije ili izvan radnog vremena uz prethodnu najavu.
Ulaz na izložbu je slobodan.
Kustosi: Helena Puhara i Slaven Tolj.
Sudjeluju: Ivana Selmani, Ivana Jelavić, Ivona Vlašić, Nives Sertić, Sven Klobučar, Slaven Tolj, Luko Piplica, Ana Požar Piplica, Vanda Mitrović, Pasko Burđelez, Ivana Pegan, Dorinda Bulić-Čotić, Noemi Čotić, Gordana Bajurin, Ana Opalić, Stanko Ivanković, Marko Ercegović, Mario Cvjetković, Viktor Daldon, Boris Cvjetanović, Maro Mitrović, Tina Gverović
PRIJE NAS
Izložbom 'Prije nas' okupljeno je dvadesetak dubrovačkih umjetnika koji nude uvid u segment umjetničke scene krajnjeg juga Hrvatske kroz vječno preispitivanje identiteta i naslijeđa, onoga što je bilo i onoga što će tek doći.
Ova izložba nadovezuje se na sličnu izložbenu formu koju je inaugurirao Slaven Tolj u svom prvom ciklusu zajedničkog predstavljanja dubrovačkih umjetnika u galeriji Flora nazvanom - For I have known Them all already, known Them all (Za one koje sam poznavao, a poznavao sam ih sve). Tim citatom T. S. Eliotove pjesme Tolj naglašava jednu specifičnu atmosferu bliskosti i povezanosti s ljudima i prostorom, ali i distancu uvjetovanu protokom vremena i promjenjivim osobnim stanjima, odlascima, te perpetuiranjem ratnih dinamika i posljedica.
Taj otvoreni dijalog među umjetnicima i njihovim radovima koji se, kao u nekom kaleidoskopu, nadopunjava, rotira i po potrebi mijenja, okosnica je izložbe.
Prije nas je naslov rada Ane Požar Piplice, ali i zajednički nazivnik izložbe kojoj je namjera skrenuti pozornost na svijet koji je postojao i paralelno postoji, svijet odmaknut od bilo kakvih misli i percepcija, aktivnosti ili sudova, svijet nevidljivih prisutnosti. A upravo će tu nevidljivu prisutnost kroz svoje radove materijalizirati Ivona Vlašić, dodavajući ili, u ovom slučaju, oduzimajući (postupno) pojavnom svijetu vizualni jezik kao primarnu vrstu komunikacije. Na tu krhku nit naslanja se i Ivana Dražić Selmani dugogodišnjim propitivanjem beskrajnog sustava poveznica koje nam na raspolaganje stavlja pojam horizonta.
Ako se, govoreći općenito o suvremenoj dubrovačkoj likovnoj sceni, imaginarna granica horizonta najčešće ne prelazi, u smislu nepoznatog, stranog, drugačijeg, već ostaje u domeni osobnog, introspektivnog doživljaja svijeta, odnosno bliskog okruženja, to ne znači da ona ne progovara o univerzalnim pitanjima koja pogađaju svijet u cjelini. Bilo da je riječ o radničkim pravima kojima se sustavno bavi Pasko Burđelez ili smislenosti ratnih sukoba, o čemu posredno govori video rad Luka Piplice, ali i recentni radovi Slavena Tolja, demistifikaciji smrti, prioritetnoj temi Svena Klobučara ili čak simboličkim i mitološkim scenama Wande Mitrović s likovima koji prolaze kroz virtualne košmare nepreglednih dubina ljudske psihe, pa i rorschachovskim crtežima Stanka Ivankovića, koristeći se različitim medijima i manje ili više reduciranim formama, osjećaj svojevrsne kontradiktorne melankoličnosti, u kojoj naglasak nije usmjeren na sebe već na prirodni i socijalni krajolik, blizak je svima. Suptilnoj kritici današnjeg društva, kojoj svjedoče dosadašnji radovi Ivane Jelavić, pridružuje se i skica za land art kompoziciju Tine Gverović s porukom Leave us alone. Ne trebamo se ni pitati je li to danas uopće moguće. Znamo da nije, ali tim je želja to jača. Svaka naša misao, djelo, pa i sama prisutnost, kodirana je i zabilježena u nekom digitalnom sustavu. Kako to izgleda kad se u dehumaniziranom sistemu, podložnom najbanalnijim greškama, arhivirani višegodišnji umjetnički rad 'izgubi' pokušat ćemo dešifrirati iz prostorne instalacije Dorinde Bulić Čotić. U kontrapunktu stoji analogno 'gubljenje' slike odnosno preslikavanje stare slike novom, lista iz knjige ili novine nekom skicom, i to najčešće iz revolta, što je ustaljena praksa Viktora Daldona. Njegovom energičnom crtežu ovdje protutežu čini plošni konstruktivizam Noemi Čotić.
U nekoj drugoj stvarnosti kreću se umjetnički i istraživački interesi Nives Sertić. Mikro pejzaži i izdvojeni segmenti prirode fraktalno odražavaju svu bit svijeta koji naočigled nestaje. Istu poruku nose i ozlaćeni krekovi maslina Gordane Bajurin. Sakralizirani ulomci krajolika ostaju tek memorija one divlje slike svijeta prije nas.
Kao i taj fragment slike rajskog vrta, jednako mitska čini se i izgovorena riječ u zvučnim instalacijama Ivane Pegan. Sugestivan i sveobuhvatan ton ispunja eter i vraća nas iluziji vječnosti. A u taj meta prostor smjestit ćemo i specifični konstrukt prirode Mara Mitrovića ili pojavnost perpetuirane sveprisutne sjenke Maria Cvjetkovića.
Dubrovačke sekvence zaključuju fotografije Ane Opalić i Marka Ercegovića, te Borisa Cvjetanovića, autorā čiji će nas pogled na blisko im okruženje uvijek ostaviti zarobljenima u motivu.
Vidio sam prvi snijeg.
Tog sam jutra zaboravio
umiti svoje lice.
Izložba je suradnja HDLU-a Istok i HDLU-a Dubrovnik.
Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Izložba ostaje otvorena do 13. studenog 2023. godine.
Izložbu je moguće pogledati u radnom vremenu galerije ili izvan radnog vremena uz prethodnu najavu.
Ulaz na izložbu je slobodan.
Objavio: Redakcija 031 |
Komentari (0)