Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
sri 24. 04. 2024.
Nastavljaju se r...
GISKO: Izložba k...
GISKO: Izložba s...
Općina Bizovac: ...
Kino Urania [18....
čet 25. 04. 2024.
Nastavljaju se r...
GISKO: Izložba k...
GISKO: Izložba s...
Općina Bizovac: ...
Akademija za kul...
pet 26. 04. 2024.
Nastavljaju se r...
GISKO: Izložba k...
GISKO: Izložba s...
Općina Bizovac: ...
Akademija za kul...
sub 27. 04. 2024.
Nastavljaju se r...
GISKO: Izložba k...
GISKO: Izložba s...
Blagoslov motora...
Akademija za kul...
ned 28. 04. 2024.
Nastavljaju se r...
GISKO: Izložba k...
GISKO: Izložba s...
Provjerite koje ...
Četvrto izdanje ...
pon 29. 04. 2024.
Nastavljaju se r...
GISKO: Izložba k...
GISKO: Izložba s...
Četvrto izdanje ...
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



POPUP26. - Marijan Crtalić "Njih su dvojica, a mi smo sami", otvorenje izložbe srijeda, 25. svibnja 2016., u 20 sati, objekt br. 32 u kompleksu željezničkog kolodvora / HŽ infrastruktura (ulaz iz Trpimirove ulice, kod podvožnjaka.)

Dvadeset šesti POPUP-projekt fokusira se na umjetničke strategije suočene s izazovom istraživanja zanemarenog nasljeđa industrijskih postrojenja koja su izgubivši svoju primarnu funkciju prepuštena propadanju, kao i načinima zamišljanja i transformiranja njihove sadašnjosti i budućnosti. U slučaju umjetnika Marijana Crtalića, umjetnik se, baveći se na specifičnom primjeru različitim aspektima industrijskog nasljeđa i industrijskog grada, pojavljuje u brojnim ulogama: istraživača, arhivista, dokumentarista, performera, aktivista, medijatora, podstrekača, organizatora, umjetničkog direktora, kulturnog stalkera. Izložba „Njih su dvojica, a mi smo sami“ u objektu br. 32 u kompleksu starog željezničkog kolodvora u Osijeku izdvaja neke segmente Crtalićevog višegodišnjeg istraživačkog projekta „Nevidljivi Sisak“ baziranog na istraživanju industrijskog krajolika Željezare Sisak i željezarskog radničkog naselja Caprag, u okviru kojeg od 2007. serijom projekata od kojih su najpoznatiji „Nevidljivi Sisak ­– Fenomen Željezara“, „Sadašnjost prošlosti“, „Aktivna memorija“ i „Mogućnosti otpora“, kontinuirano prikuplja i producira specifičan multimedijski arhiv koji obuhvaća fotografije, tekstove, dokumente, intervjue, videozapise. Od izvođenja performansa „Umjetnik u udruženom radu“ i snimanja dokumentarnog filma „Industrijski raj“, koji su obilježili početne faze umjetnikova rada na lokaciji tvornice, do pokretanja Festivala Željezara 2014., Crtalić je proizveo višeslojan umjetnički i aktivistički projekt u kojem se ogleda odnos prema proizvodnji, radu, radništvu i okružju tvornice u uvjetima samoupravnog socijalizma te u današnjem vremenu, nakon društvene i političke pretvorbe. Iz današnje se perspektive ondašnja briga tvornice o radnicima čini gotovo utopijskom: zajedničko je sudjelovanje radnika i umjetnika u likovnim kolonijama Željezare sedamdesetih i osamdesetih godina samo jedan od vidova kulturnih aktivnosti koje je Željezara, kao pokretač gospodarskog, društvenog, ali i kulturnog razvoja grada Siska omogućavala svojim radnicima. Danas su javne skulpture, nastale zajedničkim radom radnika i umjetnika (od kojih je u okružju tvornice i radničkog naselja preostalo samo tridesetak, dok su ostale devastirane) ­– pod konzervatorskom zaštitom, upravo na poticaj Crtalićevog angažmana. Festival Željezara u industrijskoj zoni nekadašnje tvornice ove će se godine odvijati treći put te će se ponovno umjetničkim i aktivističkim programom povezati s lokalnom zajednicom, koju čine i nekadašnji radnici Željezare. Stoga Crtalićeva borba za očuvanje obezvrijeđenih tekovina nedavne povijesti, ovdje duhovito akcentirana naslovom izložbe, djeluje vrlo poticajno. U trenutku kada dio kompleksa željezničke industrijske arhitekture u Osijeku ulazi u proces prenamjene u budući inkubator za kulturu i kreativne industrije, čini se posebno izazovnim oživjeti zatečeni prostor u njegovom aktualnom stanju. Polazeći od ideje o privremenom uspostavljanju novih mogućnosti zatečenog prostora, krećući se između neizvjesnih projekcija njegove buduće namjene i aktualnog stanja, POPUP26 je zamišljen kao jednokratna etapa, iako u skromnom formatu jednodnevne izložbe, pokušaja aktualiziranja budućih mogućnosti.

Biografija:
Marijan Crtalić (Sisak, 1968.) multimedijski je umjetnik. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1992. Isprva radi u mediju slikarstva, potom u medijima fotografije, videa, instalacije, performansa. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada, među kojima se izdvajaju: Nagrada 1. salona mladih Siska (2000.), Nagrada 26. salona mladih (2001.), Nagrada AICA-e 36. zagrebačkog salona (2001.) i Nagrada T-HT@MSU (2010.). Od 2007. radi na projektu „Nevidljivi Sisak“. Pokretač je i umjetnički direktor Festivala Željezara u Sisku od 2014. Živi i radi u Zagrebu i Sisku.







 Stranica prilagođena ispisu