Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama

Muzej likovnih umjetnosti Osijek: Stručno vodstvo kroz postav izložbe 27. slavonski biennale: Slika kao virus

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 52999
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 17.02.2021. 7:53 
Naslov:  Muzej likovnih umjetnosti Osijek: Stručno vodstvo kroz postav izložbe 27. slavonski biennale: Slika
18.02.2021. 19:00
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Muzej likovnih umjetnosti sa zadovoljstvom javlja kako će se u četvrtak, 18. veljače 2021., s početkom u 19:00 sati održati prvo stručno vodstvo kroz postav izložbe 27. slavonski biennale: Slika kao virus. Vodstvo će održati viša kustosica Valentina Radoš.

Iako u Muzeju vjeruju kako će biti puno zainteresiranih, zbog osiguravanja potrebnih mjera socijalne distance i zadovoljavanja epidemioloških preporuka, vodstvu će moći prisustvovati deset osoba. Svi zainteresirani moći će se prijaviti putem e-maila ili Facebook-a, a nakon što se prikupi dovoljan broj ljudi, prijave će se zatvoriti, o čemu će obavijestiti na svom Facebook profilu. Budući da su ograničeni s brojem sudionika po vodstvu, a kako bi svim zainteresiranima osigurali dolazak, stručna vodstva kroz 27. slavonski biennale održavat će se u nekoliko termina tjedno.

Za prvo u nizu vodstava, u četvrtak, 18. veljače možete se prijaviti e-mailom na [email protected] ili u inbox Facebook stranice Muzeja likovnih umjetnosti. Iz Muzeja poručuju kako je svim prijavljenima ulaz na vodstvo slobodan, uz obavezno nošenje maske.



O izložbi: Slavonski biennale svoje je prvo osječko ostvarenje doživio 1968. godine. Od tada je prošlo više od pola stoljeća, što je samo po sebi respektabilan broj godina, broj koji očekivano sadrži mnogo toga, bilo da pričamo o ljudskim životima bilo o izložbenim manifestacijama. Od početnog, revijalnog prikaza recentnog stvaralaštva Slavonaca do nastojanja proboja u šire umjetničke scene, od mirnih vremena do ratnih biennala, od razdoblja rasta do razdoblja odmora..., 27. izdanje naše manifestacije u budućim će se pregledima izdvajati po pandemijskoj specifičnosti vremena u kojem je ostvareno – vremena u kojem je izložba postavljena u izolaciji muzejskog prostora, a posjetitelji su je razgledali u svojim domovima. Muzeološki izazovi kako izlagati beskontaktno, virtualno, gotovo skrivajući se od nevidljivog neprijatelja, ostat će trajna oznaka 2020. godine. No naziv Slika kao virus nije nužno samo izravna referenca na virusnu ugrozu koja je obilježila tekuću godinu (iako nam je to možda prva i prirodna pomisao), već je referenca i na širu sliku suvremenosti i sveprisutne funkcionalne zakonitosti ljudske vizualne kulture.
Valentina Radoš (iz izložbenog kataloga)



Prije ove milenijske zaraze samo su rijetki teoretičari u samom načinu funkcioniranja modernog društva zapazili virusnu ugrozu, doduše ne patogenu u medicinskom smislu tog pojma, nego kao model pomoću kojeg funkcioniraju intersubjektivnost i vizualna kultura. Primjerice, američki teoretičar W. J. T. Mitchell već je u svojoj knjizi What do Pictures Want iz 2005. prepoznao u slikama umjetnosti i popularne kulture jednu začudnu vrstu životnosti, perverznog vitaliteta, nešto poput virusa koji prati čovjeka, definira njegove reakcije, ali i krucijalno ovisi o čovjekovoj životnoj energiji. Iz laičkih spoznaja o virusologiji znamo da virus ne može opstati bez drugog živog bića, mora se na njega vezati i u njemu nastaniti; bez čovjeka virus umire (zato virusi najviše “vole” najotpornije među nama). Mitchellov pojam “živih slika” odgovara metafori slika kao virusa: bez čovjeka koji ih gleda i udahnjuje im život, slike i općenito objekti vizualnih komunikacija samo su mrtvi predmeti, poput stolice ili isključenog televizora. Tek u srazu s čovjekovim pogledom slike ožive i počnu pulsirati energijom koja im je inače uskraćena.

Ovogodišnje izdanje Slavonskog bijenala pod nazivom Slika kao virus želi propitati reakcije umjetnika na potpuno novu situaciju u kojemu se putevi nevidljivih neprijatelja (virusa) i hiper-vidljivih vizualnih komunikacija susreću i često razmjenjuju uloge. Pozivamo umjetnike svih medija da pokažu na koji način vide umjetničku komunikaciju danas kada je ono čega se najviše bojimo nevidljivo. Može li u takvom strahu ono umjetnički i medijski vidljivo uopće prikazati ono patogeno nevidljivo? Ne ustručavamo se postaviti ni očekivana pitanja, poput: kakva je i u čemu se sastoji snaga umjetnosti u doba ugroze ili kakav je smisao umjetničkog djelovanja u dominantnom medijskom narativu zaraze? Želimo da u naslovu Slika kao virus umjetnici prije svega prepoznaju stilsku figuru vremena u kojem živimo, vremena pandemije koje je snažno uzdrmalo temelje demokratskog poretka, društva blagostanja i međuljudskih odnosa.
Krešimir Purgar (iz teksta natječaja)


Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: