Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



[INTERVJU] Boris Piližota: "Upute su korisne jedino ako ih se pridržavaju svi građani"

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65430
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 26.03.2020. 11:54 
Naslov:  [INTERVJU] Boris Piližota: "Upute su korisne jedino ako ih se pridržavaju svi građani"
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Zamjenik gradonačelnika Grada Osijeka i načelnik gradskog Stožera civilne zaštite, Boris Piližota objašnjava kako sustav funkcionira u izvanrednim okolnostima.

Stožer civilne zaštite Grada Osijeka zadužen je za izdavanje propusnica građanima kojima su iste potrebne iz obiteljskih razloga (pružanje skrbi djeci i starijim osobama) ali i zbog nabavke kupnje hrane i osnovnih potrepština. Zahtjev se upućuje preko e-maila objavljenog na stranicama Grada.

Koliko je osoba do sada zatražilo propusnice? Funkcionira li takav način dobro i bez poteškoća?
– Tako je. Samo je prvi dan izdano oko 50 propusnica, a trenutno postoji (utorak, 24.03.) još oko 100 zahtjeva. Iako su sve upute objavljene na stranicama Grada te je istaknut mail na kojem se izdaju propusnice, građani zovu i pitaju gdje trebaju uputiti mail ili gdje nazvati. Sve se propusnice izdaju isključivo putem maila: info.stozer.cz[at]osijek[dot]hr kako bi se smanjila ikakva mogućnost socijalnog kontakta i da bi se spriječila mogućnost širenja zaraze. Također je na internet stranicama Grada objašnjeno što je sve potrebno navesti za zahtjev za izdavanje propusnice.

Tržnica je zatvorena, no proizvođači mogu dostavljati građanima proizvode. Imate li informacija kako to funkcionira? Drže li se proizvođači preciznih uputa (beskontaktna dostava i naplata…), odnosno jesu li informirani kako pravilno trebaju dostavljati svoje proizvode?
– Mislim da smo prvi grad u Hrvatskoj koji je uveo takav način dostave. Sve detalje oko naručivanja i proizvođača koji dostavljaju proizvode građani mogu pronaći na internet stranici Tržnice. Osječka tržnica zatvorena je prema odluci Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske jer se neke od tržnica diljem zemlje nisu pridržavale zakonskog propisanog razmaka i higijenskih mjera na što se na našoj tržnici izuzetno pazilo – radile su se kompletne dezinfekcije unutrašnjih prostora, omogućile su se zaštitne mjere od samog ulaska (dezinfekcija ruku i svega ostaloga). Tada smo odlučili da će OPG-ovi i ostali certificirani proizvođači koji prodaju svoje proizvode na osječkim tržnicama moći imati online dostavu preko tri platforme.

Javni gradski prijevoz dostupan je samo za dolazak na posao i odlazak s posla. Pridržavaju li se građani toga? Imate li zabilježenih nepravilnosti? Imate li povratnih informacija od građana. Jesu li zadovoljni brojem i rasporedom vožnji? Koliko građana uopće koristi tu uslugu?
– Takav je sustav započeo u ponedjeljak, 23. ožujka 2020., jer je u nedjelju donesena odluka Nacionalnog stožera o ukidanju međugradskih, željezničkih i autobusnih, ali i svih javnih prijevoza – autobusa i tramvaja. Mi smo taj isti dan uputili zahtjev Nacionalnom stožeru za suglasnost da nam se odobri organizacija izvanrednog javnog prijevoza za prijevoz djelatnika nužnih djelatnosti na posao i s posla – za policiju, liječnike, medicinske sestre, trgovce, radnike u proizvodnim djelatnostima te za one koji su na nekakav način u radnoj obvezi jer su neophodni. Osigurali smo sve potrebne mjere zaštite putnika i vozača – od strane ovlaštenih firmi radi se sveobuhvatna dezinfekcija autobusa, a onda se od strane GPP-ovih djelatnika za održavanje radi svakodnevna dezinfekcija. Djelatnici nužnih djelatnosti imaju iskaznicu poslodavca, a ostale tvrtke iz tog sektora za svoje djelatnike moraju izdavati potvrde. Naravno, nužno je da putnici imaju i voznu kartu.

I Zavod za stanovanje obavijestio je građane koji žive u zgradama kolektivnog stanovanja da u što manjoj mjeri koriste dizala, te da su predstavnici suvlasnika dužni na vidljivom mjestu u zgradi istaknuti upute za siguran način obilaska starijih i nemoćnih osoba te za siguran način primanja pomoći za starije i nemoćne osobe. Imate li informacija kako to funkcionira?
– U ponedjeljak je održan sastanak Stožera civilne zaštite grada Osijeka na kojemu je jedna od preporuka bila upravo ta da se uputi svim predstavnicima suvlasnika i svim stambenim upraviteljima, koji će dodatno staviti naglasak na to, da predstavnici suvlasnika istaknu jasne obavijesti i natpise o uputama za korištenje liftova gdje smo predložili da se liftovi što manje koriste. Naravno, oni koji ne mogu izbjeći korištenje lifta, trebaju ići sami ili isključivo uz pratnju užeg člana obitelji. Stanari bi trebali koristiti stube.

Javljaju li vam se građani? Koja su najčešća pitanja? Zbog čega su zabrinuti i zbog čega najčešće traže pomoć Grada, odnosno strožera? Stižete li odgovoriti na sve upite?
– Da, javljaju se. Trenutno su najčešća pitanja vezana za propusnice. Ljudi imaju svakakvih želja zbog kojih bi htjeli napustiti mjesto prebivališta, no mi se držimo onoga što je u našoj domeni, tj. onih uvjeta koje moraju zadovoljiti – vitalni obiteljski razlozi, pružanje skrbi djeci, starijim osobama i nabavka hrane i osnovnih potrepština. Također je bilo upita od strane različitih djelatnosti smiju li nastaviti sa svojim radom. Ukoliko Nacionalni stožer nije definirao tu odluku, mi smo svaki takav upit proslijedili njima kako bi se oni očitovali i kako bi mogli točno odgovoriti na sve upite.

Koliko sugrađana koristi uslugu/pomoć Gradskog društva Crvenoga križa? Kako to funkcionira?
– Gradsko društvo Crvenog križa Grada Osijeka oduvijek je imalo dostavu toplog obroka na kućni prag. To je prvenstveno usmjereno našim starijim sugrađanima, slabijeg zdravlja, nemoćnima i onima koji nemaju nikoga. Kapacitet Gradskog društva Crvenoga križa je oko 250 obroka koje dostavlja u dvije smjene. Budući da se bližimo gornjem kapacitetu, Grad Osijek je već sada dao na raspolaganje kuhinju dječjih vrtića, kako bi djelatnici Crvenoga križa i tamo mogli pripremati tople obroke, odnosno kako bi se bez problema osigurao dodatni broj toplih obroka.

Imate li informacije o snabdijevanju trgovina, odnosno ima li dovoljno svježih i potrebnih osnovnih namirnica svakodnevno u ponudi? Kakva je situacija s ljekarnama? Treba li sugrađane i dalje upozoravati da ne gomilaju namirnice i ne stvaraju nepotrebne zalihe?
– Osobno nisam išao ni u kakve velike nabavke. Kada nešto trebam, točno znam što trebam i odlazim ranije ujutro ili pred kraj radnog vremena tako da se nisam susretao s tim. Znam da je bilo određenih trenutaka kada je veći broj sugrađana odlazio u trgovine po određene vrste proizvoda. I dalje smatram da apsolutno nema potrebe za gomilanjem namirnica. I dok je naša tržnica radila, bile su osigurane dovoljne količine namirnica koje se mogu naći na našoj tržnici.

Što je s isplatama iz gradskog proračuna? Odvija li se sve po planu ili ste neke isplate obustavili? Što je s raspisanim natječajima?
– Što se tiče raspisanih natječaja, obustavljeni su natječaji prema udrugama za njihove programe i aktivnosti. Gotovo sve stvari u samome poslovanju stavili smo u „hladni pogon“. Pod tim ne mislim da se ništa ne radi, već se ne radi ono što nije neophodno da se u ovome trenutku radi, provodi ili nabavlja. To je do daljnjega odgođeno. Zbog smanjenog poslovanja, automatski je manje uplata poreza i prireza, odnosno manje gradskih prihoda. Radimo na tome kako bismo u konačnici donijeli konkretne mjere s kojima ćemo u vrlo skoroj budućnosti izaći van prema gospodarstvu i poduzetnicima i kako bi od strane Grada doprinijeli što više možemo u pomoći njihovom poslovanju i zadržali što više radnih mjesta te im omogućili da se, nakon što ovo sve završi, život normalizira i da nastave sa svojim poslovanjem.

Razmišlja li se već o tome kako pomoći gospodarstvu nakon ove epidemije? Veliki broj malih tvrtki već sada ne radi. Mogu li se oni već sada obratiti nekome u Gradu?
– Naravno da se razmišlja, ali u ovome trenutku nije potrebno da se obraćaju. Ovo je globalna epidemija. Ono što mi pratimo su sve mjere koje će donijeti država jer je ona glavni akter i mora donijeti konkretne mjere. To isto prati Udruga gradova Republike Hrvatske čiji je član grad Osijek, tako da pratimo sve ono što se događa, ali u ovome trenutku mi ne znamo koliko će trajati ova epidemija i na koje će sve sektore ostaviti posljedice. Kada budemo imali sve parametre, onda ćemo znati u kojem smjeru trebamo djelovati.

Imate li plan za sljedeće faze ukoliko se ova situacija uskoro ne stabilizira? Koje su sljedeće mjere? Imate li neki dugoročni plan ili se oni donose na dnevnoj bazi, ovisno o uputama resornog stožera i broju novooboljelih na području grada i županije?
– Stožer civilne zaštite grada Osijeka samoinicijativno se aktivirao 7. ožujka, iako je tek formalno od strane Nacionalnog, a potom i Županijskog stožera aktiviran 17. ožujka. Nakon toga smo automatski pristupili aktivaciji i mobilizaciji svih operativnih snaga. S 23. ožujkom imali smo 211 osoba koje u timovima sudjeluju u kontroli provođenja svih mjera. Bitno je naglasiti da su oni odjeveni u reflektirajući prsluk s oznakom civilne zaštite i grbom Grada Osijeka da bi ih građani mogli raspoznati. Oni su, uz same pripadnike policije, glavni ljudi na terenu koji direktno provode i kontroliraju sve one mjere koje donosi Nacionalni stožer.

– Što se tiče mjera, sve one koje su prethodno donesene od strane Nacionalnog stožera i koje dolaze na dnevnoj razini, naš Stožer civilne zaštite grada Osijeka prosljeđuje svim članovima i operativnim snagama kako bi znali postupati. Na temelju toga postupanja tijekom cijeloga dana, dostavljaju izvješće Stožeru civilne zaštite grada Osijeka koje mi prikupljamo i šaljemo dalje Županijskom stožeru civilne zaštite koji ga dalje prosljeđuje nadležnim institucijama, ovisno o kojim se vidovima kršenja mjera radi.

Generalna poruka sugrađanima?
– S jedne se strane nalazimo u izuzetno jednostavnoj, a s druge strane u izuzetno zahtjevnoj situaciji. Jednostavnoj, jer upute kojih bismo se trebali pridržavati su uistinu jednostavne i nisu zahtjevne, a s druge strane one ne vrijede ukoliko se svaki pojedinac ne pridržava tih uputa. Moja je poruka da moramo shvatiti da se nalazimo u situaciji s kojom se do sada nikada nismo susreli i trebamo biti odgovorni prema sebi, svojoj obitelji, prijateljima, poznanicima, ali i prema svim ostalim sugrađanima.



Tekst: Čist račun
Foto: Osijek.hr

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: