Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Nova EU kategorizacija: na tehničkom vas više neće „rušiti“ za svaku sitnicu

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65665
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 24.02.2020. 13:05 
Naslov:  Nova EU kategorizacija: na tehničkom vas više neće „rušiti“ za svaku sitnicu
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Oštećeni vanjski retrovizori, napuklo vjetrobransko staklo, neispravan ventilacijski sustav, izostanak kutije prve pomoći ili rezervnih žaruljica bili su nedostatci zbog kojih se donedavno padalo na tehničkom pregledu automobila, piše Slobodna Dalmacija.

Po novoj, “europskoj” kategorizaciji nedostataka kvarovi se dijele na manje, veće i opasne pri čemu se oni “manji” tek bilježe i zbog njih se više ne pada na tehničkom pregledu. Zbog utvrđenog i sitnijeg nedostatka ne treba rješavati nastali problem u roku od 15 dana, već se vlasnike upozorava na pronađene nedostatke koje treba otkloniti, no bez određenog vremenskog roka.

Obvezna oprema nije uvijek obvezna jer vozač neće pasti na tehničkom ako nema reflektirajući prsluk ili je on oštećen ili neodgovarajućih karakteristika. Isto vrijedi i u slučaju izostanka ili manjkavosti kutije prve pomoći i kompleta rezervnih žarulja. Ipak, kod sigurnosnog trokuta nema oprosta. Ako je znatnije oštećen ili nedostaje to se smatra većim nedostatkom i dovodi do pada na tehničkom.

Prolazi čak i oštećeno vjetrobransko staklo jer se manje oštećenje ili napuknuće vjetrobranskog stakla smatra manjim nedostatkom. Važno je da oštećenje ne smeta pogledu vozača, odnosno nije u području brisanja brisača. Ako stražnju registarsku pločicu osvjetljavaju dva izvora svjetlosti, tehnički se ne ponavlja ako jedno nije u funkciji. No ako postoji samo jedno svjetlo, ono mora biti u funkciji i osvjetljavati registarsku oznaku, inače je riječ o većem nedostatku koji dovodi do pada na tehničkom.

Auspuh, odnosno ispušni sustav ne mora biti savršen. Površinska korozija na ispušnom loncu smatra se manjim nedostatkom i nije razlog za pad na tehničkom. No, strukturna korozija, propusnost ili pak veća oštećenja ili loše pričvršćena toplinska ili mehanička zaštita ispušnog sustava vode do pada na tehničkom.

Izostanak tekućine za pranje stakla u spremniku više ne vodi u pad, a ne smeta ni ako signalna lampica upozorava da nedostaje tekućine. Sve dok su perači ispravni i pri aktiviranju poluge za pranje stakala može se čuti kako radi električna pumpa za pranje stakala, vozač ne treba ponavljati tehnički pregled.

Prolazi i površinska korozija koja je svrstana u manji nedostatak i vozači imaju godinu dana za popravak korozije. Što se tiče rezervnog kotača on ne treba biti pod propisanim tlakom da bi se prošlo na tehničkom pregledu. Doduše, rezervni kotač mora obvezno biti u automobilu, osim kada ga zamjenjuje oprema za popravak ili vozilo ima run-flat gume.

Površinska oštećenja karoserije, poput ogrebotina i udubljenja se toleriraju i ne dovode do pada na tehničkom sve dok ne utječu na funkcionalnost. Primjer za tako nešto su udubljena vrata koja se i dalje mogu bez problema otvarati. Ista je stvar s “bubrenjem” boje kao i loše pričvršćenom ili oštećenom unutarnjom plastikom blatobrana.

Iz svega proizlazi da se neće ponoviti 2017. godina kada je čak 440.000 vozila ponavljalo tehnički pregled, a mnogi padovi na tehničkom pregledu bili su uvjetovani nepravilnostima koje nemaju izravan utjecaj na sigurnost vožnje. No, novi, tolerantniji režim u stanicama za tehnički pregled vrijedi samo za nepravilnosti koje nisu opasne po upravljanje motornim vozilom.





Tekst: Osijek031.com
Foto: Inja Pavlić/Foto-arhiv031

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: