Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama

Barutana 019 [program]

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 47017
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 26.09.2019. 13:04 
Naslov:  Barutana 019 [program]
Od 30.09.2019. 19:00 do 05.10.2019. 18:59 (uključivo)
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Novo izdanje programa Barutana održava se u Galeriji Kazamat od 30. rujna do 5. listopada 2019. Barutana 019 pred osječku publiku donosi nove izvedbe suvremenog plesa i performansa, eksperimente sa zvukom, projekcije filmova. Kao i u prvim izdanjima programa u prostoru osječke Barutane, preko predstavljanja različitih izvedbenih i plesnih projekata, koncerata, filmskih programa, predavanja i razgovora u različitim privremenim prostorima, premještajući se zajedno s publikom iz Barutane u prostore nekadašnjeg kina Zvečevo, hotela Royal, Studentskog centra i nedovršenog Kulturnog centra te Muzeja likovnih umjetnosti, projektom se razvija kontinuitet izvaninstitucionalne programske platforme kroz novu suradnju s Galerijom Kazamat. Zajedno s umjetnicima, sudionicima i publikom, kreirat ćemo u specifičnom galerijskom prostoru Kazamata izvedbeno-scenske, plesne, zvučne i filmske doživljaje.

Program obuhvaća plesnu izvedbu „Vratiti nekoga kući“ Petre Hrašćanec i Filipe Bavčević (30. rujna), performans u trajanju „Neljudsko“ Josipe Bubaš (4. listopada), zatim izvedbu na granici plesnog performansa i eksperimentalnog koncerta „Viola, ja i nas dvije“ Nastje Štefanić (5. listopada), kao i zvučni improvizacijski projekt „Nedosanjane manifestacije“ glazbenika Lea Beslaća (1. listopada). Uz uvodno izlaganje Ivana Paića, moći će se pogledati rijetko prikazivan alternativno-eksperimentalni film „Kamen“ Zlatka Burića Kiće i Dragana Ruljančića (3. listopada), te eksperimentalni dokumentarac o umjetničkoj subkulturi u ratnim uvjetima „ART RAT: hrvatski neovisni umjetnici“ Zeva Ashera, o kojem će govoriti Janka Vukmir iz Instituta za suvremenu umjetnost (2. listopada). Ulaz je slobodan, a mjesto održavanja programa je Galerija Kazamat, Vatroslava Jagića 2, Osijek



Program:

Ponedjeljak, 30. rujna 2019.
19:00 sati - Plesna izvedba "Petra Hrašćanec: Vratiti nekoga kući"

Skriveno: 
Koreografija: Petra Hrašćanec
Dramaturgija: Saša Božić
Izvedba: Petra Hrašćanec, Filipa Bavčević
Kostimi i scena: Tina Gverović
Svjetlo: Bruno Pocheron
Glazba: Nenad i Alen Sinkauz
Fotografije: Ivica Ivčević
Video: Lovro Mrđen
Vizual: Tina Gverović, Mario Gigović
Produkcija: 21:21

Vratiti nekoga kući predstavlja dva rada pod istim nazivom, koja na iznenađujući način spajaju temu propitivanja vlastite intimnosti te iskustvo clubbinga. Publika je pozvana na voajersko iskustvo gledanja dvije enigmatične ženske osobe koje naizgled svakodnevnim pokretima plešu u zaštićenom prostoru vlastite sobe. Vratiti nekoga kući poetična je sintagma koja priziva trenutke bivanja u sebi, u vlastitoj intimi te osjećanja trenutka potpunosti u vremenu, bez obzira na tihe opasnosti realiteta koje uvijek vrebaju izvana. Kuća u naslovu ironično asocira i na house glazbu te iskustvo clubbinga u napuštenim prostorima onkraj intime, na rubovima urbaniteta. Ideja clubbinga promijenjena je od sredine 90-tih, klubovi sve manje postaju mjesto susreta i erotske socijalizacije, a sve više prostori obećanja beskonačnog ritma, ekstatične sreće u kojoj pojedinac zatvarajući oči u ritmu monotone ekstaze doživljava potencijal vječnosti. Ta je kulturološka promjena dakako iluzorna i počiva na ekonomskim elementima kolanja profita. Na taj način clubbing postaje zamjena za maštarenje o sebi u vlastitoj sobi.

Popodnevno svjetlo na prljavom kauču u dnevnoj sobi. Tvoj dah na mom ramenu. Moja ruka na tvom boku. Sam sa zvukom ptica. Dodaješ mi cigaretu. Umjetna ljubičasta i crvena nas maze po glavi. Tvoje lice udara moj trbuh. Moj ruka spava na tvom ramenu. Pola tebe u mom fokusu. U mom sljedećem snu želim kaubojske čizme. Bum. 50 centimetara bliže tebi. Svijeća kroz čašu pjeva. Moj obraz na tvom ramenu. Tiho popodne probija kroz stakla. Odgovaraš koliko i ti.

Tišina, jer ne želim. Plavo na licu. Pitam te jesi li sam. Bliže dalje pa okolo. Pitaš me imaš cigaretu. Uskoro će sve nestati. Natrag prema zidu. U 1000 godina ovo mjesto bit će prekriveno snijegom. Povratak na rub tvojih trepavica. Večer s pogledom na istu ulicu. Srce sija. Oluja stoji na prozoru. Moji prsti su jedini prostor između nas. Nekad sam ti preblizu. Moj obraz na tvom lijevom uhu. Moje koljeno između tvojih. Strop svijetli kao bonaca neke nedjelje. Vrhom prsta do tvoje podlaktice. Bum bum. Naši obrazi se udaljavaju. Uništiti, kažeš.




Utorak, 1. listopada 2019.
19:00 sati - Zvučna izvedba "Leo Beslać: Nedosanjane manifestacije"

Skriveno: 
Nedosanjane manifestacije samostalni je improvizacijski projekt zagrebačkog glazbenika Lea Beslaća. Osmišljen kao koncertna izvedba na dvama analognim sintesajzerima, ispituje potencijalne točke proboja proizvoljno zadanih zanatskih okvira etide u zvuku; gdje trihotomija signala, tona i šuma možebitno gubi svoju, arhitekturom instrumenata uvjetovanu oštrinu, a pojam harmonije iz atavističke prepreke razvoju jezika izvedbe prerasta u nagovještaj drugačijih suzvučnih odnosa.




Srijeda, 2. listopada 2019.
19:00 sati - Projekcija filma "Zev Asher: Rat art – Hrvatski neovisni umjetnici (1997.)", Uvodno izlaganje: Janka Vukmir

Skriveno: 
RAT ART je prvi film kanadskog umjetnika, glazbenika i filmskog redatelja Zeva Ashera koji je boravio u Hrvatskoj tijekom 1994. i 1995. i kasnije u par navrata posjetio Hrvatsku.

Putujući Hrvatskom, u to vrijeme prvenstveno kao glazbenik, dokumentirao je i intervjuirao umjetnike s kojima se susretao, impresioniran životom umjetnika u ratnim uvjetima.

Ti intervjui postali su temelj za njegov prvi dokumentarni film Rat Art: Hrvatski neovisni umjetnici u kojem razgovara s umjetnicima raznih umjetničkih disciplina, likovnim, glazbenim, grafičkim i modnim dizajnerima, glazbenim producentima, redateljima….

Film je dovršen 1997. u neovisnoj koprodukciji Zeva Ashera i Sanje Živković, Box Trot Film. Bio je premijerno prikazivan u Cinematheque Ontario, the Pacific Cinematheque, Vancouver, Kanada; The University of Chicago i Visible Evidence Documentary Conference, UCLA, SAD.

Film je digitaliziran s VHS kopije koju je Zev prilikom prve projekcije u Hrvatskoj, 17.02.2002, poklonio Institutu za suvremenu umjetnost.

U filmu sudjeluju (kronološkim redom):
Svebor Kranjc, redatelj; Ivan Salaj, redatelj; Nenad Dančuo, umjetnik; Mirjana Vodopija, umjetnica; Antun Maračić, umjetnik; Pavo Urban, fotograf; Mladen Lučić / Art Film, likovni kritičar; Ivan Faktor, umjetnik; Dubravko Mataković, strip ; Satan Panonski /Ivica Čuljak, muzika, i njegova prijateljica Dubravka Ujević; Zdenko Franjić, glazbeni nakladnik i producent, Slušaj najglasnije; Psihomodo Pop / Davor Gobac, muzika; Stella Bernhard, modni dizajn; Vladimir Dodig Trokut / Antimuzej, umjetnik; Damir Bartol Indoš, umjetnik; Vlasta Delimar, umjetnica; Vlado Martek, umjetnik; Grupa šestorice autora, umjetnici; Mladen Stilinović, umjetnik; Labin Art Express, umjetnici ; Boris Demur, umjetnik; Krešimir Farkaš, član LAE, umjetnik; Metal Guru / Massimo Savić, muzika; Dejan Zahtila /LAE, Metal Guru, muzika; Let 3, muzika; Zoran Prlja Prodanović, glazbenik, Let 3; Robert Šimrak, umjetnik; Severina, muzika; Gonzo – Radislav Jovanov, redatelj glazbenih spotova; Alka Vujica, muzika; Toni Cetinski, muzika; Božesačuvaj / Albino Uršić i Boris Kuk, grafički dizajn; i Sanja Živković, koproducentica.

„ART RAT: HRVATSKI NEOVISNI (umjetnici) (1997.) Redatelja Zeva Ashera je eksperimentalni dokumentarac o umjetničkoj subkulturi u ratom razorenoj Hrvatskoj, gdje se kreativnost i subverzija stapaju u živu zajednicu umjetnika. Film istražuje niz avangardnih umjetnika čija djela izravno predstavljaju redateljeve pomoću frenetičnih rezova, snimanja kamerom iz ruke, rock glazbu, a njegova zloslutna naracija daje RAT ART-u osobnu jedinstvenost.“
UCLA "Visible Evidence" documentary conference

„Fascinantni kolažirani dokumentarac Zeva Ashera RAT ART: Hrvatski neovisni umjetnici fokusira se na umjetnike koji rade u Hrvatskoj, narod koji je devastiran ratom u bivšoj Jugoslaviji. …Mnogi od tih umjetnika, koji su radili u glavnom gradu Zagrebu, bili su relativno udaljeni od ratne zone, dok su se drugi borili na prvoj liniji (legendarna punk ikona Sotona Panonski prijavio se u vojsku da bi mogao ukrasti tenk), ali svi su bili jednako svjesni utjecaja rata na njihovu naciju. Raspon umjetničkog izričaja u RAT ART-u je impresivan: u filmu se pojavljuju likovni umjetnici, glazbenici, modni dizajneri, umjetnici performansa, rock video redatelji, stripaši, fotografi, filmaši i još mnogi drugi. Iako među tim pojedincima postoje ogromne razlike, mnogi od njih dijele osjećaj da je, kako jedan od njih to kaže, "vrijeme stalo, a civilizacija nema šanse za napredak". Poslijeratna Hrvatska obiluje ironijskim scenama poput putovanja automobilom uz "Autocesta bratstva i jedinstva" i izjave jednog umjetnika da je "najvažnija stvar u ovoj ratnoj situaciji bila odlučiti se i izabrati najudobnije mjesto za umiranje.“ RAT ARTom je Zev Asher razvio prepoznatljiv stil dokumentarnog filma; njegov pažljiv, oštrovidan rad s kamerama i brza, inteligentna montaža daju subjektima dokumentaraca trenutnu prisutnost i snažan osjećaj nužde."
CINEMATHEQUE ONTARIO

ZEV ASHER (9. 5. 1963. – 7. 8. 2013.) je bio eksperimentalni glazbenik i autor dokumentarnih filmova, iz Montreala, Quebec, Kanada. Polovicom devedesetih, u vrijeme kada je snimio filma Rat Art, živio je u Vancouveru. Nakon što mu je 2003. godine dijagnosticirana leukemija, seli se u Kinu i snima film Subcultural Revolution: Shanghai o noise grupi Torturing Nurse. Uslijed bolesti, vratio se u Kanadu i započeo rad na dokumentarnom filmu Zev Asher:GWH, kojega nije dovršio.




Četvrtak, 3. listopada 2019.
19:00 sati - Projekcija filma "Zlatko Burić Kićo, Dragan Ruljančić: Kamen (1988./9.)", Uvodno izlaganje: Ivan Paić

Skriveno: 
Film Kamen (1988./9., c/b, nijemi) redatelja Zlatka Burića Kiće i Dragana Ruljančića bio je sastavni dio predstave Otpust. Snimljen je unutar aktivnosti grupe Kym & Kym Organizacija. Grupu su činili: Zlatko Burić Kićo, Ivan Bilosnić Bic, Sonja Hindkjaer, Goran Šuljić Krljo. U filmu se, uz navedene umjetnike, pojavljuju se i Emil Matešić, Nina Haramija, Kruno Mavar i drugi.

Kamen, ili pod drugim nazivom Čovjek tuljak, je alternativno-eksperimentalni film. Nikada nije bio montiran na montažnom stolu, nego je nastao izravno u kameri, koja je bilježila igrane sekvence umjetničke grupe, preciznije njihove performativne akcije u urbanom kontekstu. Istovremeno, isti je film 90-ih godina, bio korišten u performansima izuzetno važne danske umjetničke skupine T.I.G. (Telepathic International Group) iz Kopenhagena.




Petak, 4. listopada 2019.
19:00 sati - Performans u trajanju "Josipa Bubaš: Neljudsko"

Skriveno: 
Izvedba se odvija u ograničenom prostoru gdje izvođačica okupira prostor stvarajući svojevrsno stanište, definirajući vlastiti teritorij. Prostorni okvir funkcionira istovremeno kao prostor izloženosti, ali i kao barijera koja sprječava ulaz u stvarni prostor institucije, što je očiti komentar zbivanja na kulturnoj sceni.

Izvođačica se nalazi u gotovo laboratorijskim uvjetima. U takvim uvjetima ona se odriče

paradigme ljudskosti i svih zahtjeva toga pojma te kroz tijelo pokušava stvoriti, propustiti i istražiti drugačije mogućnosti postojanja i postajanja, uzimajući u obzir vlastite tjelesne datosti. Odričući se identiteta, ona postaje organizam koji istražuje vlastite mogućnosti, a izvedba postaje izvedba stanja, a ne aktivnosti.




Subota, 5. listopada 2019.
19:00 sati - Plesna izvedba "Nastasja Štefanić: Viola, ja i nas dvije"

Skriveno: 
Autorica i izvođačica: Nastasja Štefanić
Kostimografija: Dalibor Šakić
Oblikovanje svjetla: Marino Frankola
Umjetnička i produkcijska podrška: Koraljka Begović
Grafičko oblikovanje: Paula Šantić
Snimanje i fotografija: Neven Petrović

Ples dvaju tijela - plesačice i instrumenta te zvuk koji iz tog plesa proizlazi temeljne su odrednice ove izvedbe. Plesati te istovremeno stvarati i reproducirati glazbu za taj ples, svirati plešući ili plesati svirajući neka su od pitanja na koja izvođačica Nastasja Štefanić pokušava odgovoriti kroz svoj autorski rad. Dekonstrukcija i napuštanje standardne forme sviranja viole te preispitivanje mogućnosti vlastitog plesačkog tijela, ali i tijela instrumenta rezultiraju stvaranjem specifičnog odnosa subjekta i objekta čija je međuovisnost vidljiva i u trenucima odvojenosti. Na koje je sve načine moguće tretirati instrument odnosno objekt kojega subjekt već toliko dobro poznaje? Instrument u dodiru sa živim tijelom kao da i sam postaje živ i ostaje živim posredstvom zvuka koji se generira puneći prostor između ta dva tijela. Poigravanjem s hibridnom formom solo-dueta autorica se „otvara“ pred gledateljem propitkujući vlastitu sebe, svoje glazbeno i plesačko ja; solo ples kao reminiscencija „plesa u dvoje“, stapanja s drugim tijelom, dodira s neživim, ali i čin oslobođenja te iscrpljivanja svog vlastitog fizičkog. U konačnici Viola, ja i nas dvije predstavlja autobiografsko poigravanje i preispitivanje odnosa pokreta i zvuka te živog i neživog, unutar izvedbenog formata koji je na granici između plesnog performansa i eksperimentalnog koncerta.




Organizator: Udruga M-art
Barutana 019 realizira se sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: