Tročlano izaslanstvo ambasade
Islamske Republike Iran u Hrvatskoj, na čelu s veleposlanikom
Mohammadom Rezom Sadeghijem, prijateljem i bivšim savjetnikom aktualnog predsjednika Irana
Hassana Rohania, ipak
neće morati platiti naknadu štete GPP-u
niti prekršajnu kaznu zbog zaprečavanja prolaza tramvaja kroz Županijsku ulicu. Službeni vozač brzo pronađen je i već nakon nekoliko minuta pomaknuo je službeni Mercedes te
omogućio prolaz tramvaju.
Nakon što je polovicom lipnja bio spriječen sudjelovati na
Festivalu puta svile u Osijeku, Iranski veleposlanik jučer je posjetio župana
Ivana Anušića te obišao
Fakultet agrobiotehničkih znanosti. Za posjeta Županiji automobil s diplomatskim tablicama ostavili su na
službenom parkiralištu ispred vijećnice u Županijskoj 4. No, dvadesetak centimetara bliže tramvajskoj pruzi nego što je trebalo kako bi tramvaji mogli neometano prolaziti. Vozaču tramvaja
nije dugo trebalo da pronađe kolegu iz iranskog veleposlanstva i već nakon nekoliko minuta put tramvaju bio je slobodan.
U GPP-u
nemaju podatak o toj prometnoj blokadi jer
nije trajala duže od 15 minuta pa vozač nije morao obavijestiti nadležne. Inače, u Županijskoj ulici slične se situacije
često događaju i tramvajski promet zaustavlja se na puno duže vrijeme. Vozači više paze na to da
ne zauzmu previše prostora pločnika ispred sebe i ne obaziru se previše na stanje iza automobila, što posebno vrijedi na one izvan Osijeka koji nisu navikli na prilagođavanje tramvajskom prometu.
U slučaju
nemogućnosti prolaska, vozač tramvaja obavještava prometnika, on
policiju i pauk-službu (dok je radila u Osijeku). Nakon dolaska službenih osoba vozač nepropisno parkiranog vozila dobiva
prekršajnu kaznu i obvezan je naknaditi
štete GPP-u. Visina te „kazne“ ovisi o broju zaustavljenih tramvaja u nizu i dužini vremena u kojem je vozilom onemogućio prometovanje tramvaja. Osim o trajanju zastoja i broju nanizanih tramvaja, visina naknade štete GPP-u ovisi i o mjestu zastoja, jer ako zastoj ne utječe na prometovanje linijom na okretištima u
Podgrađu ili starom okretištu u
Višnjevcu koja mogu poslužiti kao alternativa u takvim slučajevima, kazna je manja.
Otkako u Osijeku
nema pauk-službe, GPP je u posebno
nepovoljnom položaju, jer prema propisima
nitko ne smije dirati i silom pomicati vozilo koje smeta, čak niti policija pa putnici u tramvaju često čekaju nadajući se brzom povratku vozača ili nastavljaju putovanje na drugi način. Ranije je „pauk“ takva vozila
podizao i odvozio, no otkad je posljednji koncesionar pauk-službe
odustao od posla, a novi nije izabran, u GPP-u su prisiljeni čekati povratak vozača kako bi pomaknuo automobil
„
Ponekad se zastoj produži i vlasnik vozila ne javlja se niti nakon što ga policija identificira preko registracijskih oznaka vozila. Krajem siječnja zbog jednog se automobila u Strossmayerovoj ulici nanizalo čak pet tramvaja i stajali su punih 36 minuta. Nekoliko dana prije, tramvaj je u Županijskoj ulici iz istog razloga stajao 33 minute. Najduži zastoj što ga u GPP-u bilježe trajao je pet sati, dogodio se u Županijskoj ulici jedne noći 2010. Godine, a najveći broj zastoja tramvaja događa se zimi.
U takvim slučajevima u promet se uključuju autobusi. Dok se ponovno ne uspostavi linija na gubitku su i GPP i putnici. Stoga često u podsjećamo građane da vozilo ne ostavljaju u blizini tramvajske pruge. Prema statistikama najveći je broj takvih prekršaja u zimskim mjesecima“, kaže
Sanja Mršo, voditeljica marketinga i odnosa s javnošću te gradske tvrtke.
„
Čak 70-ak posto vozača koji su nepažljivo ostavili vozilo nedovoljno udaljeno od tramvajske pruge i omeli normalno odvijanje tramvajskog prometa, odmah je pristalo na nagodbu s GPP-om. U takvom slučaju, bez odlaska na sud, GPP odobrava popust od 25 posto i obročno plaćanje“, zaključuje Mršo.
Inače, najniža kazna s popustom iznosi
421,25 kuna. Kažnjavanje nesavjesnih vozača zbog nepropisno parkiranih vozila u blizini tramvajske pruge počelo je još 2009. godine.
Tekst i foto: Goran Flauder