Hm, koliko sam upoznat, stvari su jos u pregovorima, a cijene nisu definirane.
Jedna od mogucnosti kako ce sve funkcinirati je da ce postojati cip-kartice (visekratne) za beskontaktno ocitavanje (u biti, citac ce samo ocitati ID kartice). Pri ulasku u vozilo (samo na prednja vrata), citac ce ocitati ID kartice, a mali strojcek ce provjeriti (na sarveru, sto pretpostavlja umrezenost svih vozila) ima li za taj ID dovoljno sredstava ili ne i gdje je osoba usla. Ako ima - valjda ce se polugica maknuti i omoguciti ulaz (ne znam kako ce ovo mehanicki biti rijeseno).
Ovaj sistem pretpostavlja ulazak u vozilo iskljucivo na prednja, izlazak iskljucivo na srednja i zadnja vrata.
Pri izlasku, citac ocitava ID kartice osobe koja izlazi, javlja na server gdje je osoba izasla, izracunava se cijena voznje i billing sustav biljezi transakciju. Saldo na serveru se umanjuje. Zanimljvo pitanje je pitanje vezano uz minimalni iznos koje potrebno imati na kartici, jer sustav ne moze znati gdje korisnik izlazi (tj. kolika je cijena voznje) - dok on zaista ne izadje. Sto ako udje u vozilo s dovoljno kredita za tri stanice, s vozi se 5 stanica?! Bilo bi iracionalno za ocekivati da ce na svakoj stanici biti mali alarm koji ce tjerati takve vanka ;-), tako da ce vjerojatno postojati i nekakav dozvoljeni minus, ili minimalan iznos koji je potrebno imati pri ulasku u vozilo.
Ono sto mi je nepoznato je sam sustav provjere raspolozivog iznosa, nacin refillinga "kartice" - ali uz ovakav sustav refill ce se moci raditi bilo gdje + sustav sprijecava muljaze, kenjaze i slicno.
Dakle, sada je jedino pitanje - kako ce se odredjivati cijena voznje - hoce li to biti po broju stanica, po kilometrima; i kolika ce biti jedinicna cijena elementa naplate?!
Ako bude po stanicama, kontam da je cijena od npr. 25-30lp sasvim ok. Uz takvu naplatu, uz povecanje cijena parkiranja (ali i davanje koncesije na parkiranje GPP-u), nastavak gradnje tramvajske mreze - osjecki javni prijevoz bi mogao biti uzor drugima kako se smanjuju guzve i povecava kvaliteta zraka u gradu. |