Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Ništa od gradnje dravskog mosta i baranjske dionice koridora 5C?!

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 6:37 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Da bi dionica AC bila isplativa, PGDP mora biti iznad 2000. Za sada, jedina AC koja je isplativa je A3 smjer Bregana-Bajakovo/Bajakovo-Bregana. Ostalo je tuga, čemer i jad. Za više info, pronađite podatke na stranicama HAC-a. I još nešto. Nema tu prevelike mudrosti. Ako jedan projekt ne prolazi cost/benefit analizu - znači da je spomenik. A Sredanci-Osijek je pravi spomenik. Možeš leći na bilo koji prometni trak i da te satima nitko ne pogazi. Smile

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
PreacheR
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1076
Lokacija: Osijek, JUG II
Spol: Muško Muško
Post Postano: 22.11.2010. 7:58 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

crveni je napisao/la :
Da bi dionica AC bila isplativa, PGDP mora biti iznad 2000. Za sada, jedina AC koja je isplativa je A3 smjer Bregana-Bajakovo/Bajakovo-Bregana. Ostalo je tuga, čemer i jad. Za više info, pronađite podatke na stranicama HAC-a. I još nešto. Nema tu prevelike mudrosti. Ako jedan projekt ne prolazi cost/benefit analizu - znači da je spomenik. A Sredanci-Osijek je pravi spomenik. Možeš leći na bilo koji prometni trak i da te satima nitko ne pogazi. Smile

Ne bih se složio baš da su sve ostale dionice AC tuga, čemer, i jad kao što kažeš. Npr. AC Zagreb - Rijeka ima čak i nešto veći PGDP od AC A3 (preko 18.000 vozila). S druge strane, totalna katastrofa su dionice Sredanci - Osijek i Dugopolje - Ravča.
Bregana - Bajakovo je možda isplativija od AC Zagreb - Rijeka i zbog strukture vozila. Naime, tamo prometuje puno više kamiona, koji plaćaju i znatno skuplje cestarine.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 8:21 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 



Uzeo sam podatak sa MM Lipovac. To je u biti izlaz iz zemlje.

Više na http://www.hrvatske-ceste.hr/WEB%20-%20Legislativa/brojenje-prometa/BrPr2009_saz.pdf

Namjerno nisam uzimao sa MM Zagreb, već na krajnjem istoku a koja je najbliža Osijeku. Tek toliko da se vidi kako nije zavjera Zagreba, već realno stanje. A realno stanje je slijedeće: U Osijeku se više ništa ne proizvodi, te je svako ulaganje u prometnu povezanost Osijeka sa ostatkom HR bacanje novaca. Osim u trenutku kada i ako se industrijska proizvodnja poveća.
Ali iskustvo nas opet uči da je floskula "regionalni razvoj" samo mlin za nofce poreznih obveznika. Bez plana države, a da se planiranje ostavi regionalnim gospodarima tipa Bubalo-Glavaš (zbog takvih smo tu gdje jesmo u Osijeku tj. Slavoniji), možemo svi na biro za nezapošljavanje.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
W.M. Felt
Offline
Ukupno postova: 2158
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 9:19 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

crveni je napisao/la:
Da bi dionica AC bila isplativa, PGDP mora biti iznad 2000.


Da bi se dionica AC gradila ona ne mora biti isplativa.

Bilo bi dobro da bude, ali to je politička odluka. Dosad gotovo niti jedna dionica AC u Hrvatskoj nije bila isplativa, barem ne odmah.

Država u pravilu ne radi na način da je jedini kriterij isplativost investicije. Suprotno od toga. Država investira tamo gdje je loše, da bi bilo bolje. U isplative investicije investira privatni sektor. To je naravno u normalnim državama.

Problem sa autocestama nije isplativost ili neisplativost, nego enormne pljačke koje su provedene u izgradnji.

crveni je napisao/la:
A realno stanje je slijedeće: U Osijeku se više ništa ne proizvodi, te je svako ulaganje u prometnu povezanost Osijeka sa ostatkom HR bacanje novaca. Osim u trenutku kada i ako se industrijska proizvodnja poveća.


Daljnja gradnja koridora 5C nije investiranje u Osijek. Ponekad promet na autocestama nema nikakve veze sa proizvodnjom ili neproizvodnjom u tom kraju. Zapravo, najčešće ima veze tek sa jednom slučajnom činjenicom, nalazi li se taj kraj na putu ili ne.

Kako je taj koridor od strane nekih pametnijih stranaca proglašen važnim, to je vjerojatno zato što očekuju da se njime prometuje. Naravno da se nekim koridorom ne može prometovati ako nije izgrađen. Jedini problem koridora 5C je BiH. Osijek je tu potpuno nevažan.

A da je promet ovom malom dionicom koja završava kod Osijeka malen, to je jasno. Samo je budala mislila da će biti veći. Dok se ne izgradi cijeli koridor, koji bi trebao biti značajan tranzitni koridor, promet neće biti puno veći.

No, treba imati na umu činjenicu da je promet našom malom dionicom malen i iz jednog drugog razloga - većina ljudi (pogotovo kamiona) i dalje koristi staru cestu. Starom cestom ne gubi se značajno na brzini, a štedi se cestarina. Također, obilato se koriste ostale ceste, prescjecanje prema Požegi i podravska magistrala. Tko ne vjeruje, neka prođe. Problem je u tome što se taj promet ne može preusmjeriti na autocestu ako ona nije dovršena.

Izgradnja koridora 5C i mosta preko Drave zapravo ima jedan sasvim drugi problem. Naime, država nema novaca da gradi sama. EBRD i EIB iskazali su interes za financiranje tog mosta i ostatka dionica, ali traže raskidanje postojećih ugovora i nove međunarodne natječaje. Kao što piše u tekstu, oni sami procijenjuju vrijednost radova (tko bi rekao? ljudi neće da ih se krade) I tu je taj problem - lažni natječaji za most i ostatak dionica već su provedeni, ugovori su potpisani, a firma koja je dobila posao (Osijek-Koteks) naravno ne misli ugovore raskidati.

Problem je samo u tome kako će se ovo malo novaca što su lopovčine iz Hdz-a osigurali u slijedećem proračunu raspodijeliti. Oni su tu postupili logično, svakom po malo.

A naš je problem u tome što se svaka vijest tumači kao zakidanje ili potpomaganje određenih regija. To je paranoja u koju su nas uvukli sluge kriminalca Glavaša i ostali nepismeni novinari. Igra se na kartu zatucanosti lokalnog stanovništva. Regionalizacija sa ovakvim kriminalcima na čelu, bilo to u Slavoniji ili recimo Istri, mogla bi biti pogubna.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 10:01 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

W.M. Felt je napisao/la :

Bilo bi dobro da bude, ali to je politička odluka. Dosad gotovo niti jedna dionica AC u Hrvatskoj nije bila isplativa, barem ne odmah.

Država u pravilu ne radi na način da je jedini kriterij isplativost investicije. Suprotno od toga. Država investira tamo gdje je loše, da bi bilo bolje. U isplative investicije investira privatni sektor. To je naravno u normalnim državama.



Obratno. U normalnoj državi, u svim projektima (privatnim ili državnim) se izrađuju analize (cost/benefit) i simulacije. U sllučaju da nije isplativo - ne investira se. Jer se u suprotnom to naziva NEODGOVORNO RASPOLAGANJE DRŽAVNOM IMOVINOM (a u imovinu spada i novac poreznih obveznika). Dakle, ako želiš rasporavljati na nivou mitova i bajki, onda sve to proglasiš državnim višim interesom, strateškom investicijom.
Zbog "viših i strateških" ciljeva se radi npr Pelješki most, produžetak AC prema Dubrovniku. Na kraju se svi ti viši i tzv strateški ciljevi svode (most i AC prema DU) na netrpeljivost prema Federaciji BiH sa zaključkom: "neće oni više nas **bat u našem kukuruzu". A račun takve gluposti plaćaju porezni obveznici.
Dok nema veće industrijske proizvodnje, bolje povezivanje Osijeka sa ostatkom države nema smisla.

I još nešto. Daj idući puta nekakve brojčane pokazatelje a koji upućuju da je to što ti zastupaš opravdano. Ja sam ti dao u linkovima brojčane pokazatelje da je ta manijakalna gradnja AC neisplativa.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Angelium
Offline
Avatar

Ukupno postova: 874
Spol: Nebitno Nebitno
Upozorenja : 2Upozorenja : 2
Post Postano: 22.11.2010. 10:25 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Ja se ovdje moram složiti s Feltom (ajde da se i to dogodi Very Happy) - javne institucije i vlast ne bi trebala niti smjela gledati samo i jedino isplativost nego razvijanje krajeva. Kada se razvije sve će to biti isplaćeno, ali bez ulaganja nema razvoja pa ni isplativosti. Da se ide sistemom koji ti predlažeš ovdje ne bi skoro ništa bilo izgrađeno pa bi bili kao Kazahstan (a eto oni su još uvijek ispod nas XD). Ista stvar je i sa lokalnim vlastima. U Osijeku imamo vlast koja isključivo gleda profit (vjerojatno kako bi u nečiji džep mogla kapnuti) bez namjere da se poboljša djelovanje službi ili samoga Grada. Pa imamo situaciju gdje se otpusti 150 ljudi iz Unikoma jer su navodno stranački ljudi i sve je to višak, a godinu dana poslije gradonačelnik moli građane da krenu raditi Unikomov posao jer Unikom nema ljudi. I što je onda za zaključiti nego da nam debili vode Grad i da lažu.
Svakako ceste mora biti jer je prometna povezanost glavni preduvijet za razvoj, bez nje nema ni razvoja ni napretka, tu se nema što gledati isplativost ili ne isplativost tu se mora gledati samo stvaranje okvira za normalni razvitak ovog dijela Hrvatske.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 10:40 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Angelium je napisao/la :
Ja se ovdje moram složiti s Feltom (ajde da se i to dogodi Very Happy) - javne institucije i vlast ne bi trebala niti smjela gledati samo i jedino isplativost nego razvijanje krajeva. Kada se razvije sve će to biti isplaćeno, ali bez ulaganja nema razvoja pa ni isplativosti. Da se ide sistemom koji ti predlažeš ovdje ne bi skoro ništa bilo izgrađeno pa bi bili kao Kazahstan (a eto oni su još uvijek ispod nas XD). Ista stvar je i sa lokalnim vlastima. U Osijeku imamo vlast koja isključivo gleda profit (vjerojatno kako bi u nečiji džep mogla kapnuti) bez namjere da se poboljša djelovanje službi ili samoga Grada. Pa imamo situaciju gdje se otpusti 150 ljudi iz Unikoma jer su navodno stranački ljudi i sve je to višak, a godinu dana poslije gradonačelnik moli građane da krenu raditi Unikomov posao jer Unikom nema ljudi. I što je onda za zaključiti nego da nam debili vode Grad i da lažu.
Svakako ceste mora biti jer je prometna povezanost glavni preduvijet za razvoj, bez nje nema ni razvoja ni napretka, tu se nema što gledati isplativost ili ne isplativost tu se mora gledati samo stvaranje okvira za normalni razvitak ovog dijela Hrvatske.


Evo vam "strateško" ulaganje i "viši" ciljevi iz bivše YU. Isto tako nije rađena analiza niti projekcije za 5-10 ili 20 godina.
http://www.fzoeu.hr/hrv/index.asp?s=aktivnosti&p=20080514
"Tvornica glinice kod Obrovca, nekadašnje socijalističko gospodarsko čudo, sinonim je za jednu od najvećih propalih investicija bivše države. Zamišljena kao predvodnica gospodarskog prosperiteta siromašne Bukovice ova promašena investicija prometnula se u opustošeni krajolik nalik kakvoj kulisi nekog znanstveno-fantastičnog filma. Padom cijena glinice na svjetskom tržištu i visokih troškova proizvodnje proglašena je najvećim gubitnikom u bivšoj državi i zatvorena je bez ikakvih priprema 1981. godine. "
Sičnost sa sadašnjim "višim i strateškim" ciljevima je sasvim slučajna Smile

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
W.M. Felt
Offline
Ukupno postova: 2158
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 10:59 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

crveni je napisao/la:
Obratno. U normalnoj državi, u svim projektima (privatnim ili državnim) se izrađuju analize (cost/benefit) i simulacije. U sllučaju da nije isplativo - ne investira se. Jer se u suprotnom to naziva NEODGOVORNO RASPOLAGANJE DRŽAVNOM IMOVINOM (a u imovinu spada i novac poreznih obveznika). Dakle, ako želiš rasporavljati na nivou mitova i bajki, onda sve to proglasiš državnim višim interesom, strateškom investicijom.


Kakva je isplativost sveučilišnog kampusa, muzeja ili hrvatske kinematografije?

Ne, država ne radi uvijek cost/benefit analize, naprosto zato što se neke koristi ne mogu izraziti novcem.

No uvijek se može zauzeti jasan stav da li je investicija glupava ili ne, pa i kad nema veze sa isplativošću. Slažem se da se u Hrvatskoj u pravilu novci troše ili glupavo, ili se kradu.

No ovdje je riječ o autocesti pokraj Osijeka. To nije autocesta, u pravom smislu riječi. To je odvojak autoceste. Mjeriti promet na odvojku nije posve pametno.

E sad, zašto je baš to međunarodni koridor 5C? Zašto su EBRD i EIB spremni financirati cijelu cestu, sa naglaskom na cijelu? Postoje li financijski pokazatelji isplativosti? Kada se cesta jednom završi u potpunosti, onda valja mjeriti promet. Ja ne znam da li će cesta onda biti isplativa. Prepustimo to investitorima.

No i kada ne bi bila isplativa, to ne znači da bi građenje iste bilo neodgovorno raspolaganje imovinom. Neodgovorno bi bilo istu cestu dvostruko preplatiti, što je u Hrvatskoj redovno slučaj, ne bi li novci završili u privatnim džepovima. Ali nije neodgovorno graditi u zaostalom kraju. To je politička odluka. Siromašne se regije ne mogu razvijati bez investicija države, od kojih će rijetko koja biti isplativa.

crveni je napisao/la:
"Tvornica glinice kod Obrovca, nekadašnje socijalističko gospodarsko čudo, sinonim je za jednu od najvećih propalih investicija bivše države.


Primjer ti nema veze s temom. Nisi li primijetio da se radi o Jugoslaviji?

U Jugoslaviji je država bila gospodarstvenik, poduzetnik. U moru uspješnih investicija u gospodarstvu, bilo je i jedno manje more neuspješnih, pa zato kažu da socijalizam nije imao budućnost.

U Hrvatskoj država ne otvara tvornice, niti će to raditi. Ceste su javna dobra.

Dat ću ti jedan drugi primjer, koji je bolji za temu. U Švicarskoj država i kantoni financiraju autobusne linije za svaki najmanji zaselak u kojem živi barem jedan čovjek, na način da je svaki najmanji zaselak povezan sa gradovima nekoliko puta dnevno. To je u svakom slučaju potpuno neisplativa investicija. No Švicarci znaju zašto "rasipaju" novce - oni ne žele egzodus stanovništva, oni ne žele koncentraciju na jednom mjestu, oni ne žele smrt sela. U Hrvatskoj se događa ne samo smrt sela, nego i smrt gradova.

Većina biznismena u građevinarstvu slažu se oko jedne činjenice - najgore što možeš napraviti cesti jest da ju gradiš godinama, desetljećima, rascjepkano, u etapama. To je zaista neodgovorno raspolaganje imovinom. Ako gradiš, onda ju sagradi u potpunosti. To je ovdje glavni problem.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 11:14 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

W.M. Felt je napisao/la :

Primjer ti nema veze s temom. Nisi li primijetio da se radi o Jugoslaviji?

U Jugoslaviji je država bila gospodarstvenik, poduzetnik. U moru uspješnih investicija u gospodarstvu, bilo je i jedno manje more neuspješnih, pa zato kažu da socijalizam nije imao budućnost.

U Hrvatskoj država ne otvara tvornice, niti će to raditi. Ceste su javna dobra.

Dat ću ti jedan drugi primjer, koji je bolji za temu. U Švicarskoj država i kantoni financiraju autobusne linije za svaki najmanji zaselak u kojem živi barem jedan čovjek, na način da je svaki najmanji zaselak povezan sa gradovima nekoliko puta dnevno. To je u svakom slučaju potpuno neisplativa investicija. No Švicarci znaju zašto "rasipaju" novce - oni ne žele egzodus stanovništva, oni ne žele koncentraciju na jednom mjestu, oni ne žele smrt sela. U Hrvatskoj se događa ne samo smrt sela, nego i smrt gradova.

Većina biznismena u građevinarstvu slažu se oko jedne činjenice - najgore što možeš napraviti cesti jest da ju gradiš godinama, desetljećima, rascjepkano, u etapama. To je zaista neodgovorno raspolaganje imovinom. Ako gradiš, onda ju sagradi u potpunosti. To je ovdje glavni problem.


Osim što tipkaš gomilu znakova u postovima, tipkaš i gomilu gluposti.
Primjer ima veze sa krakovima AC koji nisu isplativi. Naime, prouči si termin "građevinski" balon. Iskustva drugih država usmislu ulaganja skupog novca u građevinske projekte koji ne služe da bi proizvodima dali dodanu vrijednost (AC s malim PGDP-om, stanogradnja i slične projekte koji sami sebe ne isplaćuju).
Zamisli da je RH još 1998 imala viziju ulaganja novca poreznih obveznica u NE i recimo infrastrukturne projekte poslovnih zona (kanalizacija, voda, TKC), školovanje visoko stručnog kadra za recimo elektro industriju.
Sada bi smo imali najjeftiniju el. energiju (preduvjet da ti bilo tko dođe i otvori proizvodnju). Imali bi smo spremne poslovne zone sa već 7-8 generacija visokoobrazovanih elektro inženjera i ne bi Panasonic otvarao (ili JURA) pogone u Srbiji.
Sada, ovako imamo puste AC i hrpu kredita po glavi stanovnika a koji su ulupani baš u AC koje zjape kao spomenici.
Eto vam vaše vizije, strategije i viših interesa. Sad, Felt, sjedni u auto i vozaj se AC.

I da, Felt, Pročitaj si kako je Slovačka (bez mahnite izgradnje AC) privukla KIU. Za razvoj države nije neophodna AC.
Pročitaj si i kako su Poljaci oteli Dell Ircima. Isto bez mahnite izgradnje AC.


Zadnja promjena: crveni; 22.11.2010. 11:27; ukupno mijenjano 2 put/a.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
komentator031
Offline
Ukupno postova: 76
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 11:21 
Naslov:  Re: Ništa od gradnje dravskog mosta i baranjske dionice koridora 5C?!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Mi ne zaslužujemo autocestu,jer zastupnici HDZ a i SDP a,pognu glavu i glasuju za projekte koji obogaćuju Dalmaciju Istru i druge krajeve,a odgovornost prema glasačima koji su ih poslali u Zagreb da zastupaju njihove interese zaborave čim dobiju prvu plaću.Pogledajte malo zastupnike koji se kao lavovi bore za Slavoniju,koji su to,iz kojih stranaka,neka i njihove ruke koštaju vladajuće stotine milijuna kuna i neka im dokažu da nas ne mogu više držati na marginama.Rat nas je opelješio sad treba neki no name otimati novce preko HAC a i FIMI medija koji se uzimaju od naših novaca kojim punimo proračun.To su količine da smo mogli imati dvije autoceste i subvencioniranu cestarinu.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 11:25 
Naslov:  Re: Ništa od gradnje dravskog mosta i baranjske dionice koridora 5C?!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

komentator031 je napisao/la :
Mi ne zaslužujemo autocestu,jer zastupnici HDZ a i SDP a,pognu glavu i glasuju za projekte koji obogaćuju Dalmaciju Istru i druge krajeve,a odgovornost prema glasačima koji su ih poslali u Zagreb da zastupaju njihove interese zaborave čim dobiju prvu plaću.Pogledajte malo zastupnike koji se kao lavovi bore za Slavoniju,koji su to,iz kojih stranaka,neka i njihove ruke koštaju vladajuće stotine milijuna kuna i neka im dokažu da nas ne mogu više držati na marginama.Rat nas je opelješio sad treba neki no name otimati novce preko HAC a i FIMI medija koji se uzimaju od naših novaca kojim punimo proračun.To su količine da smo mogli imati dvije autoceste i subvencioniranu cestarinu.


Koštaju porezne obveznike. A ruku na srce, prihodi građana u Slavoniji su mizerni. Što mizerniji - to je i manja uplata u centralnu kasu. A samo općine koje same sebe ne mogu financirati centralnu kasu koštaju. To je i jedan od razloga zašto se ne investira u baš te dijelove RH. Sam administrativni aparat tih županija, općina i gradova košta državu kao nekoliko razvojnih projekata.
A ti "lavovi" su i proizašli is kabanice HDZ-a. Dok su bili u HDZu im je bilo dobro. Ha? Smile

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
W.M. Felt
Offline
Ukupno postova: 2158
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 11:38 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

crveni je napisao/la:
Osim što tipkaš gomilu znakova u postovima, tipkaš i gomilu gluposti.


Tipkanje je vještina, ali kućni odgoj ili imaš ili ne. Ti ga nemaš. Srećom za tebe, forum dopušta svakome da piše.

crveni je napisao/la:
Primjer ima veze sa krakovima AC koji nisu isplativi. Naime, prouči si termin "građevinski" balon. Iskustva drugih država usmislu ulaganja skupog novca u građevinske projekte koje ne služe da bi proizvodima dali dodanu vrijednost (AC s malim PGDP-om, stanogradnja i slične projekte koji sami sebe ne isplaćuju).


Vidi se da nešto znaš, nešto si čitao, doduše malo, i prilično parcijalno.

Jesi ti još uvijek siguran da moderna zapadnjačka država radi cost/benefit analize za svaki projekt koji financira? Prilično je jednostavno uočiti da se novci poreznih obveznika u pravilu troše na stvari koje nemaju veze sa isplativošću. Hrvatska daje većinu proračuna u socijalu, kao i druge države. Tu baš i nema cost/benefit analize. To je čista politika. Ima li vojska, policija, pravosuđe, nekakvu cost/benefit analizu? Nije li pametnije ulagati u nuklearku nego u policijske uniforme, nove avione? Imaju li subvenicije u poljoprivredi cost/benefit analizu? Hrvatska narodna kazališta? Možemo tako unedogled.

crveni je napisao/la:
Zamisli da je RH još 1998 imala viziju ulaganja novca poreznih obveznica u NE i recimo infrastrukturne projekte poslovnih zona (kanalizacija, voda, TKC), školovanje visoko stručnog kadra za recimo elektro industriju.
Sada bi smo imali najjeftiniju el. energiju (preduvjet da ti bilo tko dođe i otvori proizvodnju). Imali bi smo spremne poslovne zone sa već 7-8 generacija visokoobrazovanih elektro inženjera i ne bi Panasonic otvarao (ili JURA) pogone u Srbiji.


Možemo zamisliti još mnogo toga. No ovdje pišemo o realnosti, a ne o zamišljenim projektima. To je u ovom slučaju autocesta koja slučajno prolazi pokraj Osijeka. Zove se međunarodnim koridorom 5C. Cestu su spremne financirati međunarodne financijske institucije - računaju da će vratiti uložena sredstva. Zasad imamo odvojak kojim se nitko ne vozi, jer par stotina metara ima besplatnu staru cestu kojom stiže jednako brzo.

Autocesta Zagreb-Split imala je cost/benefit analizu koja je pokazala da je neisplativa. No političkom odlukom odlučeno je da se ipak gradi. Zbog toga su Račan i Čačić bili pod velikim pritiskom Zapada. Nakon izgradnje, a izgrađena je cijela, a ne do primjerice, Sv. Roka, cost/benefit analiza se pokaza pogrešnom, i promet je neočekivano veći. No nije zato građena.

Ja ne znam hoće li međunarodni koridor 5C biti isplativ ili ne. Možda hoće, možda i neće. Ako pitamo međunarodne financijske institucije, hoće. Ako pitamo nepristojnog forumaša Crvenog, neće. To nije osnovni parametar po kojemu se ozbiljna politika ravna hoće li nešto graditi ili ne.

Da smo novce mogli potrošiti pametnije od gradnje cesta, to zna i svaki bedak u udaljenoj zagorskoj klijeti. No ovo je tema o jednoj autocesti , a ne o tome tko će ispasti pametniji na forumu, i laprdati što bi bilo da smo novce trošili drugačije. Bilo bi lijepo da je Panasonic otišao u Hrvatsku, a ne u Srbiju, to isto zna svaki bedak. Većina bedaka se pak drži teme.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
centurion
Offline
Ukupno postova: 938
Lokacija: Grad na Dravi
Spol: Muško Muško
Post Postano: 22.11.2010. 11:39 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

crveni je napisao/la:
Dok su bili u HDZu im je bilo dobro. Ha? Smile


bilo bi im prvatno jos bolje da su sutili i ostali a ne rekli ko je glava hobotnice a tko krakovi i sad nakon 5 g se to tek otkriva

_________________
Korak ispred ostalih!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 11:54 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

W.M. Felt je napisao/la :
crveni je napisao/la:
Osim što tipkaš gomilu znakova u postovima, tipkaš i gomilu gluposti.


Tipkanje je vještina, ali kućni odgoj ili imaš ili ne. Ti ga nemaš. Srećom za tebe, forum dopušta svakome da piše.

crveni je napisao/la:
Primjer ima veze sa krakovima AC koji nisu isplativi. Naime, prouči si termin "građevinski" balon. Iskustva drugih država usmislu ulaganja skupog novca u građevinske projekte koje ne služe da bi proizvodima dali dodanu vrijednost (AC s malim PGDP-om, stanogradnja i slične projekte koji sami sebe ne isplaćuju).


Vidi se da nešto znaš, nešto si čitao, doduše malo, i prilično parcijalno.

Jesi ti još uvijek siguran da moderna zapadnjačka država radi cost/benefit analize za svaki projekt koji financira? Prilično je jednostavno uočiti da se novci poreznih obveznika u pravilu troše na stvari koje nemaju veze sa isplativošću. Hrvatska daje većinu proračuna u socijalu, kao i druge države. Tu baš i nema cost/benefit analize. To je čista politika. Ima li vojska, policija, pravosuđe, nekakvu cost/benefit analizu? Nije li pametnije ulagati u nuklearku nego u policijske uniforme, nove avione? Imaju li subvenicije u poljoprivredi cost/benefit analizu? Hrvatska narodna kazališta? Možemo tako unedogled.

crveni je napisao/la:
Zamisli da je RH još 1998 imala viziju ulaganja novca poreznih obveznica u NE i recimo infrastrukturne projekte poslovnih zona (kanalizacija, voda, TKC), školovanje visoko stručnog kadra za recimo elektro industriju.
Sada bi smo imali najjeftiniju el. energiju (preduvjet da ti bilo tko dođe i otvori proizvodnju). Imali bi smo spremne poslovne zone sa već 7-8 generacija visokoobrazovanih elektro inženjera i ne bi Panasonic otvarao (ili JURA) pogone u Srbiji.


Možemo zamisliti još mnogo toga. No ovdje pišemo o realnosti, a ne o zamišljenim projektima. To je u ovom slučaju autocesta koja slučajno prolazi pokraj Osijeka. Zove se međunarodnim koridorom 5C. Cestu su spremne financirati međunarodne financijske institucije - računaju da će vratiti uložena sredstva. Zasad imamo odvojak kojim se nitko ne vozi, jer par stotina metara ima besplatnu staru cestu kojom stiže jednako brzo.

Autocesta Zagreb-Split imala je cost/benefit analizu koja je pokazala da je neisplativa. No političkom odlukom odlučeno je da se ipak gradi. Zbog toga su Račan i Čačić bili pod velikim pritiskom Zapada. Nakon izgradnje, a izgrađena je cijela, a ne do primjerice, Sv. Roka, cost/benefit analiza se pokaza pogrešnom, i promet je neočekivano veći. No nije zato građena.

Ja ne znam hoće li međunarodni koridor 5C biti isplativ ili ne. Možda hoće, možda i neće. Ako pitamo međunarodne financijske institucije, hoće. Ako pitamo nepristojnog forumaša Crvenog, neće. To nije osnovni parametar po kojemu se ozbiljna politika ravna hoće li nešto graditi ili ne.

Da smo novce mogli potrošiti pametnije od gradnje cesta, to zna i svaki bedak u udaljenoj zagorskoj klijeti. No ovo je tema o jednoj autocesti , a ne o tome tko će ispasti pametniji na forumu, i laprdati što bi bilo da smo novce trošili drugačije. Bilo bi lijepo da je Panasonic otišao u Hrvatsku, a ne u Srbiju, to isto zna svaki bedak. Većina bedaka se pak drži teme.


Gle, _(upiši si epitet po volji da ne bude kasnije kak sam nekulturan)_, zbog ne kontaktiranja struke nam je ovako kako je. Isto tako zbog "viših interesa" i mitskih razloga nam je ovako kako je. Slavonija se neće razviti zbog postojanja AC. Slavonija se neće razviti zbog postojanja željeznice niti aerodroma. Slavonija će se razviti samo preko proizvodnje tj industrije. Po kojoj je grad Osijek u ex YU bio 4. Nadam se da je sada jasnije. A bilo bi pametnije da se novac poreznih obveznika ulaže u ono što sam gore već prije napisao.
Sva tvoja naklapanja pobijaju brojke mjerenja sa HAC-ovih mjernih postaja. Od 1000 osobnih m/v se AC ne može financirati. Od 2500 teretnih m/v može. Za teretna m/v treba proizvodnja. Proizvodnje nemamo.
Dakle, vidim da ti je teško pronaći pojašnjenje termina. Lakše ti je pisati gluposti bez bilo kakve podloge.
Evo ti recimo jedan osvrt na građenje AC, u smislu spašavanja građeviskog sektora:
http://www.seebiz.eu/hr/komentari/sinisa-malus/protiv-premijerkinih-lazi-cestogradnja-iduce-godine-nece-podici-bdp,98826.html
Isto to što je u osvrtu napisano vrijedi za bilo što a bez industrijske proizvodnje. Graditi a da građevina samoj sebi bude svrha je suludo. To je AC od Splita prema Dubrovniku, Pelješki most, AC Sredanci - Osijek. To je samo inat zdravoj pameti.
Nadam se da sam bio jasan i da ti nisam povrijedio sujetu, jer ti si koliko vidim tankoćutno biće. Ne previše bistro ali ipak...

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
crveni
Offline
Ukupno postova: 457
Lokacija: Mannheim
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 22.11.2010. 11:56 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

centurion je napisao/la :
crveni je napisao/la:
Dok su bili u HDZu im je bilo dobro. Ha? Smile


bilo bi im prvatno jos bolje da su sutili i ostali a ne rekli ko je glava hobotnice a tko krakovi i sad nakon 5 g se to tek otkriva


Je da, Kolobarić je sad jako zauzet sa ZOO restoranom, pa ne stigne braniti Glavaša Smile Ajde, svi mi vidimo da je HDSSB ejakulat HDZ-a.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: