#20: Autor: Vilenjak,
Postano: 12.09.2013. 18:23
rodaroda je napisao/la: ›
Malo mi je već prekipilo od toga da vozači automobila tretiraju vozače bicikla kao građane drugog reda.
Već bi im trebalo biti dovoljno to da oni svojim autom od točke A do točke B stignu tri puta brže nego biciklisti pa bi stoga trebali biti i tolerantniji prema njima. Posebno zato što oni u svom vozilu imaju sklonište od sunca, kiše i snijega, a biciklistima koji voze kroz cijelu godinu "kako Bog pomogne".
|
Osijek je seoce u odnosu na gradove svijeta. dva sata hoda po duzini, sat hoda po sirini, to su smijesne relacije i za Zagrepcane, a kamoli za stanovnike Pariza, ili pak (pomisli samo) jednog New Yorka. tako da, u vecini slucajeva, nije tocno da se od tocke A do tocke B stigne brze autom nego biciklom. a kada bi postojala kvalitetna biciklisticka infrastruktura, Osijek bi tek tada pokazao svoje biciklisticke PREDNOSTI; i u odnosu na velike gradove, i u odnosu na voznju automobilom. recimo, kada bude zavrsena promenada uz Dravu, dakle i biciklisticka staza na kompletnom potezu od RF-a u Donjem gradu do Pampasa u Retfali, uistinu ce biti lakse i brze doci biciklom od bilo koje tocke A do bilo koje tocke B na pravcu koji se pruza duzinom Grada na Dravi.
...
sto se pak postivanja i nepostivanja tice, po mom osobnom iskustvu stvari ovako stoje -> vecina vozaca redovito zaustavljaju svoje automobile pred biciklistickim prijelazima i propustaju bicikliste, mada u vecini slucajeva upravo vozaci auta imaju prednost prolaza. medjutim, na cesti je situacija obrnuta; samo maleni broj vozaca zaobilazi bicikliste na propisani nacin (ja sam recimo dvaput letio preko bankine), a nervoza koju primjetis na licu vozaca kad te na raskrscu mora propustiti jer se kreces cestom s prednoscu prolaza, upravo je, hmmm, pa hajde, posluzit cu se izrazom -> neupitna. i sve je to razumljivo (i logicno).
rjesenje je kristalno jasno -> odvojiti bicikle od motornih vozila (i pjesaka), dakle izgraditi kvalitetnu prometnu infrastrukturu za bicikliste u Osijeku. rjesenje kristalno ocigledno, ali kako vidimo po ovim primjerima koje navodi udruga BikeMyDay, i dalje upitno za gradske celnike.
|