#23: Autor: antonov,
Postano: 15.01.2010. 12:12
http://www.dailymotion.com/video/xbv6wt_antonov-an2-komarci-1996_tech
Snimka zamagljivanje komaraca 1996., na području grada Osijeka, 4 aviona AN-2
registarskih oznaka 9A-BHV, BKC, BFT i BHV
Ovo zamagljivanje komaraca izveli su zaposlenici firme „ZRKOS“ Osijek (prije toga Privredna avijacija Osijek - ime je promijenjeno 1995.)
Akciju su radili piloti; Danijel Conjar, Stjepan Pavišić, Josip Vidović, Erih Mirošničenko, Duško Radić, i Miroslav Mlinarević avionima AN-2, te Josip Klobučar leteći Cessnu 172, sa predstavnicima Zavoda Za Javno Zdravstvo Osijek, koji su leteći iznad aviona AN-2 i koordinirali akcijom.
Piloti u kabini za vrijeme snimanja u letu Erih Mirošničenko, a na punjenju Danijel Conjar
To je jedan od najtežih vidova letenja i zahtjeva maksimalnu koncentraciju u letenju. Tehnički dio pripreme, aviona te punjenje su odradili aviomehaničari Ivan Đuretić, Antun Šikić, Stanko Matošević, Damir Abičić, Marko Bilić, Đorđe Vučičević, te radnik Luka Bilić, na čelu sa Zlatkom Kolarićem. Na snimci se vidi punjenje aviona i priprema aviona prije leta.
Dimljenje komaraca područja grada Osijeka obavljalo se obično sa 5 ili ponekad i 6 aviona, jer što je više aviona to akcija kraće traje, odnosno može se poletjeti u optimalno vrijeme pred mrak, a na taj način je kvaliteta rada puno bolja. Ovaj puta radilo se sa 4 aviona pošto je bilo još uvijek ratno stanje i nije se mogla obaviti zamagljivanje kompletne površine koja je uobičajeno iznosila 6.000 hektara.
Firma je osnovana 1962. godine i za vrijeme trajanja promijenila tri imena i četiri logotipa. Bila je najveća i najbolje organizirana firma za usluge u poljoprivredi, šumarstvu, zaštiti od komaraca i skakavaca, te gašenju požara na prostorima bivše Jugoslavije. Za vrijeme svoga trajanja napravljeno je preko 7.000.000 hektara, preko 600.000 letova i 95.000 sati letenja. Posjedovala je 40 zrakoplova, od toga 22 aviona AN-2, 6 aviona Utva 66 AG, 2 aviona Utva 65 Privrednik, 5 aviona M-18 Dromader, 2 helikoptera Augusta-Bell 47J, 2 helikoptera Augusta Bell 47 G te jedan dvomotorni avion L-200 Morava. Kroz firmu je prošlo 57 pilota i 77 aviomehaničara raznih specijalnost. Nažalost zbog bitnog smanjenja posla u poljoprivredi firma je 1998. otišla u stečaj.
|