Osijek031.com :: Osijek031.com - Osijek 031 online - novosti - vijesti - najave - forum - portal - osjecki

Osijek031.com » Vijesti » Pretrpani razredi, previše predmeta i gradiva - najveći problem gimnazija Idite na [1], 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeća  :| |:

#1:  Pretrpani razredi, previše predmeta i gradiva - najveći problem gimnazija Autor: Nandino Post Postano: 24.01.2010. 12:47

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, na prijedlog ministra Radovana Fuchsa, kreće u projekt reforme gimnazijskih programa. Prema prvim najavama, riječ je o smanjenju broja obveznih i povećanju broja izbornih predmeta. Upravo se sastavlja radna skupina koja će predložiti promjene, koje će, nadaju se u Ministarstvu, pridonijeti većoj kvaliteti gimnazijskih programa te hrvatsko školstvo približiti europskim trendovima i standardima. Jedna od članica radne skupine bit će Ljilja Vokić, bivša ministrica prosvjete i dugogodišnja ravnateljica zagrebačke VII. gimnazije. Uz nju, radnu će skupinu činiti dvadesetak najuspješnijih ravnatelja i profesora svih tipova gimnazija u Hrvatskoj, profesori visokih učilišta te stručnjaci iz relevantnih znanstvenih instituta.

Gimnazijalci preopterećeni

Provjerili smo što o najavljenoj reformi misle ravnatelji četiriju osječkih gimnazija. Svi su suglasni da je reforma nužna, ali kako joj treba pristupiti ozbiljno. Zajednički je stav da su gimnazijalci preopterećeni, ali i da je uz nužno rasterećenje važno uzeti u obzir moguće posljedice. Također, strahuju da podjelom na obvezne i izborne predmete svi profesori neće moći ispuniti normu te da bi najavljena reforma mogla rezultirati nezaposlenošću profesorskog kadra.

Snježana Barabaš Seršić, ravnateljica Treće gimnazije (prirodoslovno-matematičke), ističe da se pitanje opterećenosti učenika nizom nepotrebnih informacija ponovno nametnulo uvođenjem državne mature.

- Evidentno je da broj predmeta u gimnaziji nije malen, organizacija je složena, nastava je dvokratna, malo je dodatne i dopunske nastave, skromne su mogućnosti škola u samostalnom radu učenika, a razredi relativno brojni - nabraja probleme ravnateljica Barabaš Seršić. Ona se zauzima za podjelu predmeta na obvezne i izborne, uz pružanje mogućnosti učenicima, koji to žele, da uče više i šire. Osim za predmete koji će biti zajednički svim gimnazijalcima, zauzima se da i dalje postoje različite gimnazije kao i predmeti važni za pojedine vrste gimnazija.

Strah od gubitka radnih mjesta

- Ne treba srljati u promjene radi promjena i u njih ići već sutra, nego treba bolje sagledati i promišljati kako bi se došlo do zajedničkog stava. Sustav srednjih škola velik je aparat s nejednakim kadrovskim i drugim elementima, stoga ujednačavanje uvjeta rada treba temeljiti na zajedničkim pogledima i težnjama - zaključuje Barabaš Seršić.

- Mi stariji proživljavali smo niz reformi, posrtanja i ustajanja. Tako za ovu reformu treba biti vrlo odgovoran te izabrati ljude koji se usude ponijeti tu veliku odgovornost - ocjenjuje Marija Šerić, ravnateljica Druge gimnazije (jezične).

Reformu smatra nužnom, jer učenike treba rasteretiti, ali se ne smije zaboraviti odgojna uloga profesora i predmeta, kao i unijeti nemire koji bi frustrirali narod.

- Ne zaboravimo da reforme školstva, u cijelom svijetu, izazivaju burne reakcije, kao i mogućnost masovnog gubljenja radnih mjesta, jer naše društvo nije dovoljno izgrađeno za prihvat “suvišnih” profesora - ističe ravnateljica Šerić te zaključuje: “Reforma da, ali vrlo oprezno”.

Ravnatelj Isusovačke klasične gimnazije Ivan Matić smatra da projekt državne mature nužno zahtijeva reformu gimnazije. Uz obvezne predmete, fakulteti očekuju da učenici dobro znaju i izborne, što povećava pritisak na učenike i nastavnike.

- Nisam za kozmetičke promjene. Predmeta je previše, od 15 do 17 i nemoguće ih je kvalitetno ispredavati i naučiti. Smatram da predmete ne treba ukidati, nego smanjiti sadržaj. To otvara problem satnice i radnih mjesta, jer ako mali broj učenika izabere neki predmet za izborni, nastavnik koji ga predaje može postati višak - upozorava ravnatelj Matić.

Nitko ne prati uspješnost gimnazijalaca

Osječke gimnazije zajedno imaju oko 2.000 učenika, no uspješnost upisa na fakultete i studiranja bivših učenika ne prati se sustavno.

- Treća gimnazija ima 663 učenika. Uspješnost se do sada pratila 'privatno', kada nam se učenici jave ili na godišnjicama mature. Prosječno 95 posto učenika upiše što želi, no ima i onih koji zalutaju. Nakon državne mature, korištenjem jedne baze podataka, situacija bi trebala biti sasvim drukčija. Informacije će biti znanstveno dostupnije i statistički obrađene, kaže ravnateljica Barabaš Seršić. Isusovačka klasična gimnazija ima oko 300 učenika, a najveći broj maturanata upiše se na željeni fakultet već u prvom roku.

Čak 17 predmeta

- Pripreme za državnu maturu, uza sve ostale obveze u školi, i to za 17 predmeta, doista su preveliko opterećenje učenicima. Treba smanjiti program i odabrati najviše devet obveznih predmeta, a ostalo neka budu izborni predmeti prema afinitetu učenika - konkretna je Božica Ćavar Tadić, ravnateljica Prve gimnazije (opće). To traži bolju organizaciju, ali i kvalitetan tim stručnjaka koji će to riješiti. Stoga se naša sugovornica zauzima za veliku, sveobuhvatnu reformu, koju se ne bi smjelo “prelomiti preko koljena”.

- Cilj je da učenici nešto dobiju od reforme, a ne da ostanu zakinuti, zaključuje Ćavar Tadić.

Hrvatski učenici imaju najviše nastave

Država, dužina sata, broj sati tjedno:
Njemačka 45 27
Irska 60 25
Norveška 45 27
SAD 60 30,5
Hrvatska 45 35-37

Tekst: Vesna Latinović/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/arhiva 031

#2:   Autor: fatalni_cevap Post Postano: 24.01.2010. 15:03

klasicna gimnazija 18 predmeta

#3:   Autor: mislav_os Post Postano: 24.01.2010. 15:16

A hebote nitko ne gleda strukovne skole...Svi gimnazije,bilo to da je u pitanju drzavna matura i sati...a to sto strukovnim skolama nije prilagodjena matura nitko ne jebe,i sto uce predmete koji nemaju veze s njihovim smjerom(ne mislim na hrv,pov itd... vec na bas glupe predmete)

#4:   Autor: _Jimmy_ Post Postano: 24.01.2010. 15:43

tolike generacije su to prošle bez problema i nitko se nije bunio sada odjednom su pretrpani

#5:   Autor: Stella1989 Post Postano: 24.01.2010. 15:57

Slažem se s @mislav_os...o strukovnim školama nitko ne govori, samo su te *ebene gimnazije uvijek toliko hvaljene, učenici savršeni (moš si mislit), jadni imaju previše predmeta, ma zamisli ti to, uf...a što je s ostalim školama u kojima također ima puno predmeta i to kakvih?? Npr. Ekonomska. Tamo ako uspiješ imati 3 iz knjigovodstva onda si car! Predmet je pretežak, a matematika isto, a što te gimazije imaju od takvih predmeta? Samo matematiku i eventualno fiziku one kojima je to u programu. I nije Ekonomska jedina, ima njih još puno...što je s Elektrotehničkom? To gradivo gimnazijalci će vidjeti tek na ETF-u ako ga upišu...gradivo je jako teško i zahtjevno...ali očito se misli da ti drugi nisu vrijedni kao gimnazije...uf...

A da su razredi pretrpani, NEMAJU samo gimnazije taj problem već jako puno škola...a spominju se samo oni, kao i uvijek...a mi koji smo na državnim i međudržavnim natjecanjima iz struke osvajali 1. mjesta i zlatne medalje nigdje se ne spominjemo...nama je kao super lako...da, da...

Masa predmeta je u drugim školama jako teška, ali nitko o tome ne govori, jer nisu 'gospoda' kao iz gimnazija. A da ne govorim kakvi su ti učenici gimnazija..misle da su face, netko i nešto...a zapravo su...ostalo ću zadržati za sebe.

#6:   Autor: bamboocha Post Postano: 24.01.2010. 16:31

npr. u medicinskoj je u 3 srednje samo cca. 20 predmeta,a o 4.-om da i ne pričam + praksa. Da "pametni" gimnazijalci diođu u bilo koju strukovnu školu prosrali bi se ko *ičkice

#7:   Autor: Stella1989 Post Postano: 24.01.2010. 16:33

bamboocha je napisao/la: ›
npr. u medicinskoj je u 3 srednje samo cca. 20 predmeta,a o 4.-om da i ne pričam + praksa. Da "pametni" gimnazijalci diođu u bilo koju strukovnu školu prosrali bi se ko *ičkice

Eo kikacha za tebe... Wink

Kod nas koji smo završili strukovne (ili oni koji ih pohađaju) morali smo odrađivati praksu svaku godinu, i to ljetnu i onu praksu koja traje usporedo kad i nastava, tj. tjednu praksu.


Zadnja promjena: Stella1989; 24.01.2010. 17:12; ukupno mijenjano 1 put.

#8:   Autor: little_bee Post Postano: 24.01.2010. 17:11

ne. ali ja sam isla u gimanziju pa se moja razmisljanja mogu opisati kao cijeli forum.

ja sam ipak neko i nešto. GOSPOĐA za tebe.


Zadnja promjena: little_bee; 24.01.2010. 17:11; ukupno mijenjano 1 put.

#9:  Re: Pretrpani razredi, previše predmeta i gradiva - najveći problem gimnazija Autor: america Post Postano: 24.01.2010. 17:11

Nitko ovdje ne vrijeđa učenike iz strukovnih škola, ali neosporna je činjenica u cijelom svijetu da gimnazije pohađaju najbolji učenici koji se pripremaju za studiranje. Logično je da je više predmeta, gradiva, kao i da su kriteriji pri ocjenjivanju viši nego u strukovnim školama. Usporedite samo udžbenike i bit će jasno o čemu govorim. Svatko si u životu odredi put kojim ide i iza toga stoje određeni napori.

#10:   Autor: nobody weird like me Post Postano: 24.01.2010. 17:12

joj strukovnjaci sta se tolko zalite.ak vam je tesko sta niste otisli u gimnaziju -.-

#11:   Autor: Stella1989 Post Postano: 24.01.2010. 17:13

little_bee je napisao/la: ›
ne. ali ja sam isla u gimanziju pa se moja razmisljanja mogu opisati kao cijeli forum.


osijek031.com smile osijek031.com smile Da ti nisi možda malo puna sebe?

little_bee je napisao/la: ›
ja sam ipak neko i nešto. GOSPOĐA za tebe.

osijek031.com smile osijek031.com smile Da, kao i sve 'gospođe' ... iz gimnazije... osijek031.com smile osijek031.com smile Bolje da ne pričam kakve su to 'gospođe' iz gimnazije...

#12:   Autor: Stella1989 Post Postano: 24.01.2010. 17:14

nobody weird like me je napisao/la: ›
joj strukovnjaci sta se tolko zalite.ak vam je tesko sta niste otisli u gimnaziju -.-

Što se onda i vi gimnazijalci žalite kako vam je teško? Istu ku*ac.

#13:   Autor: america Post Postano: 24.01.2010. 17:17

POanta svega je da inicijativa smanjivanja opsega gradiva stiľe iz Ministarstva, a ne od gimnazijalaca koje nepristojna i nekulturna Stella 1989 neprestano pljuje.

#14:   Autor: Stella1989 Post Postano: 24.01.2010. 17:19

america je napisao/la: ›
POanta svega je da inicijativa smanjivanja opsega gradiva stiľe iz Ministarstva, a ne od gimnazijalaca koje nepristojna i nekulturna Stella 1989 neprestano pljuje.

Ali se tu spominje samo kako su gimnazijalci jadni, (samo) njima je najteže...koji paćenici...ajme! Kao da druge škole nisu pretrpane, a gradivo preopsežno i jako teško...

#15:   Autor: punk urac Post Postano: 24.01.2010. 17:21

america je napisao/la: ›
POanta svega je da inicijativa smanjivanja opsega gradiva stiľe iz Ministarstva, a ne od gimnazijalaca koje nepristojna i nekulturna Stella 1989 neprestano pljuje.

dotična mi je poslala jedan zaista nadasve divan PM. baš na nivou jednog intelektualca xD
i onda se čudi kako jednostavno MORAM iskomentirat njezine postove
Osijek031.com » Vijesti » Pretrpani razredi, previše predmeta i gradiva - najveći problem gimnazija Idite na [1], 2, 3, 4, 5, 6  Sljedeća  :| |:


Generated using printer-friendly.
Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 6.

:: Powered by Osijek031.com © 2004-2012. ::