#1: Preplatio račun, a HEP mu prijetio isključenjem struje Autor: Nandino,
Postano: 18.03.2009. 12:40
Berislav Blažević pratio je, od 31. kolovoza prošle do 28. veljače ove godine, stanje na svom brojilu i utvrdio da troši manje struje od iznosa na uplatnicama Hrvatske elektroprivrede koje je dobivao.
- Nedvojbeno sam ustanovio da je iznos akontativne rate bio previše visok za količinu struje koju sam potrošio. Kada je došla uplatnica, nisam se žurio platiti jer sam bio siguran da sam već prošl i mjesec preplatio potrošnju i za ovaj - kazao je Blažević. No, dodaje, nakon nekoliko dana stigla mu je opomena kojom mu se zaprijetilo trenutačnim isključenjem struje ako ne podmiri obveze i još 45 kuna kazne!
Nakon što je sve platio, prije nekoliko dana od HEP-a mu je stigao obračun za spomenuto razdoblje u kojem se navodi da je preplatio račune za 400 kuna!
- Bio sam cijelo vrijeme u pravu, plaćao sam više nego sam trebao, a zamalo sam ostao bez električne energije - ogorčeno priča Blažević.
Rukovoditelj Službe potrošnje HEP-a Miroslav Ratko kaže kako je moglo doći do određenog odstupanja u iznosu rata, no razlog je opomenama, pojašnjava, neredovito plaćanje prispjelih računa.
- Blažević je račun uplatio nakon 15. u mjesecu, do kada treba podmiriti svoje obveze, pa smo mu sukladno tome i slali opomenu. Određujemo ratu struje prema potrošnji u istom razdoblju prošle godine, a prema tome je ustanovljeno da je on trebao platiti 356.50 kuna, a što je učinio tek 27. veljače - napominje Ratko. Dodaje kako je istina da je nekoliko dana poslije ustanovljeno da je račun bio preplaćen, no u vrijeme kada se radio obračun “oni to nisu mogli znati”.
- Da je gospodin došao do nas i zatražio korekciju svoje akontativne rate, mi bismo je za taj mjesec sveli na nulu ili bismo mu dali popust na sve preostale rate koje treba platiti. Ovako je zbog nemarnosti i kašnjenja podmirenja računa došlo do određenih komplikacija - zaključio je Ratko.
Od predsjednice osječkog Društva "Potrošač" Mire Brumerček-Lukačević saznajemo da se slične situacije često događaju kod građana koji nisu na vrijeme reagirali na povećane račune.
- Ako je riječ o neodgovarajućim iznosima akontativnih rata, pretplatnik to mora odmah javiti HEP-u. Naravno da nije pravedno isključivati struju osobama koje su preplatile potrošnju struje, no mi smo već nekoliko puta pozivali potrošače da odmah jave distributeru ako znaju da su platili više nego što su trebali, zaključuje Brumerček-Lukačević.
Piši: Kristijan STAKOR/Glas Slavonije
|