Generali osiguranje pokrenulo je
četvrto izdanje natječaja u održivosti
SME EnterPRIZE za mala i srednja poduzeća (MSP) s ciljem promoviranja usvajanja održivih poslovnih modela. Prijave na natječaj izvršavaju se putem namijenjenog obrasca na
web stranici i traju
od 5. svibnja do 31. srpnja 2025. godine.
Na natječaj se mogu prijaviti MSP-ovi: klijenti Generali osiguranja, klijenti Privredne banke Zagreb, članovi udruge Glas Poduzetnika, članovi Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, članovi Talijansko hrvatske gospodarske komore i članovi Women in Adria. Oni će svojim primjerima održivog poslovanja konkurirati u dvije kategorije: zajednica i okoliš.
-
Zajednica: Mala i srednja poduzeća koja poboljšavaju dobrobit zaposlenika i njihovih obitelji te ostvaruju pozitivan utjecaj na zajednicu i teritoriji na kojem djeluju (npr., doprinose organizacijama ili projektima zajednice, potiču volontiranje zaposlenika, zapošljavanje/osnaživanje osoba u nepovoljnom položaju i sl.).
-
Okoliš: Mala i srednja poduzeća koja imaju pozitivan utjecaj na okoliš (npr., smanjenje potrošnje energije, recikliranje i obnavljanje sirovina, prakse kružnog gospodarstva, razvoj tehnologija koje štede energiju, smanjenja emisija CO2, izbjegavanje nepotrebnog bacanja hrane, usvajanja novih poljoprivrednih praksi s naglaskom na bolju zaštitu tla i biološke raznolikosti i sl.).
Sudionicima natječaja pruža se mogućnost osvajanja vrijednih nagrada kojima ih nagrađuje Generali:
- Za prvo mjesto u svakoj pojedinoj kategoriji nagradnog natječaja pobjedniku pripada novčana nagrada u iznosu od 4.000,00 EUR bruto i godišnja Digital only pretplata za Bloomberg Adria u iznosu 130 EUR bruto;
- Za drugo mjesto u svakoj pojedinoj kategoriji nagradnog natječaja poduzeću koje je osvojilo drugo mjesto pripada nagrada - poslovni paket godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode do 2.000 EUR bruto ili ekvivalentna nagrada u vidu drugog osiguranja do visine osvojenog iznosa ili isplate novčanog iznosa, sve u dogovoru s Organizatorom te godišnja Digital only pretplata za Bloomberg Adria u iznosu 130 EUR bruto;
- UKUPNI POBJEDNIK NATJEČAJA - Najbolje održiva poduzetnička praksa u Hrvatskoj: nagradni oglašivački paket na Bloomberg Adria platformama u iznosu 6.250 EUR bruto i sudjelovanje na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu u ožujku 2026. godine.
Predsjednik Uprave Generali osiguranja
Mario Carini izjavio je: „
Inicijativa SME EnterPRIZE pokazuje Generalijevu predanost poticanju kulture održivosti među europskim MSP-ovima, prepoznajući one s izvanrednim utjecajem na okoliš i zajednicu. Na ovom putovanju udruženi smo s partnerima poput Privredne banke Zagreb, udruge Glas poduzetnika, Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, Talijansko-hrvatske gospodarske komore i mreže Women in Adria. Naš cilj je inspirirati poduzetnike isticanjem održivih poslovnih praksi i dosad smo među gotovo 500 tvrtki koje su sudjelovale u natječaju otkrili mnoge iznimne primjere. SME EnterPRIZE je izvrsna prilika za MSP-ove, koja im uz atraktivni fond nagrada pruža mogućnost predstavljanja svog poslovnog projekta i na međunarodnoj razini.“
O SME EnterPRIZE
SME EnterPRIZE je vodeća inicijativa
Generali Grupacije za promicanje održivosti među europskim malim i srednjim poduzećima (MSP) i podršku u integraciji održivih praksi u njihovo poslovanje. Stoga je Generali, jedna od najvećih integriranih grupacija za osiguranje i upravljanje imovinom u svijetu, i ove godine u potrazi za „Herojima održivosti” - najodrživijim MSP-ovima u 10 europskih zemalja: u
Austriji, Hrvatskoj, Češkoj, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Portugalu, Sloveniji i Španjolskoj.
Generali je predan pružanju vidljivosti
uspješnim pričama o održivosti, promicanju usvajanja održivih poslovnih modela i poticanju javne rasprave o toj temi, posebno o važnosti odgovarajućih politika EU-a za olakšavanje usvajanja održivih poslovnih modela. Kako bi podržao ove ciljeve, Generali je po četvrti puta, u suradnji sa SDA Bocconi – School of Management Sustainability Lab, objavio Bijelu knjigu “
Poticanje održivosti među malim i srednjim poduzećima”. Bijela knjiga, predstavlja kontinuiranu analizu najnovijeg stanja održive tranzicije europskih MSP-ova. Na temelju pet godina kontinuiranog istraživanja, ovo izvješće nudi nove uvide u to kako europski MSP-ovi upravljaju svojom tranzicijom prema održivijim poslovnim praksama. Ovo najnovije izdanje sadrži prošireni fokus na otpornost na klimatske promjene i upravljanje rizicima, kao i širi opseg analize koji uključuje deset europskih zemalja, u kojima se provodi inicijativa SME EnterPRIZE.
Generali za mala i srednja poduzeća
Za Generali je
podrška otpornosti malih i srednjih poduzeća protiv klimatskih rizika ključno područje s obzirom na važnu ulogu malih i srednjih poduzeća za stabilnost globalne ekonomije i financijskog sustava. Kao odgovorni osiguravatelj, oslanjajući se na iskustvo iz prethodnog strateškog ciklusa i posvećene aktivnosti provedene od 2024., novi strateški plan “
Lifetime Partner 27: Poticanje izvrsnosti” će ojačati napore Generalija za jačanje ponude vrijednosti za prilagodbu klimatskim promjenama. To će se postići korištenjem stručnosti nekoliko tržišta posebno pogođenih klimatskim problemima, kao i povećanjem znanja o potrebama malih i srednjih poduzeća u vezi s klimatskim i drugim novim rizicima kroz posvećene istraživačke aktivnosti.
Heroj održivost u Hrvatskoj za 2024. godinu
U prošlogodišnjem izdanju natječaja, u Hrvatskoj je titulu "
Heroja održivosti" ponijela tvrtka
Hrvatski kišobran, proizvođač kišobrana s jakom predanošću uključivanju i društvenoj odgovornosti koji aktivno integrira osobe s invaliditetom kao zaposlenike. Generalijev natječaj pružio je Hrvatskom kišobranu priliku da svoje poslovanje i postignuća predstavi i na prestižnom finalu Generali SME EnterPRIZE natječaja u Bruxellesu u ožujku ove godine, gdje su dobili priznanje za održivo poslovanje čime su, na europskoj pozornici, pokazali svoja iznimna postignuća.
Heroji održivosti predstavljeni su na
web stranici.
Tekst i foto: Jelena Mihelčić