Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Za 3,2 kilometra autoceste 187 milijuna kuna zbog "Schengena" na Svilaju?!

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65796
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 26.01.2012. 13:57 
Naslov:  Za 3,2 kilometra autoceste 187 milijuna kuna zbog "Schengena" na Svilaju?!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

U rujnu predizborno otvoreni radovi na gradnji 3,2 kilometra dionice autoceste A5 Beli Manastir-Osijek-Svilaj, od Sredanaca do granice s BiH, posljednnih su dana (u kolničkom dijelu) u zatišju. U Odnosima s javnošću Hrvatskih autocesta (HAC) pojašnjavaju to temperaturama nedovoljno visokim za izradu kolničke konstrukcije, napominjući da je razina posteljice dovedena u fazu da se starta s kolničkim radovima, koji čekaju toplije vrijeme.

- Za nastavak radova gotov je i upravni postupak, čime su izvlašteni svi dosadašnji posjedi za potrebe gradnje dionice, dobivene su sve dozvole, na cijeloj dionici premještene su sve instalacije, a 1,5 kilometara od Sredanaca radi se most Popovača - armatura i oplata za kolničku ploču, dok se na čvoru Svilaj rade čunjevi nadvožnjaka i njegovo pilotiranje, a isti radovi teku i na prijelazu Zoljani - ističu iz HAC-a.

No od trenutačnog zatišja na u rujnu otvorenom gradilištu možda više bode u oči to što je za samo 3,5 kilometra dionice potrebno čak 186,9 milijuna kuna koje, u omjeru 50:50, financiraju Europska investicijska banka i Europska banka za obnovu i razvoj. U HAC-ovim Odnosima s javnošću pojašnjavaju cijenu "zlatne" dionice činjenicom da ona, unatoč kratkoći, obuhvaća čak šest objekata, među kojima i kompletnu gradnju graničnog prijelaza Svilaj, i to prema uvjetima Schengena, koji hrvatskim granicama prema nečlanicama Unije slijedi od 1. srpnja 2013., kada RH postaje 28. članica EU-a. HAC-ova obveza gradnja je graničnog prijelaza Svilaj i potpune pripadajuće infrastrukture, a obveza Ministarstva financija postavljanje je "kućica".

Ostali su objekti na kratkoj, ali skupoj dionici Sredanci - granica BiH, most Popovača, nadvožnjaci Svilaj i Zoljani, čeoni cestarinski prolaz Svilaj, čvor Svilaj. Rok izvođenja dionice je dvije godine.

No što kada Slavonika "izađe" na granicu s BiH, na Savu? Kada je u rujnu sada bivša premijerka Kosor otvarala radove na ovoj dionici A5, tadašnji resorni ministar Kalmeta najavio je da će most preko Save, kao nastavak paneuropskog koridora 5C, RH graditi zajedno s BiH.

- On je izlicitiran, financira ga 50 posto RH, a 50 posto BiH. Vlada je donijela sve potrebne odluke, čekaju se još određeni dokumenti od BiH i tada će biti sve spremno da se otvore radovi i na tom mostu - najavio je tada Kalmeta ulazak koridora 5C Budimpešta - Sarajevo - Ploče u "BiH trasu". Dosad je sagrađeno 60-ak posto (55,5 kilometara) njegove hrvatske dionice, duge 88,6 kilometara.

Istovremeno s dionicom Sredanci - granica BiH, od srpnja teče gradnja 949,386.000 kuna vrijednog mosta Drava, i to preko kredita KSV banke. U Odnosima s javnošću HAC-a ističu da je u fazi pilotiranja, odnosno radova temeljenja i izrade stupova. Most dužine 2.507 metara treba biti završen 30 mjeseci od uvođenja izvođača u posao. HAC-u je to najveći i najzahtjevniji objekt na A5, a radovi na njemu ujedno su i početak radova na najdužoj preostaloj dionici Slavonike - 24 kilometra dugoj dionici B. Manastir - Osijek. Nakon nje, slijedi posljednja, 5 kilometara duga dionica B. Manastir - mađarska granica. U 2011. Slavonika je imala promet od 655.410 vozila.

Đakovčani do schengenskog prijelaza Svilaj za 10 kuna

Đakovčani će, zahvaljujući Slavoniki, na schengenske granice izlaziti kratkom brzom vožnjom suvremenom A5, uz cestarinu za osobna vozila od 0,40 kn/km. Cestarina od Đakova do schengenskog GP Svilaj, za oko 26 km, bit će nešto skuplja od 10 kuna. Podsjetimo, ona je od Đakova do Čepina 12, tj. do Osijeka 14 kuna.

Tekst: Suzana Župan/Glas-Slavonije.hr
Foto: Divna Jaksic/Foto-arhiv 031

Korisnički profil  Download Poruke   Ocjena: 5  
Provokator
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1500
Lokacija: US and A
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 2Upozorenja : 2
Post Postano: 26.01.2012. 14:16 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

bla bla bla i taj prijelaz ne plačaju građani RH nego EU

_________________
... za bunt je potreban um
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: