U 2010. godini za čak
22 posto smanjen je broj
novih vozača, a u HAK-ovom regionalnom ispitnom centru u Osijeku vozačku dozvolu lani je 'zaslužilo' 6.907 vozača.
Godine 2009. ispit je u Osijeku uspješno položilo 8.866 kandidata. Manje je novih vozača i na razini države, a prošle godine vozačku je dozvolu dobio 36.781 vozač dok je 2009. bilo 45.248 novih vozača, a 2008. čak 56.323 nova vozača.
Smanjenje broja kandidata rezultat je
visokih cijena osposobljavanja kandidata, a u kombinaciji s gospodarskom krizom, nesigurnošću i velikom nezaposlenošću rijetki su spremni izdvojiti gotovo
7.000 kuna za vozački ispit.
Iako je kandidata sve manje, Slavonci i Baranjci koji polažu u ispitnom centru Osijek nešto su uspješniji u ispitima iz prometnih propisa i sigurnosnih pravila i upravljanja vozilom od državnog prosjeka. Kandidati za vozača vozila B kategorije u čak 75 posto slučajeve ispit iz propisa polažu od prve, a ukupna prosječna prolaznost je iznad 70 posto. Na ispitu upravljanja vozilom jedan izlazak dovoljan je za 56 posto kandidata.
No, najzanimljiviji podatak, onaj o prolaznosti po autoškolama, kojih je na području regionalnog ispitnog centra Osijek - 82, HAK više ne objavljuje, nego podatke prosljeđuje MUP-u. Podatci postoje, kažu u HAK-u i vodi se precizna statistika o uspješnosti kandidata ovisno o tome iz koje autoškole dolaze. No, iz ureda za odnose s javnošću MUP-a rečeno nam je kako “
podatke vezane za pojedinačnu autoškolu ne mogu dostaviti”. Tako se otvara prostor da se baš sve autoškole mogu reklamirati “
rekordnom i najvećom” prolaznošću svojih kandidata.
Naravno, realnost je znatno drukčija, u nekim školama su bolji predavači i instruktori nego u drugima što znatno utječe na kvalitetu obuke. Stoga budući kandidati jednostavno ne mogu doći do relevantnih podataka na temelju kojih bi odabrali u kojoj će autoškoli potrošiti gotovo 7.000 kuna da bi dobili vozačku dozvolu.
Beck: Podatci ne odražavaju kvalitetu obuke vozača
Jasminka Beck iz autoškole “
Tratinčica” pojasnila je kako podatci o prolaznosti po autoškolama ne moraju odražavati kvalitetu obuke. Kako kaže Beck, u pojedine autoškole češće dolaze nešto stariji kandidati koji objektivno gledajući teže svladavaju vozačku vještinu. Takvi kandidati nerijetko na ispit izlaze više puta, čime se znatno narušava statistika prolaznosti. "
Mlađi kandidati brže uče i teoriju i praksu te lakše polažu ispite nego, primjerice, osobe između 40 i 50 godina", kaže
Beck.
Autor:
Ivan Sekol/
Glas-Slavonije.hr