Gradska uprava godinama piše primjedbe na vozni red
Hrvatskih željeznica, predlažu poboljšanja uvažavajući prometnu struku i potrebe putnika, no HŽ se nikada nije službeno očitovao.
- Pišemo, ali povratnu informaciju ne dobivamo, a kamoli da zajednički razmotrimo prijedloge - kaže
Zdravko Orešković, voditelj osječkog
Odsjeka za promet.
Naime, Orešković je uputio u ime Odsjeka županijskoj
Agenciji za razvoj primjedbe i potrebe lokalne zajednice sa zanimljivim zapažanjima, primjerice o tome kako
međunarodni vlakovi učestalo kasne i blokiraju prometovanje
lokalnih vlakova, da treba mijenjati vozni red jer u školu kasne učenici, kako vozni red za
Bizovac-Belišće putnicima ne odgovora pa vlakovi voze poluprazni, dok su drugi prema
Vinkovcima toliko krcati pa višak putnika prevoze
autobusi koje plaća HŽ!
- Pruga Osijek-Vinkovci pokazala se punim pogotkom, ali putnici, školarci i studenti pitaju zašto u vrijeme najvećih gužvi HŽ ne osigura još vagona nego preveze stotinjak putnika do najbližih odredišta, a do Vinkovaca za višak putnika organizira i plaća zamjenski prijevoz. Predlažemo i da uvedu vlak u 11 sati iz Osijeka kako bi imali vezu za brze vlakove prema Sarajevu i Zagrebu jer do 14 sati iz Osijeka nema vlaka za Vinkovce. Na pruzi Osijek-Beli Manastir zbog kašnjenja međunarodnih vlakova predlažemo da oni prometuju noću ili kad ne ometaju lokalni promet, jer lokalni vlakovi čekaju prolaz međunarodnih, pa radnici i školarci kasne, dok lokalni vlakovi ne voze radnom subotom, a trebali bi, pojašnjava Orešković.
Ukinuti vlak za Zagreb
- Što se tiče pruge Bizovac-Belišće, koju koriste putnici za dolazak u Osijek na posao, školu ili fakultet, imam dojam da netko namjerno radi loš vozni red, jer vlakovi voze bez putnika kojima ne odgovara vrijeme polaska/dolaska. Predlažemo i ukidanje vlaka iz Osijeka preko Bjelovara za Zagreb u kojem nema putnika do Virovitice. Jutarnje polaske s razlikom nekoliko minuta dvaju vlakova za Zagreb treba razmaknuti. Gdje je moguće međugradske vlakove treba zaustaviti na izgrađenim stajalištima gradsko-prigradskog prometa, a ne samo na Glavnom kolodvoru, kaže Orešković.
Tekst: Nevenka Špoljarić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Zal Kopp/foto-arhiv 031