Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Izmjestanje zeljeznickog kolodvora (koridor Vc)

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
esseker
Offline
Avatar

Ukupno postova: 155
Lokacija: Osijek - Land
Spol: Muško Muško
Post Postano: 02.03.2008. 16:21 
Naslov:  Izmjestanje zeljeznickog kolodvora (koridor Vc)
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Nastavak iz teme The Man with the Balls!

evo da se dotaknem malo i konkretnih poruka iz kampanje Ugasi mrak... pohvala za pristup u izradi poruka, nije se razbacivalo novcem, a jednostavnost u nastupu približava kandidata glasačima... slažem se s većinom stavova, osim s pojedijnima o prometnom razvitku... ako težimo čišćem prometu onda cilj mora biti zamjena autobusa tramvajima (plin u busevima nije dugoročno niti ekološko rješenje)... a što se tiče prijedloga o izmještanju željezničke pruge na potezu istok-zapad i gradnji brze ceste - tu sam ostao izuzetno iznenađen! Prvo, koridor 5C niti ne prolazi tim dijelom grada, osim manjim dijelom od Drave do Glavnog kolodvora, dakle sjever-jug, a drugo, cilj grada bi trebao (ponovo) osposobiti gradsku željeznicu, kroz suradnju GPP-a i HŽ-a, koja bi na potezima istok-zapad i sjever-jug povezivala Grad s okolicom kao što je već desetljećima trend na Zapadu, a čime bi se izbjeglo povećanje zagađenosti zraka u gradu i neposredno problem nedostatka parkirnih mjesta budući da bi ljudi koji dolaze u Grad iz prigradskih mjesta svoje aute ostavljali kod kuće ili na velikim parkiralištima uz željezničke stanice. Položaj pruga u Osijeku zapravo je odličan ako se promatra kroz potrebe putničkog prijevoza jer prolaze gotovo samim centrom grada, a eventualne cestovne koridore treba graditi na drugi način. Treća stvar, koridor 5C u svojem teretnom dijelu trebao bi zaista biti izmješten iz grada izgradnjom zapadne željezničke obilaznice.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Circa
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3149
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 02.03.2008. 16:50 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Problem je sto ta pruga paralizira promet svakim spustanjem rampe, a to je definitivno problem kojim se treba pozabavit...
Izgradnja podvoznjaka jedno je od mogucih rjesenja koje bi u potpunosti zadovoljilo, ali naravno problem je u novcu...

_________________
Ja sam srbin, ustaša, crnac, nacist, peder, jevrej i ne kupam se!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
cane
Offline
Avatar

Ukupno postova: 2460
Lokacija: Cherryville
Spol: Muško Muško
Post Postano: 02.03.2008. 18:07 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Meni se opet sviđa Škorina ideja o izmještanju željezničkog kolodvora u Josipovac (pored koridora 5C dakle), a na mjestu današnje pruge bi se gradila cesta. Ta bi cesta povezivala istok i zapad, njom bi prolazila i tramvajska pruga te bi se na taj način grad rasteretio od prometnih gužvi. Nešto kao ona avenija u Zagrebu, Slavonska ili Vukovarska mislim...

_________________
Global warming is coming in two days before the day after tomorrow!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
esseker
Offline
Avatar

Ukupno postova: 155
Lokacija: Osijek - Land
Spol: Muško Muško
Post Postano: 02.03.2008. 19:35 
Naslov:  Re: The Man with the Balls!
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Pitanje prometa je izuzetno važno i pitanje javnog gradskog prometa također... po tome kako je to područje organizirano najbolje se vidi ekonomska snaga i kultura grada i države...

Čini mi se da puno ljudi pa i političari (NAŽALOST) ne razumiju pojam "5C"... željeznička pruga na tom koridoru trenutno prolazi ovim smjerom ...Mađarska-Beli Manastir-Osijek-Đakovo-BIH-Ploče. Dakle smjer sjever - jug, tako da su problemi koji na toj pruzi nastaju u cestovnom prometu u Osijeku vezani za prijelaz na Biljskoj cesti i na Vukovarskoj. Ideja o izmještanju Glavnog kolodvora u Josipovac je smiješna iz više razloga, a ne samo zbog činjenice da 5C niti ne dotiče taj dio Grada! Nevjerojatna je neinformiranost političara!

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
esseker
Offline
Avatar

Ukupno postova: 155
Lokacija: Osijek - Land
Spol: Muško Muško
Post Postano: 02.03.2008. 19:38 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

cane je napisao/la (Pogledaj post): › Meni se opet sviđa Škorina ideja o izmještanju željezničkog kolodvora u Josipovac (pored koridora 5C dakle), a na mjestu današnje pruge bi se gradila cesta. Ta bi cesta povezivala istok i zapad, njom bi prolazila i tramvajska pruga te bi se na taj način grad rasteretio od prometnih gužvi. Nešto kao ona avenija u Zagrebu, Slavonska ili Vukovarska mislim...


Kao što sam gore iskomentirao ... ako je Škoro to izjavio, nema pojma. Osim ako nije mislio na potrebu izgradnje obilazne pruge za teretni promet u kojem bi slučaju nekakav teretno kolodvor kod Josipovca imao smisla... iako bi čak za takvu obilaznicu bio bolji smjer na istoku grada kako bi teretni promet išao direktno prema Luci, Aerodromu itd...

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
cane
Offline
Avatar

Ukupno postova: 2460
Lokacija: Cherryville
Spol: Muško Muško
Post Postano: 02.03.2008. 20:24 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Pa kao plan je izmjestit prugu iz centra. Dakle pruga bi išla od Darde do Jospiovca a na mjestu današnje linije bi bila ta avenija. Avenija bi se zvala Avenija Franje Tuđmana. MIslim da je to jako dobra ideja koja je izvediva i nudi najbolje rješnje prometnog kaosa u Osijeku. A na toj aveniji bi se nalazila i tramvajska pruga koja bi spajala Sjenjak s Josipovcom dakle tim novim kolodvorom. Meni se jeko sviđa ta ideja. Jer bi jednim udarcem rješili više problema u gradu.
A autocesta će prolazit između Josipovca i Petrijevaca tako da ne znam kako to nije ni blizu koridora 5C. Ne znam tko je tu neinformiran?!

_________________
Global warming is coming in two days before the day after tomorrow!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Anton
Offline
Ukupno postova: 4
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 02.03.2008. 22:14 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

cane je napisao/la (Pogledaj post): › Pa kao plan je izmjestit prugu iz centra. Dakle pruga bi išla od Darde do Jospiovca a na mjestu današnje linije bi bila ta avenija. Avenija bi se zvala Avenija Franje Tuđmana. MIslim da je to jako dobra ideja koja je izvediva i nudi najbolje rješnje prometnog kaosa u Osijeku. A na toj aveniji bi se nalazila i tramvajska pruga koja bi spajala Sjenjak s Josipovcom dakle tim novim kolodvorom. Meni se jeko sviđa ta ideja. Jer bi jednim udarcem rješili više problema u gradu.
A autocesta će prolazit između Josipovca i Petrijevaca tako da ne znam kako to nije ni blizu koridora 5C. Ne znam tko je tu neinformiran?!


Ajde da i ja komentiram sve ove gluposti oko izmještanja pruge kroz Osijek.

Detaljna se rasprava vodi ovdje:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=5480&start=30

A ja sam reagirao na glupost koju je izjavio gospodin Škorić za grad Slavonije, evo da prenesem u cijelosti ono što sam napisao na svom forumu:


Sada ću malo objasniti kakve gluposti i budalaštine je gospodin Josip Škorić nadrobio u ovom kratkom članku.
Dakako, unaprijed moja isprika, ako to nisu njegove riječi, nego novinarske nadopune.

"Najveći prometni problem Osijeka je željeznički promet i smatram da bi se, ponajprije ljudi koji vode Grad, trebali zauzeti te ozbiljno prionuti poslu i riješiti pitanje željezničkog prometa na području grada”, ističe Josip Škorić te dodaje: “Kada govorimo o podijeljenosti grada na sjeverni i južni dio, ne treba pojašnjavati probleme koji nastaju. Oni su posebice izraženi na prijelazima željezničke pruge na spojnoj cesti od Vukovarske do južne obilaznice kod Elektroslavonije, a još više na Huttlerovoj, Svačićevoj i Mandićevoj. Konačno i kvalitetno rješenje bilo bi potpuno izmještanje pruge koridora 5C na rubno područje grada jer će biti velikih problema s teretim prometom. Vrijedno je sagledavanje pokušaja izmještanja tog europskog pravca, da se ta pruga, ali i ranžirni kolodvor, premjeste na prihvatljiviju lokaciju”, pojašnjava Škorić.
Izmještanje ranžirnog kolodvora urbanistički bi promijenilo grad stvorivši prostor da tom trasom prođe još jedna cesta od istoka prema zapadu, a ostali bi se prostor mogao iskoristiti za mnogo kvalitetnije i raznolikije sadržaje. Također bi se na tom dijelu mogla ostvariti i bolja povezanost sjevernog s južnim dijelom grada između Vinkovačke i Trpimirove ulice gradnjom novih cesta.
"

Gospodin Škorić, ili piše za neke cestovne lobije ili je neobjektivan ili je čovjek završio komparativnu književnost.U svakom slučaju, nema blage veze o prometu.
Idemo pojasniti stvari.
Njega muči to što Vc koridor sječe grad Osijek.Pa ja njega pitam, je li ikada čuo za denivelaciju?Vidim da ju spominje.No, po njemu je bolje rješenje da se pruga izmjesti iz grada.
Ma naprosto genijalno.Opće je poznato kako svugdje u svijetu željeznica je locirana van grada, je li?
Da ga isto tako podsjetim, X. paneuropski koridor prolazi kroz Vinkovce, i gle čuda, nikome nikada nije palo na pamet da izmješta prugu, nego se 1977. izgradio podvožnjak, tj. izvršila se denivelacija.
Kada bi gospodin Škorić malo realno pogledao cijelu situaciju, shvatio bi da se radi o velikoj prednosti, a ne nedostatku, jer pošto pruga prolazi kroz sam grad, ima veliku prednost za prigradski promet.
Ne znam je li dotični gospodin upućen, ali Osijek je bio prvi grad u bivšoj Jugoslaviji, koji je još 1984. imao prigradski promet, na relaciji Sarvaš - Josipovac, u duljini od 20 km.Vlakovi su imali stopostotnu popunjenost, no eto, nažalost došlo je do rata, pa je i ovaj hvalevrijedan projekt pao u zaborav.
Osijek položajno gledano ima idealnu poziciju za ponovnu uspostavu prigradskog promet, koji bi se mogao zvjezdasto širiti, s obzirom na raspodjelu pruga.
Ova karta nam daje lijep uvid u ono o čemu ja pričam:



Osim nekadašnje relacije Sarvaš - Josipovac, prigradski promet bi se mogao uvesti i na relaciji Darda - Čepin, kao i Laslovo - Osijek.
Time bi se rasteretio GPP, jer bi se dobrom organizacijom prigradskog prometa, lako moglo pokriti radijus od 30 km, koje trenutno pokrivaju autobusi.
No, kao što rekoh, gospodin očito lobira za neke cestovne prijevoznike, pa stoga i forsira ceste.
Jer, prema logici gospodina Škorića, treba izgraditi još cesta, te time dovesti još više automobila u sam grad ( kao da ima dovoljno parkirnih mjesta ), i naravno stvoriti neviđene gužve ( koje niti sad nisu rijetkost ), ali i povećati onečišćenost zraka.
Kada cijeli, tehnološki razvijen svijet ( u prometnom smislu ) nastoji da makne što više osobnih automobila iz centra grada, ovdje nam gospodin Škorić predlaže upravo suprotno.Podsjeća me na velike i "pametne" ideje Bandića i izgradnje podzemnih garaža u centru grada.
Da samo podsjetim, željeznički promet, je ekološki daleko čišći od cestovnog prometa, a o samom kapacitetu što se tiče prijevoza putnika mislim da nije potrebno raspravljati.
Isto tako zanima me, koja bi to bila prihvatljiva lokacija po njemu za Vc koridor, kao i to o kojem on ranžirnom kolodvoru u Osijeku priča, pošto Osijek NEMA ranžirni kolodvor?

Jako puno gluposti napisano od strane čovjeka koji je na takvom radnom mjestu.
I onda se čudimo zašto nam je stanje prometa takvo kakvo je?

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
esseker
Offline
Avatar

Ukupno postova: 155
Lokacija: Osijek - Land
Spol: Muško Muško
Post Postano: 03.03.2008. 11:10 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

cane je napisao/la (Pogledaj post): › Pa kao plan je izmjestit prugu iz centra. Dakle pruga bi išla od Darde do Jospiovca a na mjestu današnje linije bi bila ta avenija. Avenija bi se zvala Avenija Franje Tuđmana. MIslim da je to jako dobra ideja koja je izvediva i nudi najbolje rješnje prometnog kaosa u Osijeku. A na toj aveniji bi se nalazila i tramvajska pruga koja bi spajala Sjenjak s Josipovcom dakle tim novim kolodvorom. Meni se jeko sviđa ta ideja. Jer bi jednim udarcem rješili više problema u gradu.
A autocesta će prolazit između Josipovca i Petrijevaca tako da ne znam kako to nije ni blizu koridora 5C. Ne znam tko je tu neinformiran?!


Gle, prvo i osnovno, svaki grad koji želi kvalitetan sustav javnog prijevoza odnosno svaka regija, jer Osijek kao niti jedan drugi grad ne možemo promatrati zasebno, jednostavno mora imati sustav željeznice integriran u vlastiti (tramvajski, autobusni, trolejbusni...) sustav javnog gradskog prijevoza jer je željeznicom puno jednostavnije povezati udaljena gradska i prigradska regionalna područja. U svijetu se svuda potiče izgradnja sustava "park and ride" odnosno sustav u kojemu se primjerice čovjek iz Čepina ili Josipovca eventualno autom doveze do prve stanice, parkira i vlakom se odveze do centra grad. Na taj način izbjegavaju se nepotrebne gužve unutar grad u itako kaotičnom prometu na centama. Dakle ideja o bilokakvom izmještanju postojećih pruga izvan grada je potpuno nepromišljena i nimalo usmjerena na razvoj grada i regije.

A koridor 5C koji spominješ da če proći pored Josipovca je cestovni, dakle autocesta, pa ne vidim čemu uopće razmišljati o nekakvoj velikoj željezničkoj stanici tamo umjesto postojećeg Glavnog kolodvora kada tamo niti ne prolazi željeznički koridor 5C. Uz to ne postoji pruga koja izravno povezuje Dardu i Josipovac budući da je smjer na kojemu je Josipovac, smjer Varaždin - Erdut, dakle opet ponavljam, to je pravac isok - zapad i ta pruga za razliku od one kroz Dardu ne spada u važne europske prometne koridore.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ingo
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3470
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 03.03.2008. 13:22 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

koliko ja znam, svi veliki gradovi imaju zeljeznicke stanice u centru grada, i to se smatra prednoscu.

zaista ne vidim razlog izmjestanja zeljeznickog kolodvora, jer je to notorna gluposti.

mozda izmjestanje ranzirnog teretnog kolodvora ... ali ni to ne predstavlja problem

bacanje pruge van iz grada je zlocin, jer pruga i njene trase fantasticno povezuju prigradska naselja i to je potencijal koji treba jos vise iskoristiti, a ne ga se odreci.

zeljeznicki koridor 5c stvara problem samo na dva pruzna prijelaza, i to treba rijesiti gradnjom podvoznjaka.

izmjestanje pruge, tj. gradenje nove na zapadu, bilo bi daleko skuplje nego podvoznjak.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
W.M. Felt
Offline
Ukupno postova: 2158
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 03.03.2008. 13:45 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Ovdje su nekakve kontadiktorne stvari iznešene, a i odišu životom u prošlosti.

Prije svega, Osijek nije velik grad i ne treba ga sa takvima uspoređivati (i nedaj Bože da takav postane).

S druge strane, ako ćemo baš o velikima, pa dobro, prolazi li pruga preko cijelog Londona ili dolazi do Victoria stationa i vraća se natrag? Prolazi li pruga, recimo, Munchenom, ili dolazi do Hauptbahnhofa i vraća se natrag?

No, netočno je i to da su kolodvori u tim gradovima u centru, jer je vrlo dikutabilno što je uopće centar u višemilijunskom gradu.

No ni u Osijeku kolodvor nije sagrađen u centru. Dapače, u vrijeme posljednje pameti (K&K) kolodvor je sagrađen na rubu grada, ali se, naravno, Osijek raširio. Pratio sam i raspravu na Željezničkom forumu i moram se upitati tko zapravo navija za koga. Očekivati da će se ljudi ponovo početi voziti vlakovima od Josipovca do Osijeka prilično je hrabro. Onaj tko to očekuje zaboravlja da se u Hrvatskoj godišnje proda 90000 automobila. Više se ne možemo vratiti u osamdesete. Stoga treba misliti o sadašnjosti i budućnosti - a stanje je ovako. Hrvatska nije ulagala u pruge, nego u ceste. Vlakovi su katastrofalni, prastari, užasno spori, odvratno bučni, i nisu ni jeftini. Industrije nema, pa nema tolike potrebe ni za teretnim vlakovima. Kako smo imali prilike pročitati, gradnja željezničkih pruga koštala bi više od autocesta, a Hrvatska novaca nema, niti se može dalje zaduživati (baš me zanima što će biti sa najavljenom Zagreb-Rijeka). HŽ je katastrofalna firma (bolje reći - katastrofalnih 50-ak firmi). I ako moram birati, radije ću se dovesti autom ili tramvajem do kolodvora izvan grada (u slučaju Osijeka, to će biti užasnih 10-15 min) nego da gradimo još 5-6 podvožnjaka. Na kraju, bila to Škorina ideja ili ne, Osijeku je nužna još jedna cesta istok-zapad, i to je jedino pravo ulaganje u budućnost.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Anton
Offline
Ukupno postova: 4
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 03.03.2008. 14:25 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

W.M. Felt je napisao/la (Pogledaj post): › Ovdje su nekakve kontadiktorne stvari iznešene, a i odišu životom u prošlosti.


Životom u prošlosti odišu samo neupućenoj osobi, bez uvrede.
Citat: ›
Prije svega, Osijek nije velik grad i ne treba ga sa takvima uspoređivati (i nedaj Bože da takav postane).


Ne znam tko je rekao da je, no kako god, Osijek je regionalno sjedište Slavonije i najveći grad u Slavoniji, kao i 4 po veličini u Hrvatskoj.

Citat: › S druge strane, ako ćemo baš o velikima, pa dobro, prolazi li pruga preko cijelog Londona ili dolazi do Victoria stationa i vraća se natrag? Prolazi li pruga, recimo, Munchenom, ili dolazi do Hauptbahnhofa i vraća se natrag?


Ovdje se praviš grbav.Namjerno ili nenamjerno, ne znam.Kako to da u cijeloj ovoj priči nisi spomenuo metro koji oba gore navedena grada imaju?

Citat: › No ni u Osijeku kolodvor nije sagrađen u centru. Dapače, u vrijeme posljednje pameti (K&K) kolodvor je sagrađen na rubu grada, ali se, naravno, Osijek raširio. Pratio sam i raspravu na Željezničkom forumu i moram se upitati tko zapravo navija za koga. Očekivati da će se ljudi ponovo početi voziti vlakovima od Josipovca do Osijeka prilično je hrabro. Onaj tko to očekuje zaboravlja da se u Hrvatskoj godišnje proda 90000 automobila. Više se ne možemo vratiti u osamdesete.


Nema to veze sa osamdesetima.Imaš totalno krivi pristup stvarima.Pogledaj malo kako je vani organiziran prigradski i gradski promet, te kome se daje prednost.Isto tako samo da te podsjetim koliko dođe litra benzina eurosuper 95 danas, 8.30 kn.
A bome ni dizel nije puno jeftiniji.

Citat: › Stoga treba misliti o sadašnjosti i budućnosti - a stanje je ovako. Hrvatska nije ulagala u pruge, nego u ceste. Vlakovi su katastrofalni, prastari, užasno spori, odvratno bučni, i nisu ni jeftini.


Točno je da nije ulagala u pruge, što možemo zahvaliti cestovnom lobiju.No ići u krajnost i govoriti da su vlakovi katastrofalni, prastari, odvratno bučni i užasno spori je u najmanju ruku neumjesno, da ne kažem groteskno.
Što se cijene tiče reci mi, je li znaš kolika je cijena npr.za autobus na relaciji Vinkovci - Osijek, a koliko za vlak?

Citat: › Industrije nema, pa nema tolike potrebe ni za teretnim vlakovima.


Istina, industrije nema više kao nekada, no, jesi čuo za pojam - tranzitni promet?

Citat: › Kako smo imali prilike pročitati, gradnja željezničkih pruga koštala bi više od autocesta, a Hrvatska novaca nema, niti se može dalje zaduživati (baš me zanima što će biti sa najavljenom Zagreb-Rijeka).


Odakle ti podatak da je željeznička pruga skuplja od autoceste i reci mi molim te znaš li možda propusnu moć četverotračne autoceste u usporedbi sa dvokolosiječnom prugom?

Pruga Zagreb - Rijeka je utopijski projekt o kojem se piše dugi niz godina, i teško da će biti nešto od toga.

Citat: › HŽ je katastrofalna firma (bolje reći - katastrofalnih 50-ak firmi). I ako moram birati, radije ću se dovesti autom ili tramvajem do kolodvora izvan grada (u slučaju Osijeka, to će biti užasnih 10-15 min) nego da gradimo još 5-6 podvožnjaka. Na kraju, bila to Škorina ideja ili ne, Osijeku je nužna još jedna cesta istok-zapad, i to je jedino pravo ulaganje u budućnost.


Dakako, 10-15 minuta kažeš?
Reci mi jesi se ikada u "špici" vozio iz Osijeka u Čepin npr. i koliko ti je trebalo?

Ovaj mi je dio isto zanimljiv.Dovesti ćeš se do kolodvora izvan grada...Eh, a mene zanima čime ćeš doći do centra grada?Autobusima?Pa da idemo još dodatno zagušiti promet.Tramvajem?Pa da idemo graditi tramvaj tamo gdje nije potreban.Autom?Čitaj pod "Autobusi".
I sve to, unatoč tome što već postoji pruga na kojoj se samo treba uspostaviti prigradski promet, uz malo dobre volje i pameti.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
W.M. Felt
Offline
Ukupno postova: 2158
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 03.03.2008. 15:23 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Anton je napisao/la: ›

Životom u prošlosti odišu samo neupućenoj osobi, bez uvrede.

Ne znam tko je rekao da je, no kako god, Osijek je regionalno sjedište Slavonije i najveći grad u Slavoniji, kao i 4 po veličini u Hrvatskoj.

Ovdje se praviš grbav.Namjerno ili nenamjerno, ne znam.Kako to da u cijeloj ovoj priči nisi spomenuo metro koji oba gore navedena grada imaju?

Nema to veze sa osamdesetima.Imaš totalno krivi pristup stvarima.Pogledaj malo kako je vani organiziran prigradski i gradski promet, te kome se daje prednost.Isto tako samo da te podsjetim koliko dođe litra benzina eurosuper 95 danas, 8.30 kn.
A bome ni dizel nije puno jeftiniji.

Točno je da nije ulagala u pruge, što možemo zahvaliti cestovnom lobiju.No ići u krajnost i govoriti da su vlakovi katastrofalni, prastari, odvratno bučni i užasno spori je u najmanju ruku neumjesno, da ne kažem groteskno.
Što se cijene tiče reci mi, je li znaš kolika je cijena npr.za autobus na relaciji Vinkovci - Osijek, a koliko za vlak?

Istina, industrije nema više kao nekada, no, jesi čuo za pojam - tranzitni promet?

Odakle ti podatak da je željeznička pruga skuplja od autoceste i reci mi molim te znaš li možda propusnu moć četverotračne autoceste u usporedbi sa dvokolosiječnom prugom?

Pruga Zagreb - Rijeka je utopijski projekt o kojem se piše dugi niz godina, i teško da će biti nešto od toga.


Dakako, 10-15 minuta kažeš?
Reci mi jesi se ikada u "špici" vozio iz Osijeka u Čepin npr. i koliko ti je trebalo?

Ovaj mi je dio isto zanimljiv.Dovesti ćeš se do kolodvora izvan grada...Eh, a mene zanima čime ćeš doći do centra grada?Autobusima?Pa da idemo još dodatno zagušiti promet.Tramvajem?Pa da idemo graditi tramvaj tamo gdje nije potreban.Autom?Čitaj pod "Autobusi".
I sve to, unatoč tome što već postoji pruga na kojoj se samo treba uspostaviti prigradski promet, uz malo dobre volje i pameti.


Ok, imaš argumente, ali opet ćemo se vratiti na isto. Najprije, kad sam spominjao velike gradove (London, Munchen) to sam napravio samo zato da ukažem na činjenicu da ni tamo pruga ne sječe grad. Usporedbe s takvim gradovima su smiješne. Njihove potrebe su jedno milijun puta veće od naših. To što je Osijek glavni grad Slavonije ne znači ništa, jer bio glavni grad ili ne, ima 100000 stanovnika.

Kako je to vani organiziran gradski i prigradski promet u gradu od 100000 ljudi? Problem su prometne gužve, a one nastaju iz dva temeljna razloga - imamo samo dvije ceste istok-zapad, i rampe se spuštaju 90 puta dnevno na najvažnijim mjestima. Izmještanjem pruge, barem dijela od kolodvora prema Sijenjaku, rješavaju se oba problema. Cijena benzina? Teško da će netko zbog skupog benzina ostaviti auto, sjesti na vlak, doći do kolodvora i onda ići tramvajem na, recimo, Jug 2, ili Retfalu. Zar ne bi bilj riješenje bilo da se na mjestu željezničke pruge sagradi tramvajska, koja bi povezala grad novom linijom?

Vlakovi su prastari, užasno spori i sve što sam već rekao. To je nepobitna činjenica. Uzmi samo najnoviju tehnologiju HŽ-a, "nagibne" vakove. Koji je glupan uopće kupio nagibne vlakove da voze na pruzi na kojoj se niti jednom ne nagnu, ne znam. Također, ako su kupljeni za pruge preko Like i Gorskog kotara, zar nije prvo trebalo napraviti nove pruge, a ne nove vlakove koji mogu voziti 150 staviti na prugu gdje je maksimum 60 da ne izleti. Mene 3,5 sata Osijek-Zagreb ne zadovoljava, a pogotovo me ne zadovoljava polazak u 5,25 iako drugi vlak ka istom odredištu polazi već 5 minuta poslije. Uskoro će se autom moći doći iz Osijeka u Zagreb za 1,5 h do 2 h, a onda i imaš auto, ne moraš se voziti tramvajem (koji su svugdje također očajni).

I sam kažeš da je nova pruga Zg-Ri utopija, ali je nužna, jer je sadašnju prugu sagradila Marija Terezija. Luka Rijeka ne može opstati bez te pruge, a koštat će, po prvim najavama, skoro kao i autocesta Zg-St.

I na kraju, špica gužve u Osijeku događa se zato što je debeli Đapić pokrenuo rekonstrukciju Reisnerove bez novaca, pa je 6 mjeseci ta cesta bila zatvorena. Vezano za Čepin, uskoro kreće gradnja još dvije trake na južnoj zaobilaznici, prema tome, Čepinčani će imati dva dobra pravca do Osijeka, i više niti ne treba.

Mislim da krivo razmišljaš kad kažeš da će se graditi tramvaj tamo gdje nije potreban. Tramvaj biram prije vlaka ili autobusa, jer vozi na struju, i teško da je nepotreban, može biti samo nerentabilan, ali najviše zato što mrežanije razgranata.

No, evo, drago mi je da i netko iz HŽ-a reagira, jer je nužno čuti sve argumente.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
esseker
Offline
Avatar

Ukupno postova: 155
Lokacija: Osijek - Land
Spol: Muško Muško
Post Postano: 03.03.2008. 16:34 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Zanimljivo da je ova tema posjećena i to s više manje dobrim agrumentima a ne bezveznim prepucavanjima... to je dobro.

Samo da kažem da primjerice jedan Klagenfurt koji je grad veličine Osijeka svoj kolodvor nije izmještao već ga je obnovio jer je BLIZU centra. A s druge strane jedan Koln u Njemačkoj koji je ogroman Glavni kolodvor ima u samom centru pored katedrale!

Na sreću sve te ideje o izmještanju i micanju pruga su toliko skupe pa ne moramo brinuti da će se to ikada dogoditi, a do tada će valjda odgovornima sinuti da je bolje sada ulagati u željezničku infrastrukturu da ne bismo nakon 10 ili 20 godina psovali precima sve po spisku. Iz prve ruke vam mogu potvrditi da su osječki prigradski vlakovi jako lijepo popunjeni, jedino ne znam za smjer prema Erdutu. A i unatoč neupitnoj sporosti svi vlakovi prema Zagrebu imaju vrlo dobru popunjenost.

Još jedna neupitna stvar je propusnost željezničke pruge u odnosu na ceste i naravno ekološka prednost pa čak i prednost diesel vlakova pred autima jer moramo uzeti u obzir koliko ljudi stane u vlak, a koliko je auta potebno za prijevoz istog broja ljudi. Isto tako veći broj auta u gradu je problem parkinga i opet zagađenja zraka zbog režima vožnje 1-2-3 brzina Stop!

Osijeku u dogledno vrijeme treba: denivelacija svih pružnih prijelaza radi bolje propusnosti cesta, nove linije tramvaja za sam grad i bližu gradsku okolicu, željeznička veza u suradnji HŽa i GPPa s bližom regijom i izgradnja produžetaka pojedinih postojećih ulica s dodatnim trakom južne i novom trasom sjeverne obilaznice s dva nova mosta, a o tome je već ranije bilo dosta govora i to od strane odgovornih stručnjaka.

Sve u svemu... uvijek treba gledati dugoročno kada se radi o ovako ozbiljnoj problematici.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
esseker
Offline
Avatar

Ukupno postova: 155
Lokacija: Osijek - Land
Spol: Muško Muško
Post Postano: 03.03.2008. 16:54 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

W.M. Felt je napisao/la (Pogledaj post): ›
Prije svega, Osijek nije velik grad i ne treba ga sa takvima uspoređivati (i nedaj Bože da takav postane).


Osijek kao niti jedan drugi veliki grad u RH ne bi trebalo više puno površinski širiti već baš zato ulagati u bolju prometnu povezanost kako bi se i drugi centri razvijali. Dakle vezano uz to da bismo Osijek sačuvali ovakim kakav je još i sada "po mjeri čovjeka" nužna su ulaganja u "parkiraj i vozi" sustave povezivanja gradova u regiji dobrim (brzim) željezničkim vezama! Tada će i mobilnost ljudi porasti pa ne će biti problem živjeti u Osijeku, a raditi u na primjer Virovitici i obratno. Kad bi se kolovdvori u recimo oba ta grada izmjestili na pšeriferiju mobilnost bi izuzetno opala!

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
cane
Offline
Avatar

Ukupno postova: 2460
Lokacija: Cherryville
Spol: Muško Muško
Post Postano: 03.03.2008. 22:24 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Ja mislim da je u Osijeku gorući problem prometna povezanost istok-zapad. A grad će se naravno proširit i to je neosporiva činjenica. A u Munchenu se nikad nisam vozio vlakom od jednog dijela grada do drugog. Vlakovi povezuju udaljena mjesta s Muencehnom. A grad je povezan dvjema vrstama podzemne (U-Bahn)
i podzemno-nadzemne (S-Bahn) željeznice. A taj S-Bahn vozi i do mjesta udaljenih 40-50km. Osim toga oni su prometne gužve rješili četverotračnom (u oba smjera su 4 trake) cestom kroz centar te podzemni tunelima. Što čisto sumnjam da je izvediva opcija u Osijeku.

_________________
Global warming is coming in two days before the day after tomorrow!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: