Osijek031.com :: Osijek031.com - Osijek 031 online - novosti - vijesti - najave - forum - portal - osjecki

Osijek031.com » Vijesti » Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka

#1:  Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: Leon Post Postano: 13.02.2008. 9:05

Istraživanje stavova o životu u gradu i njegovim razvojnim aspektima započet će ovoga mjeseca u Osijeku, a u sklopu lani najavljenoga projekta gradnje prepoznatljivosti, odnosno brendiranja. Projekt je vrijedan 150.000 kuna, a financiraju ga Grad i Turistička zajednica Osijeka. Istraživanje će provesti tim psihologa i stručnih suradnika Centra za psihodijagnostičke instrumente Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, a voditeljica je doc. dr. sc. Željka Kamenov.

Tijekom ožujka i travnja oni će provesti anketno ispitivanje na uzorku od 1100 ispitanika od čega će 300 biti građani Osijeka, a ostalo građani četiri hrvatska grada - Rijeke, Zadra, Dubrovnika i Varaždina. Njihovi, kao i stavovi Osječana o gospodarskim mogućnostima, turističkoj ponudi te drugim komparativnim prednostima činit će osnovnu pretpostavku gradnje i pozicioniranja brenda slavonske metropole.

Glavni je cilj istraživanja, kako je jučer izvijestio Goran Trdin, voditelj Službe gradonačelnika, utvrditi postojeći identitet grada te viziju njegove budućnosti. Samo istraživanje će se sastojati od strukturiranih intervjua s istaknutim pojedincima u zajednici, ali i "fokusnih skupina" u kojima će biti predstavnici područja važnih za djelovanje i život Osijeka, od gospodarstvenika, turističkih i ugostiteljskih djelatnika preko predstavnika kulture, obrazovanja, lokalne samouprave, civilnoga društva do urbanista i novinara.

Početkom prošle godine provedena je mini anketa na uzorku od 20 slučajno odabranih osoba. Njima je bilo ponuđeno pitanje: "Koja im je prva asocijacija na spomen imena Osijeka?". Osječani kao simbole prema kojima doživljavaju i prepoznaju svoj grad naveli su rijeku Dravu, pješački most, baroknu jezgru Tvrđu, katedralu, odnosno crkvu sv. Petra i Pavla te središnji Trg Ante Starčevića. Isto pitanje na istom broju ispitanika provedeno je i među stanovnicima Varaždina, Karlovca, Istre, Šibenika i Dubrovnika. Samo je jedan od njih odgovorio kako Osijek prepoznaje po katedrali, dok su ga svi ostali povezali uz dnevno-politička događanja što je već tada alarmiralo na činjenicu da Osijek nije svoju prepoznatljivost izgradio sukladno svojim vrijednostima. Brendiranjem se želi, kako je prije istaknuo Trdin, promijeniti percepcija hrvatske javnosti o Osijeku.

Autorica: Ivana Barišić/Poslovni.hr

#2:   Autor: Domagoj_Sajter Post Postano: 13.02.2008. 10:24

Brendiranje, pa onda PR, event, IPO,... gdje mi to živimo? Smatra li se netko pametnijim ako govori engleski umjesto materinjeg?
Nije istina da ovi i slični termini nemaju prijevod, nego ih ljudi vrlo često koriste iz lijenosti, komocije, ili kako bi napuhali sliku o sebi ("imidž"?!).
Ako ne može drugačije i ako se drugačije ne razumijemo, onda ćemo govoriti engleski u potpunosti, ne samo izolirane riječi, nego kompletne rečenice i razgovore, da nas cijeli svijet razumije...!
Smile

#3:   Autor: alija_sirotanovic Post Postano: 13.02.2008. 13:01

malo bi izmišljali brend?? hm....a đe su oni stari brendovi poput Mio-standarda, Olt-a,Mara, Tekos, Sloboda - tvornica keksa i kruha (kako to gordo zvuči), Mobilia ošli v rit tek običnom Sječom knezova...i sad bi brendirali...kaj je to? oće popit šeri brendi?
moto, jadro itd..itd....
Bijela lađa??? bljuv...idem popit konjak...

#4:   Autor: cane Post Postano: 13.02.2008. 13:28

Domagoj_Sajter je napisao/la: ›
Brendiranje, pa onda PR, event, IPO,... gdje mi to živimo? Smatra li se netko pametnijim ako govori engleski umjesto materinjeg?
Nije istina da ovi i slični termini nemaju prijevod, nego ih ljudi vrlo često koriste iz lijenosti, komocije, ili kako bi napuhali sliku o sebi ("imidž"?!).
Ako ne može drugačije i ako se drugačije ne razumijemo, onda ćemo govoriti engleski u potpunosti, ne samo izolirane riječi, nego kompletne rečenice i razgovore, da nas cijeli svijet razumije...!
Smile


Nije da se ljudi prave pametni al lakše je reći PR nego osoba za odnose s javnošču.

#5:   Autor: Domagoj_Sajter Post Postano: 13.02.2008. 13:48

cane je napisao/la: ›
Nije da se ljudi prave pametni al lakše je reći PR nego osoba za odnose s javnošču.


To je lijenost ili komocija, kao što sam već napisao. "Normalno" je da se pravimo englezi, ali nije normalno nazvati nekoga GG (glasnogovornik) ili OJ (osoba zadužena za odnose s javnošću). Hrvatske skaćenice su "bezvezne", a Pi-aR je tako "coooool"...

#6:   Autor: pucko Post Postano: 13.02.2008. 15:13

kakve to veze imaju stavovi ovih ostalih gradova s osijekom? šta jednog dubrovčanina briga za osijek, vjerojatno nije tu nikad ni bio. ionako nitko ne dolazi kod nas jer nema ničeg zanimljivog. a bome nema ničeg zanimljivog ni za mlade, kao prave neke ankete a već i vrapci na granama znaju kako se svi žale da se nema kud izić i da je u gradu predosadno. ako ne slušaš ovo smeće kojeg ima u 95% lokala po gradu nemaš maltene gdje otić. šta je s mladim bendovima koji nemaju gdje pošteno odsvirati nešto i pokazati što su napravili?? e pa evo odgovora - boli ih i grad i državu briga. i šta nam onda tu mažu oči kao oće nešta napravit. ma moš mislit. oće zaradit, drugo ništa nie bitno

#7:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: zorin Post Postano: 13.02.2008. 21:57

Domagoj_Sajter je napisao/la: ›
Brendiranje, pa onda PR, event, IPO,... gdje mi to živimo? Smatra li se netko pametnijim ako govori engleski umjesto materinjeg?

Nisam siguran postoji li uopće neko dobro zamjensko rješenje za Branding - ako postoji - pošalji:) (Za ostatak se slažem - PR i sl.)

pucko je napisao/la: ›
kakve to veze imaju stavovi ovih ostalih gradova s osijekom? šta jednog dubrovčanina briga za osijek, vjerojatno nije tu nikad ni bio.

Itekako je bitna percepcija ostatka Hrvatske - pa ne radi se "brendiranje" samo za lokalno stanovništvo.

pucko je napisao/la: ›
ionako nitko ne dolazi kod nas jer nema ničeg zanimljivog. a bome nema ničeg zanimljivog ni za mlade, kao prave neke ankete a već i vrapci na granama znaju kako se svi žale da se nema kud izić i da je u gradu predosadno. ako ne slušaš ovo smeće kojeg ima u 95% lokala po gradu nemaš maltene gdje otić. šta je s mladim bendovima koji nemaju gdje pošteno odsvirati nešto i pokazati što su napravili??

Dijelom se slažem ali bez spomenutog istraživanja nije moguće ni napraviti nešto pametnije - dugoročno.

U svakom slučaju dobra inicijativa!

#8:   Autor: DonQuijote Post Postano: 14.02.2008. 8:28

zorin je napisao/la: ›
Nisam siguran postoji li uopće neko dobro zamjensko rješenje za Branding - ako postoji - pošalji:) (Za ostatak se slažem - PR i sl.)

predlažem riječ usvješćivanje - kao, utiskivanje u svijest (potrošaća, korisnika, jel...)

#9:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: Poppy Post Postano: 14.02.2008. 8:47

Leon je napisao/la (Pogledaj post): › [img=left]


Samo je jedan od njih odgovorio kako Osijek prepoznaje po katedrali, dok su ga svi ostali povezali uz dnevno-politička događanja što je već tada alarmiralo na činjenicu da Osijek nije svoju prepoznatljivost izgradio sukladno svojim vrijednostima.




ovo me posebno veseli Rolling Eyes

#10:   Autor: allein Post Postano: 14.02.2008. 9:53

Brendovi Osijeka u svijesti ostatka Hrvatske: selotejp, garaža, Glavaš, Starčević, Đapić.

150.000 kn ovamo.

#11:   Autor: Domagoj_Sajter Post Postano: 14.02.2008. 9:55

zorin je napisao/la: ›
Nisam siguran postoji li uopće neko dobro zamjensko rješenje za Branding - ako postoji - pošalji Smile


Nisam marketingaš pa mi to i nije jača strana, trebalo bi njih pitati za mišljenje.
Ako uzmemo da brand znači marka (a znači), onda mi se čini da se može upotrijebiti puno termina, npr. stvaranje marke, proces markiranja, ...

#12:   Autor: Poppy Post Postano: 14.02.2008. 10:00

DonQuijote je napisao/la: ›
zorin je napisao/la: ›
Nisam siguran postoji li uopće neko dobro zamjensko rješenje za Branding - ako postoji - pošalji:) (Za ostatak se slažem - PR i sl.)

predlažem riječ usvješćivanje - kao, utiskivanje u svijest (potrošaća, korisnika, jel...)


baš dobar prijedlog. i dobro zvuči. to tvoja ideja?

#13:   Autor: Poppy Post Postano: 14.02.2008. 10:12

Imam i ja jedan prijedlog glede brendiranja grada; anarhija! Smile

tolko anarhista po svijetu, turizam bi nam procvjeto!

#14:   Autor: DonQuijote Post Postano: 14.02.2008. 10:25

Poppy je napisao/la: ›
DonQuijote je napisao/la: ›
zorin je napisao/la: ›
Nisam siguran postoji li uopće neko dobro zamjensko rješenje za Branding - ako postoji - pošalji:) (Za ostatak se slažem - PR i sl.)

predlažem riječ usvješćivanje - kao, utiskivanje u svijest (potrošaća, korisnika, jel...)


baš dobar prijedlog. i dobro zvuči. to tvoja ideja?

hvala! Embarassed da, moja ideja. danas mi pala na pamet.

#15:   Autor: Poppy Post Postano: 14.02.2008. 10:36

DonQuijote je napisao/la: ›

hvala! Embarassed da, moja ideja. danas mi pala na pamet.


bio je nedavno natječaj za novi naziv tzv. ležećih policajaca.
pobjedio je naziv "uspornjaci".

tak da znaš... dobre ideje nekad zažive! Smile

#16:   Autor: Loona Post Postano: 14.02.2008. 11:10

Domagoj_Sajter je napisao/la: ›
zorin je napisao/la: ›
Nisam siguran postoji li uopće neko dobro zamjensko rješenje za Branding - ako postoji - pošalji Smile


Nisam marketingaš pa mi to i nije jača strana, trebalo bi njih pitati za mišljenje.
Ako uzmemo da brand znači marka (a znači), onda mi se čini da se može upotrijebiti puno termina, npr. stvaranje marke, proces markiranja, ...

Ja sam marketingaš, ali niti "marka" nije hrvatska riječ, stoga bi od do sada ponuđenoga, umjesto brandiranja, moglo proći ovo od DonQuijotea "usvješćivanje".
Ali pustimo sad to.. ovo je dobra akcija i o njoj se priča već dosta dugo i dobro da je napokon počela.
@pucko, da bismo stvorili sliku svoga grada pred nekime, važnije je ono što misli netko u Dubrovniku nego u Osijeku. Mi smo ovdje i mi znamo koja su obilježja našeg grada, ali mi ne možemo činiti turiste kada tu živimo.
Cilj ovoga je stvoriti sliku o gradu kakav on zapravo je kako bi se privukli turisti, ulagači i drugi u ovaj kraj. A počinje se od gradskih povijesnih vrijednosti prema prepoznatljivim obilježjima kao što su pješački most, Drava, promenada..
Na tome će se temeljiti sve što bude poduzimala turistička zajednica, sportska društva i svi oni koji će htjeti napraviti ili dovesti neki event u grad. Od kulturnih, preko zabavnih do sportskih.
To što se mi žalimo da nemamo gdje izaći, naš je problem. Nekome iz npr. Karlovca ovdje će biti super kad izađe van, jer je njemu u njegovom gradu sve dosadno kao i nama..
No brandiranje grada i njegov noćni život u ovoj priči nemaju ama baš ništa jedno s drugim..
Nadam se samo da neće napraviti neku sprdačinu, nego da će taj posao odraditi kako treba.

#17:  [b]Svakim danom sve više...[/b] Autor: grissom Post Postano: 14.02.2008. 14:14

allein je napisao/la (Pogledaj post): › Brendovi Osijeka u svijesti ostatka Hrvatske: selotejp, garaža, Glavaš, Starčević, Đapić.

150.000 kn ovamo.


Eh, allein...
Ti bi se kitio tuđim perjem.
Zna se tko je zaslužan za selotejpskogaražnostarčevićanski brand grada nam Osijeka.
Sorry, ništa od love.
Moraš se malo više potruditi.
Nije lako nadmašiti jednog generala i jednog magistra.

#18:   Autor: alija_sirotanovic Post Postano: 14.02.2008. 14:31

počinje istraživanje za BEDIRANJE Osijeka....


a mogao bi brand biti
- Memorijal Franjo Krežma (susret mladih gudača)
- Memorijal Darko Lukić (pijanisti)
- negdašnji Prvomajski Moto-susreti
- Tvrđa, ali ne sa narodnjačko seljačkim sadržajima (uvesti duh Heidelberga)

ima toga, imam ja ideja, ali tko će mi to platit?? a??

#19:   Autor: allein Post Postano: 14.02.2008. 14:38

@grissom,

nisam vidio da su oni dali prijedlog za te brendove.

#20:   Autor: Loona Post Postano: 14.02.2008. 15:07

alija_sirotanovic je napisao/la: ›
- negdašnji Prvomajski Moto-susreti


E, na ovome se radi, i biti će vjerojatno već za ovaj 1. maj... znam iz pouzdanih izvora.. Wink

#21:   Autor: W.M. Felt Post Postano: 14.02.2008. 15:14

Imam ja prijedloge za brendove:
Moljac, Bambur, Dutan, Baban, Lubina, Marić, Bora, i sl. (poduzetnici). Jer tko više simbolizira grad od njegovih vodećih poduzetnika. Kladim se da nas u Hrvatskoj više prepoznaju po poduzetnicima nego po nekim znamenitostima. Trebalo bi ih nagovoriti i da listu za izbore sastave.

Tako npr. i u Zagrebu ljudi najviše žele vidjeti Jelavića, Pripuza, Zefu ili Petrača. Imaju ljudi i dobre aute.

#22:   Autor: grissom Post Postano: 14.02.2008. 15:17

allein, good point, ali dečki su ipak vlasnici patenta.
Zaslužili su uobičajeni postotak.
Nemoj biti stipsa.

#23:   Autor: Loona Post Postano: 14.02.2008. 15:25

Kada se ništa ne radi onda svi serendaju kako smo zabit, slijepo crijevo, ništa se ne događa i bla-bla-trkelj-mrkelj.. Kada se pokrene nešto pozitivno i za dobrobit cijeloga grada i regije (što su i neki manji hrvatski gradovi napravili davnih dana, kao npr. Varaždin), onda nitko nema ništa pametno za reći nego samo glupost do gluposti (čast iznimkama) izlazi iz tipkovnica..
Zar nemate pametnijih ideja? Ovdje nije riječ o politici i kriminalu a TO brendiranje se radi BAŠ ZATO da se izbjegne poistovjećivanje grada sa takvima - Glavašem, selotejpom, garažama, moljcima i svim nabrojanima..

#24:   Autor: grissom Post Postano: 14.02.2008. 15:43

loona,
ideja je hvalevrijedna, ali dok nam u gradu glavnu riječ vode kriminalni političari i politički kriminalci, nema tog branda koji može pokriti rezultate djelovanja istih.
I koji će nas izvući iz blata.
Bojim se da je to samo još jedan način izvlačenja love.

#25:   Autor: Loona Post Postano: 14.02.2008. 15:48

grissom je napisao/la: ›
Bojim se da je to samo još jedan način izvlačenja love.


Ako bi na sve skupa gledali samo malo optimističnije, onda bi zaključili da bez ulaganja para nema ni ostvarivanja dobiti i profita. Pa bi onda ovo bilo ulaganje para u nešto što će u dogledno vrijeme biti korisno i profitabilno.
A po pitanju kriminalaca i političara - pa takav nam je cijeli državni vrh a opet se u nekim gradovima živi bolje ili barem ugodnije..

#26:   Autor: grissom Post Postano: 14.02.2008. 16:09

Loona:
Citat: › Ako bi na sve skupa gledali samo malo optimističnije, onda bi zaključili da bez ulaganja para nema ni ostvarivanja dobiti i profita.


O tome ne treba trošiti riječi, to je sasvim jasno.

Citat: › A po pitanju kriminalaca i političara - pa takav nam je cijeli državni vrh a opet se u nekim gradovima živi bolje ili barem ugodnije...


U tim gradovima nisu face i kandidati na izborima optuženici za ratne zločine, plagijatori, estradne zvijezde i vječni lokalni aparatčiki.
Doista misliš da su oni sposobni od Osijeka napraviti pravi brand?
Bojim se da malo previše očekuješ od ljudi koji su dozvolili postavljanje radijatora, Starčevića i drugih prometno-građevinskih bisera.
O novcima utučenim na Trg da ne pričam.
Nažalost, poslovanje u ovom gradu me je naučilo -
čuvaj se Danajaca i kad darove nose

#27:   Autor: alija_sirotanovic Post Postano: 14.02.2008. 16:14

za neke stvari nije potreban novac(puno)...dovoljna je - tek dobra volja i mudrost!

#28:   Autor: W.M. Felt Post Postano: 14.02.2008. 16:15

Ma gdje se to bolje živi. U onom štakornjaku gdje će uskoro graditi, ponovo, stambene zgrade od više od 9 katova, i to po cijeni od 2000 eura, tamo gdje su se jadnici zadužili do groba za stančić u od 50-ak kvadrata 2 sata vožnje od centra grada, a lopovčine im se smiju s brda i grade sebi ski staze?
Ili u lučkoj grdosiji preko čije rive prelazi željeznička pruga, a ljude se guraju u betonjarama između koksare, željezare, luke i rafinerije, sve dok im se lopovčine smiju iz Opatije, u vilama od nekoliko milijuna eura?
Ili u leglu primitivizma i heroina, gradu bez ijedne firme među pedeset u Hrvatskoj, u kojem nema parka, osim Marjana koji je svake godine sve manji, jer lopovčine grade vile tamo gdje se ne bi smjelo, a bagra se potuca od luke, preko azbestare, cementare i stjenovitih gromada bez drveta?

#29:   Autor: Circa Post Postano: 14.02.2008. 16:25

W.M. Felt je napisao/la: ›
Ma gdje se to bolje živi. U onom štakornjaku gdje će uskoro graditi, ponovo, stambene zgrade od više od 9 katova, i to po cijeni od 2000 eura, tamo gdje su se jadnici zadužili do groba za stančić u od 50-ak kvadrata 2 sata vožnje od centra grada, a lopovčine im se smiju s brda i grade sebi ski staze?
Ili u lučkoj grdosiji preko čije rive prelazi željeznička pruga, a ljude se guraju u betonjarama između koksare, željezare, luke i rafinerije, sve dok im se lopovčine smiju iz Opatije, u vilama od nekoliko milijuna eura?
Ili u leglu primitivizma i heroina, gradu bez ijedne firme među pedeset u Hrvatskoj, u kojem nema parka, osim Marjana koji je svake godine sve manji, jer lopovčine grade vile tamo gdje se ne bi smjelo, a bagra se potuca od luke, preko azbestare, cementare i stjenovitih gromada bez drveta?


Dobar!!!

#30:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: zorin Post Postano: 15.02.2008. 0:51

Kako bi ostali na tragu teme članka - malo teorije - http://www.interbrand.com/books_papers.asp

mala ali dobra baza za početak pa koga zanima ...

#31:   Autor: Loona Post Postano: 15.02.2008. 9:48

grissom je napisao/la: ›
U tim gradovima nisu face i kandidati na izborima optuženici za ratne zločine, plagijatori, estradne zvijezde i vječni lokalni aparatčiki.
Doista misliš da su oni sposobni od Osijeka napraviti pravi brand?


Nisu naravno, ali neće oni praviti brand od Osijeka, nego grupa ekonomista sa EFZ-a. Meni bi bilo draže da to radi ekipa sa EFOS-a, jer tamo imamo stvarno pametnih i sposobnih profesora kao i mladih asistenata, al ajd..
Isto tako, za provođenje branda biti će zadužena TZ Županije i Grada, oni zbilja imaju volje i ideja, ali im Grad daje premalo para i mogućnosti.. Dovoljan je podatak da je g. Macenić već sto godina direktor TZ-a a prošle godine je išao novi natječaj za direktora, i naravno nitko se javio nije osim njega jer je TZ neprofitna organizacija.
Po pitanju radijatora, Starčevića i sličnih nebuloza, e, ZA TO su krivi političari i gradski vrh jer se to radilo u sklopu GUP-a koji donosi Grad tako da su to bile čiste namještaljke i pranje para na uštrb dobrog ukusa i izgleda - al to je druga tema...
W.M. Felt je napisao/la: ›
Ma gdje se to bolje živi. U onom štakornjaku gdje će uskoro graditi, ponovo, stambene zgrade od više od 9 katova....


Ako ćeš tako generalizirati stvari, samo naprijed.. Sve navedeno je ionako odraz stanja u cijeloj državi. To nije bila moja poanta iako je to što si naveo činjenica za sve velike gradove. Svaki ima svoju manu i ne postoji savršeno mjesto za život. Rekla sam da se u nekim gradovima živi bolje ili makar ugodnije. A to su npr. Varaždin i Samobor. U ovom drugome sam i živjela skoro godinu dana pa mogu tako što sa sigurnošću reći. Nama u našem gradu, nažalost, čak nije ni ugodno.

#32:   Autor: allein Post Postano: 15.02.2008. 10:07

grissom je napisao/la (Pogledaj post): › allein, good point, ali dečki su ipak vlasnici patenta.
Zaslužili su uobičajeni postotak.
Nemoj biti stipsa.


Ćiril Stipsa?

Postotak koji mogu dobiti (1%, 2%), koji im ja želim dati ionako neće ni osjetiti. Dok će meni ta para dobro doći.
Nema problema da im priznam da su zaslužni za te pojmove, al da ja budem zaslužan za iskorištavanje tih pojmova u smislu reklamiranja Osijeka. "Selotejpom ćemo vas zadržat u Osijeku", "Osijek - parkirajte u našim garažama", "Glavaš i Đapić - veliki znaju gdje je dobro - Osijek", "Kad Ante kaže 'DA!'",....

#33:   Autor: W.M. Felt Post Postano: 15.02.2008. 10:24

Loona je napisao/la: ›
Ako ćeš tako generalizirati stvari, samo naprijed.. Sve navedeno je ionako odraz stanja u cijeloj državi. To nije bila moja poanta iako je to što si naveo činjenica za sve velike gradove. Svaki ima svoju manu i ne postoji savršeno mjesto za život. Rekla sam da se u nekim gradovima živi bolje ili makar ugodnije. A to su npr. Varaždin i Samobor. U ovom drugome sam i živjela skoro godinu dana pa mogu tako što sa sigurnošću reći. Nama u našem gradu, nažalost, čak nije ni ugodno.


Ne generaliziram, nemam poantu. Gradnja stambenih zgrada većih od 9 katova, nije činjenica za sve velike gradove, naprotiv, a pogotovo ne za male kao Zagreb.

Imam još jedan prijedlog za brend Osijeka. Iskompleksiranost i malograđanština povećeg broja sugrađana. No taj je brend već zaštitio Zagreb, epicentar malograđanštine i kompleksa svijeta. Usporedbe sa ostalim štakornjacima u Hrvatskoj smiješne su. Ako ćemo već postavljati neke ideale, to zasigurno nisu ovi gradovi gore. Mogli bi ići sa, recimo, Salzburgom, Innsbruckom, Ženevom, Heidelbergom, ili gradom prijateljem Lausannom, koji su blizu s brojem stanovnika, a predstavljaju značajan pomak nabolje. Treba ozbiljno podići kriterije ovdje.

#34:   Autor: grissom Post Postano: 15.02.2008. 10:43

Loona:
Citat: › Nisu naravno, ali neće oni praviti brand od Osijeka, nego grupa ekonomista sa EFZ-a. Meni bi bilo draže da to radi ekipa sa EFOS-a, jer tamo imamo stvarno pametnih i sposobnih profesora kao i mladih asistenata, al ajd..
Isto tako, za provođenje branda biti će zadužena TZ Županije i Grada, oni zbilja imaju volje i ideja, ali im Grad daje premalo para i mogućnosti..



Citat: › Po pitanju radijatora, Starčevića i sličnih nebuloza, e, ZA TO su krivi političari i gradski vrh jer se to radilo u sklopu GUP-a koji donosi Grad tako da su to bile čiste namještaljke i pranje para na uštrb dobrog ukusa i izgleda


Na kraju se sve svodi na Grad i njegove čelnike.
Oni imaju apsolutni uticaj na image Osijeka. Od nekakve političke percepcije, pa do samih zahvata u prostoru.
Teško nekakvi entuzijasti mogu nadbrandirati sve ono što ekipa iz Grada čini.

#35:   Autor: grissom Post Postano: 15.02.2008. 10:55

allein je napisao/la: ›
"Selotejpom ćemo vas zadržat u Osijeku",
"Osijek - parkirajte u našim garažama",
"Glavaš i Đapić - veliki znaju gdje je dobro - Osijek",
"Kad Ante kaže 'DA!'",....


Ma, zaslužio si i ekstra bonus!

#36:   Autor: Loona Post Postano: 15.02.2008. 11:02

W.M. Felt je napisao/la: ›
Imam još jedan prijedlog za brend Osijeka. Iskompleksiranost i malograđanština povećeg broja sugrađana. No taj je brend već zaštitio Zagreb, epicentar malograđanštine i kompleksa svijeta. Usporedbe sa ostalim štakornjacima u Hrvatskoj smiješne su. Ako ćemo već postavljati neke ideale, to zasigurno nisu ovi gradovi gore. Mogli bi ići sa, recimo, Salzburgom, Innsbruckom, Ženevom, Heidelbergom, ili gradom prijateljem Lausannom, koji su blizu s brojem stanovnika, a predstavljaju značajan pomak nabolje. Treba ozbiljno podići kriterije ovdje.


Ako ti se toliko ne sviđa ovdje zašto se ne odseliš, npr. u Ženevu?
Ja bih se rado vratila u Samobor, koji ni po čemu nije "štakornjak" (predlažem da ga posjetiš).
Stoji da svi trebamo gledati preko ograde u tuđe dvorište i pokušati dostići, npr. Salzburg, ali zbog opće politike u državi to će još dugo biti samo san, pa zato smatram da bi bilo bolje pogledati druge gradove u Hrvatskoj u kojima je malo ugodnije i probati raditi na takvoj atmosferi prije nego krenemo u osvajanje standarda Austrije..

#37:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: Loona Post Postano: 15.02.2008. 11:20

Leon je napisao/la (Pogledaj post): › [img=left]
Glavni je cilj istraživanja, kako je jučer izvijestio Goran Trdin, voditelj Službe gradonačelnika, utvrditi postojeći identitet grada te viziju njegove budućnosti. Samo istraživanje će se sastojati od strukturiranih intervjua s istaknutim pojedincima u zajednici, ali i "fokusnih skupina" u kojima će biti predstavnici područja važnih za djelovanje i život Osijeka, od gospodarstvenika, turističkih i ugostiteljskih djelatnika preko predstavnika kulture, obrazovanja, lokalne samouprave, civilnoga društva do urbanista i novinara.


..."izvjestio je voditelj Službe gradonačelnika..". Ovo nije zanemariva činjenica, obzirom da nemamo gradsku vlast niti gradonačelnika, a ipak se nešto pokrenulo..

grissom je napisao/la: ›
Na kraju se sve svodi na Grad i njegove čelnike.
Oni imaju apsolutni uticaj na image Osijeka. Od nekakve političke percepcije, pa do samih zahvata u prostoru.
Teško nekakvi entuzijasti mogu nadbrandirati sve ono što ekipa iz Grada čini.


Nitko to ne osporava, ali ovo financiraju i Grad i TZ, pa vjerujem da TZ ipak neće dozvoliti da sve bude bačeno u vjetar. Jedino sranje koje se može dogoditi je da kad dobijemo vlast i ako ju dobijemo nakon izbora u ožujku isti stopiraju sve što je pokrenuto za vrijeme "bezvlađa" što će biti velika šteta za ovaj projekt, kojim napokon nešto možemo pokrenuti u pravome smjeru.
Jednostavno rečeno, cijeli nam je sustav vrijednosti izokrenut, stoga nije ni čudno da se svaki projekt gleda sa rezervom i nepovjerenjem.

#38:   Autor: Poppy Post Postano: 15.02.2008. 11:27

allein je napisao/la: ›
Brendovi Osijeka u svijesti ostatka Hrvatske: selotejp, garaža, Glavaš, Starčević, Đapić.

150.000 kn ovamo.


ne zaboravimo folk paradu! Smile

#39:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: Goran Trdin Post Postano: 15.02.2008. 13:58

Dobar dan. Ja sam Goran Trdin voditelj projekta izgradnje prepoznajnice (brendiranja) Osijeka. Otkako je objavljen članak na portalu osijek031.com s velikim zanimanjem, skupa sa suradnicima, pratim vaše komentare.

Nedvojbeno je da projekt nije dovoljno dobro prezentiran i da u dijelu osječke javnosti izaziva određene nedoumice. No, vaši upisi ujedno svjedoče, kako je jedan dio sugrađana vrlo dobro informiran i svjestan važnosti ovog projekta.

U ovaj projekt krenuli smo svjesni postojeće predodžbe o Osijeku, koja nije onakva kakvu bismo željeli. Odlučili smo predočiti jednu drugu sliku našega grada: afirmativniju i istinitiju s obzirom na postojeće komparativne prednosti Osijeka, ali i s obzirom na veliki trud svih nas koji ćemo u budućnosti ulagati, kako bi slika grada koju promoviramo bila u skladu sa stvarnim stanjem u Osijeku. Inače nam je cijeli posao uzaludan.

Jer, jedno je imati dobru reklamu, ali kada proizvod nije dobar, ne može se ostvariti željeni cilj. Zbog toga rad na izgradnji prepoznatljivosti grada podrazumijeva dva paralelna procesa: 1. unaprjeđenje postojećih kvaliteta, komparativnih prednosti uz strateški promišljen razvoj grada u svim njegovim segmentima te 2. promidžbu ovih obilježja.

Iz navedenog je razvidno, kako se proces ne može razvijati i u konačnici zaživjeti, ukoliko nema:
- informiranosti i uključenosti građana u projekt
- uključenosti predstavnika svih područja djelovanja grada u pozicioniranje, razvoj te promidžbu prepoznatljivosti (brenda) grada
- dobre volje svih nas da učinimo nešto za naš grad.

Grad Osijek je nositelj projekta, ali Grad kao institucija ne može sam postići željene rezultate. Zbog toga radimo na stvaranju široke platforme ključnih nositelja razvoja grada, stručnjaka u različitim područjima djelovanja (gospodarstvenika, urbanista, turističkih djelatnika, osoba koje se bave kulturnom djelatnošću, obrazovanjem, športom, predstavnika medija te civilnoga društva). Ujedno pokušavamo, što je više moguće, informirati, komunicirati i surađivati s građanima na ovom projektu. (Zbog toga ćemo uobličiti i zasebnu internetsku stranicu, radnoga naziva Prepoznajnica Osijeka, kako bismo od građana dobili što više podataka, prijedloga, primjedbi i sugestija, koje ćemo uključiti u pozicioniranje buduće prepoznajnice Osijeka.)


Što smo do sada napravili:
- preliminarna istraživanja potrebna za provedbu projekta
- započelo je istraživanje stavova javnosti (dubinski intervjui i fokusne skupine), a tijekom ožujka i travnja bit će provedena anketna ispitivanja građana u 5 hrvatskih gradova
- za stručne i savjetodavne poslove pozicioniranja i uobličavanja brenda, te njegovih komunikacijskih kanala, angažirana je tvrtka S.R.T. iz Zagreba (najbolji ponuditelj na javnom natječaju), a za provedbu istraživanja Centar za psihodijagnostičke instrumente Filozofskog fakulteta u Zagrebu (najbolji ponuditelj na natječaju).
- Osnovali smo Odbor za izgradnju prepoznajnice (brendiranje) grada, kao savjetodavno tijelo Gradskog poglavarstva, koje usmjerava i nadzire provedbu projekta. Članovi Odbora su: Damir Macanić, direktor Turističke zajednice Osijeka; Snježana Babić, viša stručna suradnica Hrvatske gospodarske komore, Županijske komore Osijek; prof.dr.sc. Marcel Meler, pročelnik Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta u Osijeku; Jasminka Mesarić, ravnateljica Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića; Darko Dumančić, voditelj Odsjeka za šport Grada Osijeka; Renato Lukić, direktor Gradskog radija; mr.sc.Vlatko Dusparić, voditelj Odjela za prostorno planiranje i projektiranje Zavoda za urbanizam i izgradnju d.d.Osijek; Sanja Vuković Čović, izvršna direktorica PRONI – centra za socijalno podučavanje; Milka Kosanović, zamjenica direktora Regionalnog ureda Hrvatske udruge poslodavaca; Nikolina Svalina, stručna suradnica Službe gradonačelnika te potpisnik ovih redaka kao 11. član, odnosno predsjednik Odbora. Nadam se da će mandat Odbora u spomenutom sastavu ovih dana ponovno biti potvrđen te da će intenzivirati svoj rad.

Osijek ima niz svojih komparativnih prednosti i vrijednosti koje dosad nisu bile afirmativno uobličene. Projekt brendiranja odredišta (destinacije) projekt je svojevrsnog multibrendinga, koji te vrijednosti i razvojnu viziju treba, kako je to netko lijepo ovdje rekao, usvješćivati u nama samima, ali i u konkurentnom okruženju. Osijek mora afirmativno istaknuti svoje posebnosti i kao takav biti percipiran, da bismo na duže staze osigurali razvojne perspektive svome gradu.

Zahvaljujem se svima koji se zanimaju za ovaj projekt te vas pozivam da se za sve ostale informacije i prijedloge javite na 229 207 ili na: [email protected]

#40:   Autor: Poppy Post Postano: 15.02.2008. 14:32

Pannonian Challenge

jedino događanje u gradu na koje ja mogu pozvati prijatelje iz ostalih dijelova Hrvatske i o čemu s veseljem i ponosom pričam.

ne znam koliko je gradska vlast to prepoznala, ali mislim da bi bilo jako dobro za grad da se PC održi i ojača, i da se i na taj način pokuša popravit urbani image grada koji je u zadnjih nekoliko godina nažalost dosta narušen.

#41:   Autor: Loona Post Postano: 15.02.2008. 15:07

G. Trdin, puno vam hvala na ovim informacijama. Nadam se da će i ostali forumaši sada malo drugačije doživjeti ovaj projekt i njegovo značanje te shvatiti da nam on može donijeti napokno nešto dobro.
Pohvala također i za uključivanje u projekt g. Melera sa EFOS-a koji je zbilja jedan kvalitetan profesor i stručnjak u području marketinga.

#42:   Autor: Loona Post Postano: 15.02.2008. 15:09

Poppy je napisao/la: ›
Pannonian Challenge

jedino događanje u gradu na koje ja mogu pozvati prijatelje iz ostalih dijelova Hrvatske i o čemu s veseljem i ponosom pričam.
ne znam koliko je gradska vlast to prepoznala, ali mislim da bi bilo jako dobro za grad da se PC održi i ojača, i da se i na taj način pokuša popravit urbani image grada koji je u zadnjih nekoliko godina nažalost dosta narušen.


Hvala Poppy i tebi.. napokno jedan konkretan i pametan prijedlog iz tipkovnice forumaša..
Nadam se da će ih biti više.. Wink

#43:   Autor: tonya Post Postano: 15.02.2008. 15:14

Yaaay! Smile
Ja bih dodala i UFO koji ima potencijala da postane pravi međunarodni festival, uz malo više truda.

#44:   Autor: Loona Post Postano: 15.02.2008. 15:18

tonya je napisao/la: ›
Yaaay! Smile
Ja bih dodala i UFO koji ima potencijala da postane pravi međunarodni festival, uz malo više truda.


I malo veće financijske pomoći grada.. Ako može Novi sad, nema razloga zašto ne bi mogli i mi..

#45:   Autor: W.M. Felt Post Postano: 15.02.2008. 16:08

Ajde neću ni riječ o Samoboru, iako bi nakon malo boljeg propitivanja teško tome mjestu dali status grada (no tako je to kod nas, i Garešnica je valjda grad, i gvozd).

No evo prijedloga za dužnosnike. Da se itko malo bolje raspitao kod zainteresiranih osoba u gradu što je prijeko potrebno za privlačenje ljudi i bolji imidž grada, lako bi shvatio da je to kongresna dvorana za c.c.a. 2000 ljudi (makar bi i za 500 bila pomak), jer su kongres-turisti zadovoljni, a i muka im je Opatije, no nemaju gdje razgovarati. Potom, nakon jučerašnjeg koncerta Japanaca jasno, koncertna dvorana (evo i tu prijedloga, kad se napravi ona ogromna za sport, treba srušiti Zrinjevac i tamo napraviti kvalitetnu koncertnu dvoranu).

Treba još milijun stvari - no najvažnije je da se uklone neki ljudi. Primjerice, gradnja Zoo hotela čini se kao dobar posao (Bajto). No koja ga je seljačina uređivala? Delboy ne bi onakav neukus postigao, to je estetocid. Još se odluči da se neće stavljati drvo na fasadu, da je dovoljno ofarbati u mađarski-zelenu. I u Pečuhu se teško može naći takva gadost. Primitivca koji je imao prste u tome treba linčovati, a ne smjeniti. To je samo jedan od primjera, o mamutskom spomeniku na trgu, koji izgleda kao čovjek-svinja u poodmaklom stupnju dizenterije, neću ni govoriti.

To je imidž i brend, paziti na svaku sitnicu, i angažirati stručnjake. U onom Odboru vidim svega dva-tri kvalitetna imena, ostalo su podobni. No džaba Odbor kad Ćaprzalac bira spomenike! Imidž su ljudi, a ljudi trenutačno imaju loš imidž. Prema tome, ako netko baš hoće popraviti sliku grada Osijeka, ne smije glasati za Hsp i Hdssb. I to je to. Uštedit ćemo veliku lovu.

#46:   Autor: Loona Post Postano: 16.02.2008. 9:09

W.M. Felt je napisao/la: ›
Ajde neću ni riječ o Samoboru, iako bi nakon malo boljeg propitivanja teško tome mjestu dali status grada (no tako je to kod nas, i Garešnica je valjda grad, i gvozd).


I Otoko kraj Vinkovaca je grad.. osijek031.com smile

#47:   Autor: Bojo Post Postano: 16.02.2008. 16:18

pitaš ljude u aziji,africi što im prvo pada na pamet kad kažeš HRVATSKA...oni kažu DAVOR ŠUKER...a di je šuker rođen? u osijeku...sport je najbolji brand Smile ...samo treba znat iskoristit prezime šuker Smile ...isto tako tvrđa sa susjednom glazbom,potopljeni ponton,bijelu lađu,i spomenik starčevića treba izbjegavat dok se to ne promijeni ili popravi Smile

#48:   Autor: eseker Post Postano: 16.02.2008. 16:19

Dakle, pročitah tekstuljak gdina Gorana Trdina i jedino što mogu reći u ovom trenutku je slijedeće: Opismenite se gospodine! Kojim Vi to jezikom pišete? Odkuda Vam hrabrosti prihvatiti se jednog tako važnog projekta uz svu svoju nepismenost?!

#49:   Autor: kinemat2 Post Postano: 16.02.2008. 19:47

alija_sirotanovic je napisao/la (Pogledaj post): › počinje istraživanje za BEDIRANJE Osijeka....


a mogao bi brand biti
- Memorijal Franjo Krežma (susret mladih gudača)
- Memorijal Darko Lukić (pijanisti)
- negdašnji Prvomajski Moto-susreti
- Tvrđa, ali ne sa narodnjačko seljačkim sadržajima (uvesti duh Heidelberga)

ima toga, imam ja ideja, ali tko će mi to platit?? a??


Dobit ćeš šipak i od Grada i zagrebačke agencije koja je za posao angažirana...za ništa od pomenutog vjerovatno nikad nisu niti čuli ;-)

Eto recimo, Osijek je i sveučilišni grad... i nitko od silnih studenata, profesora i lokalnih tvrtki nije dovoljno kompententan da radi na ovom projektu... srećom zaposlenici gradske uprave jesu, pa bi se moglo dogoditi da i ovaj projekt završi u nekoj od hrpe ladica.

Brand nije nešto što možeš preko noći stvoriti. To bi srećom, mogao biti dobar izgovor ako projekt stvarno i završi u ladici.

#50:   Autor: morgan Post Postano: 16.02.2008. 23:33

svaka čast loona na komentarima, osobito na onom gdje navodiš da nam treba turista.ne možeš imati znak prepoznavanja ako ljudi nikad nisu bili u gradu ili vidjeli išta od njega te ponešto i zapamtili.usmena reklama je najbolji način da se za nešto sazna i pročuje, pa bilo loše(selotejp i garaža) ili dobro.
da bi se došlo do dobrog brenda treba promovirati dobre stvari, ono malo kojih ovaj grad ima.

#51:   Autor: Loona Post Postano: 18.02.2008. 10:07

@morgan, hvala lijepa.. ovo malo tvog teksta ublažuje moj osjećaj borbe s vjetrenjačama po pitanju ovog topica.. Wink

#52:   Autor: tonya Post Postano: 18.02.2008. 10:37

eseker je napisao/la: ›
Dakle, pročitah tekstuljak gdina Gorana Trdina i jedino što mogu reći u ovom trenutku je slijedeće: Opismenite se gospodine! Kojim Vi to jezikom pišete? Odkuda Vam hrabrosti prihvatiti se jednog tako važnog projekta uz svu svoju nepismenost?!

Shocked osijek031.com smile

#53:   Autor: esseker Post Postano: 19.02.2008. 0:13

samo neka imaju na umu da brandiranje (za koji izraz ne posroji dovoljno jasan hrvatski prijevod) nije samo lijepi plakat. Kao i svaki on mora imati poruku a ovdje u piranju brendiranja grada posebno poruka mora biti jasna i istinita. Dakle osijek-grad po mjeri čovjeka mora biti zbilja prije svega grad zadovoljnih ljudi... onda to može ići na plakat! Sretno!

#54:   Autor: esseker Post Postano: 19.02.2008. 20:48

Samo da još dodam... predlažem da se u projekt brandiranja redovito putem medija uključe SVI građani Osijeka i Hrvatske koji imaju nekakav prijedlog i da se građani Grada Osijeka redovito pozivaju na aktivno sudjelovanje u stvaranju "nove" slike Osijeka. Isto tako u projekt se moraju uključiti i SVE nevladine udruge u gradu i državi koje i same rade na poboljšanju imidža Osijeka poput npr. Društva za zaštitu životinja. I možda najvažnije Grad i državne ustanove koje rade na području Osijeka kao i policija i državne tvrtke s područja grada moraju se aktivno uključiti u cijeli projekt da se ne dogodi da sve ostane samo na punim ustima lijepih riječi o Osijeku - npr. ako je Osijek Sveučilišni grad, onda to Sveučilište mora funkcionirati savršeno i po špagi! Samo za primjer, da se recimo ne ponavljaju incidenti s Umjetničkom akademijom čiji studenti mogu pridonijeti stvaranju novog pozitivnog imidža Osijeka. I ne zaboravimo... "brand" koji je dobar i istinit ne privlaći samo turiste, privlači i nove ulagače, dakle to je dugoročno ulaganje u ekonomski i općedruštveni razvoj. Svi bi trebali ovome projektu pristupiti optimistično. Od gunđala bez prijedloga rješenja nećemo dobiti ništa. ...huh... da se tu toliko toga reći... ali kasnije Wink

#55:   Autor: Loona Post Postano: 20.02.2008. 9:54

esseker je napisao/la: ›
...huh... da se tu toliko toga reći... ali kasnije Wink

Da, zbilja se ima tu štošta za reći, a mi smo na četiri strane topica dobili tri konstruktivne ideje i nas troje koji smatramo da je ovaj projekt bitan, važan i dobrodošao..
esseker je napisao/la: ›
Od gunđala bez prijedloga rješenja nećemo dobiti ništa.

Nažalost, većina ih je to doživjela tako..

#56:   Autor: esseker Post Postano: 20.02.2008. 20:39

Loona je napisao/la (Pogledaj post): ›
esseker je napisao/la: ›
...huh... da se tu toliko toga reći... ali kasnije Wink

Da, zbilja se ima tu štošta za reći, a mi smo na četiri strane topica dobili tri konstruktivne ideje i nas troje koji smatramo da je ovaj projekt bitan, važan i dobrodošao..
esseker je napisao/la: ›
Od gunđala bez prijedloga rješenja nećemo dobiti ništa.

Nažalost, većina ih je to doživjela tako..


Sjećaš se Loona natječaja za suvenir grada prije neke dvije godine? Iako je to bio važan dio i ovog projekta brandiranja i tada je bilo jako puno gunđala. I sam sam sudjelovao u tom natječaju i iako sam izgubio ne mislim odustati jer volim ovaj grad. Mislim da i među ovim gunđalima ima onih kojima je stalo samo moraju promijeniti stav u pozitivu!

#57:   Autor: Loona Post Postano: 21.02.2008. 14:06

Sjećam se natječaja jer sam tada sjedila u nadzornom odboru TZ grada. Smile
No, za vrijeme mog mandata, koji je trajao godinu dana, nije bio izabran pobjednički rad, iako je bilo zanimljivih ideja.
Iskreno, ne sjećam se da sam čula ili vidjela kasnije što je izabrano kao službeni suvenir Embarassed al vjerujem da ti znaš, pa bi bilo lijepo od tebe da napišeš, ili možda postaš sliku jer vjerujem da većina forumaša isto tako ne zna što je službeni suvenir grada.

#58:   Autor: DonQuijote Post Postano: 21.02.2008. 14:18

Loona je napisao/la: ›
Iskreno, ne sjećam se da sam čula ili vidjela kasnije što je izabrano kao službeni suvenir Embarassed al vjerujem da ti znaš, pa bi bilo lijepo od tebe da napišeš, ili možda postaš sliku jer vjerujem da većina forumaša isto tako ne zna što je službeni suvenir grada.

odabrana je neka tapiserija! mislim, ono - tapiserija?! wtf?

#59:   Autor: Loona Post Postano: 21.02.2008. 15:20

DonQuijote je napisao/la: ›
odabrana je neka tapiserija! mislim, ono - tapiserija?! wtf?


Kako molim!?! A što se onda dogodilo sa šokcima, kolima, koje kakvim kipićima, statuama, maketama i sličnim simpatičnim stvarčicama koje su pristizale?
@esseker, koji je bio tvoj prijedlog na natječaju?

#60:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: esseker Post Postano: 21.02.2008. 20:55

Na natječaj prema ocjeni voditelja natječaja nije pristigao niti jedan suvenir vrijedan naziva "izvorni osječki", ali mislim da je to bilo cjepidlački jer je "tipično" osječko teško naći s obzirom na multietničnost i multikulti ozračje koje je kroz povijest vladalo Osijekom. Objašnjenje nakon natječaja bilo je da je bilo nekoliko suvenira vrijednih plasiranja na tržište ali u nižim cjenovnim razredima, niže kvalitete. Moj prijdlog bila je "sniježna kugla" s motivima tramvaja i pojednostavljenih motiva osječke panorame. Isto tako po meni vrijedni suveniri koji bi se trebali naći u osječkim suvenirnicama bili su krigla za pivo s grbom grada i tanjur s grbom. Možda ti suveniri nisu nešto extra posebni ali većina turista itako traži nešto jednostavno i jeftinije. Kažem većina. Ono što je pobijedilo bila je nekakva tapiserija s povijesnim pregledom života u Osijeku. Svaka čast onima koji su ju izradili (jedna udruga djece iz Donjeg Miholjca ili Valpova, nisam ziher), ali taj suvenir je prekompliciran, nejasne poruke i nije u skladu s onim parametrima koji su zadani kao ono po čemu Osijek želi biti prepoznat - kao urbano središte. Tapiserija je izrađena u tehnici "krpare" što je tipično za siromašnija ruralna mjesta i to ne samo u Slavoniji. Dakle nije tipično i prepoznatljivo. S obzirom da Osijek ima zabilježenu pivarsku tradiciju dulju od 300 godina, krigla bi bila puno prihvatljivija. A isto tako mislim da bi nešto u tehnici licitara bilo puno zanimljivije i tipičnije za Osijek ali takav prijedlog nije stigao na natječaj. Moj prijedlog nije dobio potrebna sredstva za pokretanje proizvodnje, ali ne odustajem.

#61:   Autor: Loona Post Postano: 22.02.2008. 12:39

esseker je napisao/la: ›
Isto tako po meni vrijedni suveniri koji bi se trebali naći u osječkim suvenirnicama bili su krigla za pivo s grbom grada i tanjur s grbom. Možda ti suveniri nisu nešto extra posebni ali većina turista itako traži nešto jednostavno i jeftinije.


U pravu si. Znam hrpu ljudi (uključujući i moju mamu) koja skuplja - donosi te tanjure sa destinacija koje su posjetili.. Imam ih kući iz Praga, Budimpešte, Beča, Salzburga, Lloret de Mara, Kranjske Gore, Tare, Grčke...
I to je suvenir koji uvijek ima svog kupca. Mislim da sam vidjela u izlogu TZ-a tanjur sa motivom Osijeka, ali nisam 100% sigurna. Ali sam 100% sigurna da tu tapiseriju nisam vidjela.
Isto tako tapiseriju ne bih nikada nigdje kupila. Traže se sitni suveniri koji mogu stati na neku policu, ili koji su funkcionalni.. ova mi tapiserija stvarno nije jasna.. šteta..

#62:   Autor: Poppy Post Postano: 22.02.2008. 12:56

Ja ne volim suvenire. Nikad ih ne kupujem. Pogotovo te šolje, tanjure, majice i sl. s inemom grada. To su baš komercijalni suveniri i po mom mišljenju kič.

Recimo, simpatični su mi bosnaski terluci (one šarene vunene čarape/papuče) jer je to njihov tradicionalni uporabni predmet koji se tamo i danas radi i nosi. a i tople su! Smile i seksi! Very Happy

Ili recimo meni jako drag suvenir koji sam također kupila u Bosni. To je kravlje zvonce. Čovjeku nikako nije bilo jasno šta će to curi iz grada, ali meni je super, lijepo je i korisno; mama njim zvone kad je gotov ručak. Smile

E sad, znam da to nisu komercijalni suveniri koji se mogu nać u suvenirnici, ali baš zato mi se sviđaju.

#63:   Autor: allein Post Postano: 22.02.2008. 13:27

Loona je napisao/la (Pogledaj post): ›
Isto tako tapiseriju ne bih nikada nigdje kupila. Traže se sitni suveniri koji mogu stati na neku policu, ili koji su funkcionalni.. ova mi tapiserija stvarno nije jasna.. šteta..


U pothodniku, u bar dvije trgovine ima raznih čaša, šolja i šalica sa grbom Osijeka i IIRC katedralom. Utopljene su u masu drugih kojekakvih sitnica jer se nalaze u sklopu gift-shopova. Pa se skoro ni ne zna za njih.

#64:   Autor: Loona Post Postano: 22.02.2008. 13:38

Evo baš čitam u Jutranjem članke naziva:
"Zahvaljujući Ivani, na turističku kartu Europe ucrtat će se Ogulin" - naravno radi se o I. B. Mažuranić.
"Špancirfest u Varaždinu proglašen najvećom turističkom manifestacijom u Hrvatskoj u 2007. g."..

Sve gradovi manji od Osijeka a imaju "brand" po kojem se prepoznaju i "prodaju".
Da ne spominjem Motovun, čiji filmski festival okupira cijelo mjesto te bližu i dalju okolicu..
Nemoguće je da Osijek ne može isplivati iz sivila nekim dobrim eventom ili priredbom. Svejedno da li je za mlađe ili starije ili za sve.. Netko je spomenuo Panonian Challenge i UFO.. Odlična perspektiva, samo kada bi naišla na dobar odziv u Poglavarstvu.. Tvrđa je već sama po sebi prepoznatljiva, ali što vrijedi kad već godinama spomenik Kugi stoji oklopljen onim limovima.. Nešto turista što sam i viđala ljetos tamo, na žalost nisu imali što vidjeti osim raznih skela na sve strane, automobila i terasa kafića. Ako nešto mislimo napraviti, treba i te radove požuriti da ipak imamo što pokazati..

#65:  Re: Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka Autor: esseker Post Postano: 22.02.2008. 20:49

@Poppy, zvono i čarape su zanimljiv i koristan suvenir, a takav je i šalica s grbom osijeka... ili ne mora uopće biti taj motiv... vidio sam jednu zgodnu šalicu iz Londona s kartom linija podzemne željeznice, popularnog Tube-a!

@Allein, gift shopovi ili kako ih ja zovem "dranguljarnice" takve šalice i druge stvari s motivima Osijeka morali bi izložiti na vidljivije mjesto. Sjećam se kako sam jednom bezuspješno u onim trgovinicama u pothodniku tražio nešto s motivom Osijeka... ništa dok je šalica s logom Dinama i Hajduka bilo na pretek...

@Loona, Špancirfest je lijep primjer kako jedna manifestacija može u samo nekoliko godina postati toliko popularna i sljubljena s gradom da bismo pomislili da je stara koliko i Nurnberški Kristkindlmarkt! Osijek ima nekoliko manifestacija koje bi mogle izrasti u pravu tradiciju, a ovako na prvu mi pada na pamet Osječko ljeto kulture koje bi uz jaču promociju i bolje, zvučnije ime moglo biti pravi magnet za goste osijeka . Mislim da je glavni problem s osječkim manifestacijama nedovoljna promocija kao što je slučaj s vrlo zanimljivom Jeseni u Tvrđi i Jeseni uz Osječko. A tu bi oper mogli u novu temu. Pivski šatori su prošle godine jako iskritizirani u medijima i to neopravdano. Nadam se da ipak neće doći do seljenja pivskih šatora u Krunsku utvrdu.

#66:   Autor: Loona Post Postano: 23.02.2008. 8:49

Kod nas prevladava stav i atmosfera da je bolje odmah nešto popljuvati i iskritizirati, nego dati priliku i pokušati iz toga nešto izvući.. A tome je najviše kriva i kultura samih građana, a pogotovo mlađih generacija koje će radije slušati cajke nego posjetiti neku manifestaciju Osječkog ljeta kulture..
A kad smo kod Jeseni uz Osječko (iako je prošle godine bilo stvarno sve dobro osim ozvučenja), u Karlovcu imam prijatelje tako da sam njihovoj fešti Dana piva prisustvovala nekoliko puta i mogu samo reći da im naša pivovara nije ni do koljena. Oni pod šator stave cijeli stari grad, tj. taj trg koji je veći od Trga Sv. Trojstva u Tvrđi i ludilo traje 5 dana od ujutro do navečer. Skroz se nešto događa, puno je sadržaja i zabave za svakoga. Ok, Karlovačka pivovara puno je jača od Osječke, ali i Karlovac je puno manji grad od Osijeka..

#67:   Autor: Poppy Post Postano: 23.02.2008. 9:58

Samo sad da se vratim na temu o brendiranju Osijeka; jedna stvar po kojoj je Osijek itekako poznat izvan svojih granica, a koja je u zadnje vrijeme zanemarena, su parkovi. U Hrvatskoj smo grad s najvećim postotkom parkovnih površina. nisam sigurna dal i u Europi, al svakako smo rijetko zelen grad.
to je tradicija koju treba nastavit, a za to se mora pobrinut grad. niču nova naselja, a ja novih kvalitetnih parkovnih površina ne vidim.
jasno mi je da izgradnja parkova nekom poduteniku smanjuje dobit, i da su skupi za održavanje, ali podižu kvalitetu života i zaista mogu postat nešto po čemu bi grad bio, odnosno ostao, prepoznatljiv.

#68:   Autor: Loona Post Postano: 23.02.2008. 10:46

Bravo Poppy, Osijek ima sve skupa 34 parka i 27 trgova, a osim toga jedini smo grad u Europi koji ima tako uređenu šetnicu uz rijeku, tj. našu dragu promenadu..

#69:   Autor: esseker Post Postano: 23.02.2008. 15:51

Slažem se! Treba njegovati i graditi nove parkove i po tome bi Osijek mogao biti poznat. Trenutno ima dosta parkova ali treba ih redovito održavati a neke rekonstruirati i obnoviti. Još da se obnove neki od parkova nestali nakon II svj rata kao onaj ispred dvorca Pejačević i da se ostvari najavljena izgradnja Botaničkog vrta na potezu od ZOOa do Kopike koji bi bio svojevrsna zamjena za Gradski vrt... nice Smile

#70:   Autor: Loona Post Postano: 29.02.2008. 12:08

Mi pričamo o parkovima, a ovi posjekli svo drveće po Gundulićevoj.. Shocked

#71:   Autor: esseker Post Postano: 01.03.2008. 10:43

Loona je napisao/la (Pogledaj post): › Mi pričamo o parkovima, a ovi posjekli svo drveće po Gundulićevoj.. Shocked


hmmm... a valjda će zasaditi novo? ...btw, kada će se završiti izgradnja pješačke zone kroz Županijsku ulicu od Trga do Ulice Republike? To je bilo planirano projektom kada je trg obnavljan i trebalo je i tamo zasaditi ponovno drvored...
Osijek031.com » Vijesti » Počinje istraživanje za brendiranje Osijeka


Generated using printer-friendly.
Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

:: Powered by Osijek031.com © 2004-2012. ::