Europski orijentirane Muslimanke u Osijeku ne žele nositi burke!
11.08.2010. 10:00
Dozvola nošenja burki ovisi o državi i zakonskim propisima koje donosi. Ovih dana burke su zabranile Belgija i Španjolska, a kad je u pitanju hrvatski zakon, one nisu zabranjene, no u Osijeku osobe islamske vjeroispovijedi burke ne nose.
- "Naš je narod europski orijentiran i ne razmišlja o nošenju burki. Volimo svoje običaje, ali ne razmišljamo o umotavanju, kod nas se umotava samo glava maramom, no ne i lice. Osobno sam protiv nošenja burki jer smatram da se lice treba i mora vidjeti. Evo, meni su najljepše časne sestre. Aktivna je, pokretna i lice joj je vidljivo" - zaključuje Enes Poljić, glavni imam Osječko-baranjske županije.
No neki se dijelovi tijela prema islamskim zakonima, kaže Poljić, obavezno pokrivaju. Tako tijekom molitve tradicija nalaže da se kosa, koja se inače smatra tzv. avretom, mora zaštititi. Poljić tumači da je riječ o dijelu tijela koji je izazov svakom muškarcu i mora se pokriti. Također, pri molitvi jedino otkriveno može ostati lice te šake i stopala, a sve ostalo zaklanja se širokom odjećom.
A hoće li žena pokriti lice ili ne, kaže Puljić, stvar je njezina osobnoga stava. Tako ni suprug, prema islamskim stavovima, ne može prisiliti ženu da stavi burku ako to ona sama ne želi. Isto vrijedi za nošenje dugačkih suknji pa tako neke pripadnice islamske vjeroispovijedi dugačku suknju nose dok se mole, no ne i na ulici.
- “Kad su u pitanju osobe koje žive u Osječko-baranjskoj županiji, ne znam da postoji itko tko nosi burku. Ja ih nisam vidio”, kaže imam Poljić.
Lice na fotografijama za osobne dokumente, kao što je poznato, treba biti potpuno otkriveno. Emil Landher, načelnik upravnih i inspekcijskih poslova PU osječko-baranjske, to potvrđuje dodajući da postoji iznimka i to kod časnih sestara.
- “Nismo imali slučajeva da se netko želio fotografirati s burkom i to mu ne bi bilo dozvoljeno. No časnim se sestrama tolerira vjerska nota i mogu se fotografirati u svojoj odjeći. Žene sa sela koje uobičajeno nose marame za fotografiranje ih moraju skinuti i osloboditi lice”, kaže Landher.
Autor: Marija Mihelić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/foto-arhiv 031
- "Naš je narod europski orijentiran i ne razmišlja o nošenju burki. Volimo svoje običaje, ali ne razmišljamo o umotavanju, kod nas se umotava samo glava maramom, no ne i lice. Osobno sam protiv nošenja burki jer smatram da se lice treba i mora vidjeti. Evo, meni su najljepše časne sestre. Aktivna je, pokretna i lice joj je vidljivo" - zaključuje Enes Poljić, glavni imam Osječko-baranjske županije.
No neki se dijelovi tijela prema islamskim zakonima, kaže Poljić, obavezno pokrivaju. Tako tijekom molitve tradicija nalaže da se kosa, koja se inače smatra tzv. avretom, mora zaštititi. Poljić tumači da je riječ o dijelu tijela koji je izazov svakom muškarcu i mora se pokriti. Također, pri molitvi jedino otkriveno može ostati lice te šake i stopala, a sve ostalo zaklanja se širokom odjećom.
A hoće li žena pokriti lice ili ne, kaže Puljić, stvar je njezina osobnoga stava. Tako ni suprug, prema islamskim stavovima, ne može prisiliti ženu da stavi burku ako to ona sama ne želi. Isto vrijedi za nošenje dugačkih suknji pa tako neke pripadnice islamske vjeroispovijedi dugačku suknju nose dok se mole, no ne i na ulici.
- “Kad su u pitanju osobe koje žive u Osječko-baranjskoj županiji, ne znam da postoji itko tko nosi burku. Ja ih nisam vidio”, kaže imam Poljić.
Lice na fotografijama za osobne dokumente, kao što je poznato, treba biti potpuno otkriveno. Emil Landher, načelnik upravnih i inspekcijskih poslova PU osječko-baranjske, to potvrđuje dodajući da postoji iznimka i to kod časnih sestara.
- “Nismo imali slučajeva da se netko želio fotografirati s burkom i to mu ne bi bilo dozvoljeno. No časnim se sestrama tolerira vjerska nota i mogu se fotografirati u svojoj odjeći. Žene sa sela koje uobičajeno nose marame za fotografiranje ih moraju skinuti i osloboditi lice”, kaže Landher.
Autor: Marija Mihelić/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/foto-arhiv 031
Objavio: Redakcija 031 |
Komentari (24)