Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



[22.03.2010.] Treći po redu Dionizijev festival, koji danas broji preko 14 akademija i 250 sudionika, započeo je sinoć promocijom knjige Sanje Nikčević; Nova europska drama ili Velika obmana 2.

Prema riječima Helene Sablić Tomić, dekanice UAOS i književne teoretičarke, svaka promocija knjige mora biti performans i provokacija koja će kod gledatelja izazvati određenu reakciju. Specifičnost ove promocije je u tome što je zapravo dvojni događaj. Prvi dio predavanje je naziva Nova europska drama i suvremeni dramski trendovi, dok je drugi emotivno-dramatična promocija navedene knjige.

Kroz predavanje predočen je pregled i slika kazališta kroz povijest; od samih početaka u staroj Grčkoj, preko Ibsenove moderne drame, Čehovljevog realizma, Brechtovog ekspresionizma do teatra apsurda Becketta i Ionesca zaključno s današnjim suvremenim teatrom. Posebna pozornost posvećena je ulozi pisca, koji s vremenom i promjenom odnosa u kazališu postaje redatelj, osoba čija je uloga u stvaranju kazališnog djela izrazito važna.



Osim povijesti kazališta i bitne uloge redatelja, autorica je posebno naglasila problematiku suvremenog kazališta, samostalne umjetnosti koja za svoje postupke ne odgovara nikome. Sve je počelo Müllerovom postmodernom dramom Hamletmašina koja označava početak trivijaliziranja najvećih svjetskih klasika. Sredinom 90-ih pojavljuje se britanska dramatičarka i redateljica Sarah Kane s djelom Blasted, uz rame s Markom Ravenhillom i njegovim Shoping and fucking, što označava početak tzv. in-yer-face drame. Performansi su izazvali negativne kritike, snažne reakcije i prosvjede publike s naglaskom na povratak cenzure. Početkom 21. stoljeća scene silovanja, masakriranja ljudi, svijeta droge, promiskuiteta i disfunkcionalnih obitelji postali su definiran trend koji je ubrzo počeo zalaziti u Velikoj Britaniji, gdje se prvotno i pojavio, ali se počeo širiti na ostale europske zemlje. Thomas Ostermeier pokretač je trenda u Njemačkoj, gdje su se također pojavile negativne kritike. Ljudi koji su cijenili takav oblik dramske umjetnosti etiketirani su kao brutalni cinici željni samo zabave, dok Ostermeier kritičare smatra običnim buržujima i bezosjećajnim licemjerima.

Opravdanje za novu europsku dramu duh je vremena odnosno težnja za suvremenošću. No kazalište kakvog poznajemo vrlo vjerojatno neće podleći ovakvoj vrsti umjetnosti. Ako je uspjelo opstati unazad dva i pol tisućljeća u skorije vrijeme mu se ne bi trebao nazirati kraj.

Drugi dio ovog događaja odnosno promociju knjige, započeo je Miro Gavran. Hrvatski dramatičar i romanopisac knjigu smatra izrazito važnom, jer osim što je vrhunski napisana, govori o svemu što se događa u kazalištu budući da ju je napisala osoba s dugogodišnjim iskustvom u kazališnom radu. Eugenija Ehgartner, urednica Leykam internationala Zagreb, izrazito je zadovoljna suradnjom s autoricom i knjigom koja je napisana za samo tri tjedna, te se nada uskorom objavljivanju slijedećeg nastavka.

Piše: Lara Bebek
Foto: Daniel Antunović







Leykam international, Zagreb, Umjetnička akademija u Osijeku i Filozofski fakultet, Osijek pozivaju u ponedjeljak 22. ožujka 2010. u Svečanu dvoranu Filozofskog fakulteta u Osijeku, od 19.30 do 21.00 sati, na Dvojni događaj u sklopu 3. Dionizijevog festivala.

Prvi događaj:
Predavanje: Nova europska drama i suvremeni dramski trendovi

Drugi događaj:
Emotivno-dramatična promocija knjige "Nova europska drama ili velika obmana 2"

Pozvani i prisutni u publici bit će: studenti kroatistike, anglistike, kulturologije i UAOS, zaljubljenici u kazalište, kolege i prijatelji sudionika, mediji.

Program i sudionici događaja:
1. Uvodna riječ: Zašto promocije knjiga ne smiju biti dosadne, kao ni knjige same. Govori Helena Sablić Tomić, izv. prof. i dekanica na UAOS, predavač na kulturologiji i kroatistici, književna teoretičarka.
2. Performans: Kakva je ovo zaboga knjiga ili vratite nam emociju i junaka!. Izvode studenti UAOS pod redateljskim ravnanjem Roberta Raponje, docenta glume na UAOS, kazališnog redatelja.
3. Predavanje: O novoj europskoj drami i trendovima. Uz slikovne priloge govori Sanja Nikčević, autorica, izv. prof. na UAOS, kazališna kritičarka i teatrolog.
4. Osobni komentar: Zašto ovu knjigu poklanjam ljudima koje volim. Izložit će Miro Gavran, najizvođeniji živući hrvatski dramski pisac u zemlji i svijetu, a naveden i kao pozitivan primjer u knjizi.
5. Pojašnjenje odluke: Zašto sam objavila drugo izdanje jedne teatrološke knjige. Dat će Eugenija Ehgartner, magistra njemačke i francuske književnosti, urednica Leykam internationala iz Zagreba.
6. Na pitanja studenata i ostalih prisutnih u publici odgovaraju svi gore navedeni!
7. Poklon na kraju: knjiga s velikim popustom!

Nadamo se da ćete svojim prisustvom uveličati i dramatičnost i emotivnost ovog događaja!


 Stranica prilagođena ispisu




Kavkaski ovčar, krup...
Na prodaju štenci rase...
Na prodaju 2 muška kuč...
Prodajem vrhunsku šten...

Moj profil

Korisničko ime:
Lozinka:


Zaboravljena lozinka
Novi korisnik!

Posjetitelji

Ukupno online:407

Registrirani online (): Nitko


Objektiv031

Advent u Osijeku

Propustili ste? Pogledajte!