Game Room: Dragon Age: Origins
20.12.2009. 11:01
Prošli mjesec svjetlo dana ugledao je najnoviji RPG, Dragon Age: Origins. Dragon Age: Origins je produkt suradnje ElectronicArtsa i Biowarea, što i prije same instalacije garantira dobar proizvod.
Dobar, no da li i odličan saznat ćemo uskoro.
Igra
Prvo i osnovno moram jednostavno naglasiti da igra ima čak 6 priča, a koja će se ispričati na vašem kućnom računalu ovisi o vašem preferiranju određenog načina igranja. Priče su različite za svaku rasu i svaku vrstu "charactera", tako da vam dosadno neće biti i kada prijeđete igru, jer uvijek možete krenuti ispočetka i saznati drugu strane priče.
Igra započinje kao i svaki drugi RPG, dizajniranjem vašeg "charactera". Ponuđeno je nekoliko opcija, po meni premalo, a razlog ću pokušati objasniti u poglavlju o sučelju, vidjeti ćete i zašto. Znači odabirete rasu, spol, klasu i krećete u avanturicu.
Pošto postoji više različitih zapleta i puteva priče, mislim da je najbolje da vam samo prezentiram uzroke zbog kojih krećete u avanturu, onu osnovu, kostur radnje.
Nakon što prođete osnovni "tutorial" i upoznavanje s poviješću vašeg lika, ovisno koji ste put dabrali, susrećete se s teškom sudbom koja mori vašu regiju, naravno iz vašeg gledišta, vaš cijeli svijet i vas. Bića pod imenom "darkspawn" ponovno napadaju. Kažem ponovno jer kroz priču saznajete da se to već događalo, a fenomen pojave demona "darkspawna" koji kolju, muče i ubijaju je poznat pod nazivom "The Blight". Vi ulazite u redove "Grey Wardena", prastarog reda vitezova koji su zakleti na doživotnu borbu protiv "darkspawna". Prije prve velike bitke sučeljavanja s demonima morate proći kroz ritual tzv. "joininga", gdje postajete "Grey Warden", a nakon toga stupate u bitku. Tu ja sad stajem s pričom, pa ako vas zanima šta se događa dalje, zaigrajte Dragon Age: Origins.
Sučelje
Kao i sve novije igrice Dragon Age: Origins je interaktivni film. Svaki razgovor je animiran, svaka važnija situacija i svaki veći "kill" nekog jačeg neprijatelja je animiran i stvarno sve izgleda prelijepo.
U zadnjih nekoliko godina RPG-ovi su prešli u potpuno novu dimenziju igranja. Noviji RPG-ovi se više ne temelje isključivo na priči, jer uz priču koja mora držati igrača prikovanog uz kompjuter, zbog mnoštva programerskih kuća i kvalitetnih proizvoda na tržištu, tu je u igrice integrirano fenomenalno D&D sučelje. Fenomenalno D&D sučelje koje nedostaje Dragon Ageu. E sad, pošto sam ja zagriženi ljubitelj D&D RPG-ova moram spomenuti par činjenica i elaborirati ovu smjelu tvrdnju.
Naime D&D je kao takav osmišljen davne 1977. godine. Godinama je bio dostatan, uz lagane modernizacije i "faceliftove", i zanimljiv. No onda je razvojem igraćih konzola i tehnologije lagano počeo tonuti u zaborav i dosadu. Ja sad neću pričati o povijesti D&D-ja kao takvoga, samo ću napomenuti da je 1997. firma Wizards of the coast preuzela i otkupila prava na D&D i uvela D&D u svijet video igara. Sada si sigurno mislite, dobro kakve veze imaju Wizardsi s Dragon Ageom. Pa nikakve i u tome leži problem. Wizardsi su licencama zaštitili sve ono na što ste naviknuli u novijim RPG igricama. Možda to do sada niste znali, ali tako je. Kad kažem sve, mislim doslovno na skoro sve i to od naziva "creaturesa", magija, različitih "alignmenta" itd. Toga svega nema u Dragon Ageu, vjerovatno jer nisu željeli dijeliti zaradu i plaćati licence Wizardsima i to je jedan od razloga zašto je meni ova igrica dobra, ali ne i fantastična poput recimo Neverwinter Nightsa.
Pri dizajniranju lika nema one "dubine" i istančanosti, povezanosti s okolinom i reputacije. U Dragon Ageu je dizajniranje lika svedeno na obični, brzi izbor bez puno proučavanja, planiranja taktike unaprijed i taktičkog razmišljanja.
Manjak D&D sučelja povlači za sobom, po meni, i drugi nedostatak, a to je borba. Borba se u Dragon Ageu svodi na bezumni Hack&Slash. Vidite neprijatelja, napadnete, pobijete i to je to. Nema planiranja napada, nema razrade taktike ovisno o neprijatelju. U D&D igrama ima mnoštvo različitih taktika. Od klasičnog napada direktno bez puno okolišanja, "summon" taktike, gdje planirano stvarate mnoge saveznike nebili zabavili neprijatelja dok mu vi srce vadite s leđa, "protection" taktike, gdje jednog od likova bacate u vatru dok je "boostan" svim mogućim zaštitama, pa sve do kombinacija svih mogućih taktika, ja to zovem kaos taktika. To sve nedostaje u Dragon Ageu i po meni time smanjuje cjelokupni dojam, ali to je samo moje skromno mišljenje.
Ostatak igre je stvarno dobro napravljen. Dobra i kvalitetna interakcija s likovima, lijepa okolina, lijepe borbe, puno krvi, mogućnost više kuteva kamere, svi su iz trećeg lica ali fokus se može mijenjati. Uistinu bez zamjerke.
Posebno me se dojmila radnja u igrici i interakcija s likovima. Zbog manjka D&D faktora moralo se poraditi na nečemu drugom i to upotrijebiti kao adut. U Dragon Ageu je to radnja i interakcija s likovima. Nepovratne odluke stvarno čine igricu zanimljivom i jako, jako, igrivom. Cijela se igra zapravo u potpunosti vrti oko interakcije i priče, komunikacije, te "izvlači fleke" nastale nesuradnjom s Wizardsima.
Za kraj bih napomenuo samo dnevnik u igrici koji je stvarno odlično, sažeto i pregledno napravljen, ali bez mogućnosti upisivanja dodataka, pa svejedno morate imati papir i olovku u blizini. No bez obzira na to, preglednost, jednostavnost te dostupnost podataka u svakom trenutku su stvarno odlike koje se moraju spomenuti i kojima se mora skinuti kapa.
Grafika
Za početak treba raščistiti dvije stvari. Grafika u FPS-ovima i igrama iz trećeg lica se nikako ne može uspoređivati. U FPS-ovima je sučeljem omogućena najdetaljnija moguća grafika bez pogovora, dok se igre iz trećeg lica uglavnom oslanjaju na priču i igrivost. Kad smo to raščistili možemo prijeći na Dragon Age.
Još jedan veliki adut ove igrice je stvarno prelijepa grafika koja uistinu krasi ovu iznimnu igru. Svi detalji su jasno vidljivi i sve je uistinu dotjerano do maximuma. Lijepe površine, vidljive strukture, jasno vidljivo sjenčanje. Uistinu vrlo lijepa igrica. Zamjerku sam jedino našao malom detalju, a to je da vaš lik ne uzburkava vodu i barice kada gazi po njima, no kao što vidite ja sam poznat po tome da tražim dlaku u jajetu.
Igrivost
Ako zanemarimo da se u igri gubi osjećaj važnosti pri kreiranju lika, napomenuli smo da za razliku od D&D-jeva nema toliko rasa, klasa, podklasa, "alignmentna" itd., i da su borbe svedene, pa skoro, na H&S sistem, gledamo u jednu vrlo igrivu igricu. Spomenuta priča i interakcija nadopunjuju ovih par nedostataka, opet naglašavam da su to nedostaci iz moje perspektive, i zatvaraju ovu igru poput dvije ljuske oraha čineći jednu potpunu cjelinu. Sati i sati zabave su vam garantirani.
Minimum System Requirements
OS: Windows XP SP3/Vista SP1/Win 7
Processor: Intel Core 2 DUO @ 1.4 GHz/AMD Athlon64 X2 @ 1.8 GHz
Memory: 1 GB
Hard Drive: 20 GB Free
Video Memory: 128 MB (nVidia GeForce 6600/ATI Radeon X850)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive
Recommended System Requirements
OS: Windows XP SP3/Vista SP1/Win 7
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4 GHz)/AMD Phenom II X3 720 (2.8 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB Free
Video Memory: 512 MB (nVidia GeForce 8800 GTS/ATI Radeon HD 3850)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive
Zaključak
Mislim da svi jasno vidite zaključak. Jedna stvarno odlična igrica s predivnog grafikom, odličnom pričom i najvažnije jako dobrom igrivosti. Ako se odlučite zaigrati, zasigurno ćete ostati prikovani uz vaše računalo na neko vrijeme, a ako ste strastveni igrač RPG-ova ovo je igrica koju nikako ne smijete zaobići.
Ocjena: 9/10
Dobar, no da li i odličan saznat ćemo uskoro.
Igra
Prvo i osnovno moram jednostavno naglasiti da igra ima čak 6 priča, a koja će se ispričati na vašem kućnom računalu ovisi o vašem preferiranju određenog načina igranja. Priče su različite za svaku rasu i svaku vrstu "charactera", tako da vam dosadno neće biti i kada prijeđete igru, jer uvijek možete krenuti ispočetka i saznati drugu strane priče.
Igra započinje kao i svaki drugi RPG, dizajniranjem vašeg "charactera". Ponuđeno je nekoliko opcija, po meni premalo, a razlog ću pokušati objasniti u poglavlju o sučelju, vidjeti ćete i zašto. Znači odabirete rasu, spol, klasu i krećete u avanturicu.
Pošto postoji više različitih zapleta i puteva priče, mislim da je najbolje da vam samo prezentiram uzroke zbog kojih krećete u avanturu, onu osnovu, kostur radnje.
Nakon što prođete osnovni "tutorial" i upoznavanje s poviješću vašeg lika, ovisno koji ste put dabrali, susrećete se s teškom sudbom koja mori vašu regiju, naravno iz vašeg gledišta, vaš cijeli svijet i vas. Bića pod imenom "darkspawn" ponovno napadaju. Kažem ponovno jer kroz priču saznajete da se to već događalo, a fenomen pojave demona "darkspawna" koji kolju, muče i ubijaju je poznat pod nazivom "The Blight". Vi ulazite u redove "Grey Wardena", prastarog reda vitezova koji su zakleti na doživotnu borbu protiv "darkspawna". Prije prve velike bitke sučeljavanja s demonima morate proći kroz ritual tzv. "joininga", gdje postajete "Grey Warden", a nakon toga stupate u bitku. Tu ja sad stajem s pričom, pa ako vas zanima šta se događa dalje, zaigrajte Dragon Age: Origins.
Sučelje
Kao i sve novije igrice Dragon Age: Origins je interaktivni film. Svaki razgovor je animiran, svaka važnija situacija i svaki veći "kill" nekog jačeg neprijatelja je animiran i stvarno sve izgleda prelijepo.
U zadnjih nekoliko godina RPG-ovi su prešli u potpuno novu dimenziju igranja. Noviji RPG-ovi se više ne temelje isključivo na priči, jer uz priču koja mora držati igrača prikovanog uz kompjuter, zbog mnoštva programerskih kuća i kvalitetnih proizvoda na tržištu, tu je u igrice integrirano fenomenalno D&D sučelje. Fenomenalno D&D sučelje koje nedostaje Dragon Ageu. E sad, pošto sam ja zagriženi ljubitelj D&D RPG-ova moram spomenuti par činjenica i elaborirati ovu smjelu tvrdnju.
Naime D&D je kao takav osmišljen davne 1977. godine. Godinama je bio dostatan, uz lagane modernizacije i "faceliftove", i zanimljiv. No onda je razvojem igraćih konzola i tehnologije lagano počeo tonuti u zaborav i dosadu. Ja sad neću pričati o povijesti D&D-ja kao takvoga, samo ću napomenuti da je 1997. firma Wizards of the coast preuzela i otkupila prava na D&D i uvela D&D u svijet video igara. Sada si sigurno mislite, dobro kakve veze imaju Wizardsi s Dragon Ageom. Pa nikakve i u tome leži problem. Wizardsi su licencama zaštitili sve ono na što ste naviknuli u novijim RPG igricama. Možda to do sada niste znali, ali tako je. Kad kažem sve, mislim doslovno na skoro sve i to od naziva "creaturesa", magija, različitih "alignmenta" itd. Toga svega nema u Dragon Ageu, vjerovatno jer nisu željeli dijeliti zaradu i plaćati licence Wizardsima i to je jedan od razloga zašto je meni ova igrica dobra, ali ne i fantastična poput recimo Neverwinter Nightsa.
Pri dizajniranju lika nema one "dubine" i istančanosti, povezanosti s okolinom i reputacije. U Dragon Ageu je dizajniranje lika svedeno na obični, brzi izbor bez puno proučavanja, planiranja taktike unaprijed i taktičkog razmišljanja.
Manjak D&D sučelja povlači za sobom, po meni, i drugi nedostatak, a to je borba. Borba se u Dragon Ageu svodi na bezumni Hack&Slash. Vidite neprijatelja, napadnete, pobijete i to je to. Nema planiranja napada, nema razrade taktike ovisno o neprijatelju. U D&D igrama ima mnoštvo različitih taktika. Od klasičnog napada direktno bez puno okolišanja, "summon" taktike, gdje planirano stvarate mnoge saveznike nebili zabavili neprijatelja dok mu vi srce vadite s leđa, "protection" taktike, gdje jednog od likova bacate u vatru dok je "boostan" svim mogućim zaštitama, pa sve do kombinacija svih mogućih taktika, ja to zovem kaos taktika. To sve nedostaje u Dragon Ageu i po meni time smanjuje cjelokupni dojam, ali to je samo moje skromno mišljenje.
Ostatak igre je stvarno dobro napravljen. Dobra i kvalitetna interakcija s likovima, lijepa okolina, lijepe borbe, puno krvi, mogućnost više kuteva kamere, svi su iz trećeg lica ali fokus se može mijenjati. Uistinu bez zamjerke.
Posebno me se dojmila radnja u igrici i interakcija s likovima. Zbog manjka D&D faktora moralo se poraditi na nečemu drugom i to upotrijebiti kao adut. U Dragon Ageu je to radnja i interakcija s likovima. Nepovratne odluke stvarno čine igricu zanimljivom i jako, jako, igrivom. Cijela se igra zapravo u potpunosti vrti oko interakcije i priče, komunikacije, te "izvlači fleke" nastale nesuradnjom s Wizardsima.
Za kraj bih napomenuo samo dnevnik u igrici koji je stvarno odlično, sažeto i pregledno napravljen, ali bez mogućnosti upisivanja dodataka, pa svejedno morate imati papir i olovku u blizini. No bez obzira na to, preglednost, jednostavnost te dostupnost podataka u svakom trenutku su stvarno odlike koje se moraju spomenuti i kojima se mora skinuti kapa.
Grafika
Za početak treba raščistiti dvije stvari. Grafika u FPS-ovima i igrama iz trećeg lica se nikako ne može uspoređivati. U FPS-ovima je sučeljem omogućena najdetaljnija moguća grafika bez pogovora, dok se igre iz trećeg lica uglavnom oslanjaju na priču i igrivost. Kad smo to raščistili možemo prijeći na Dragon Age.
Još jedan veliki adut ove igrice je stvarno prelijepa grafika koja uistinu krasi ovu iznimnu igru. Svi detalji su jasno vidljivi i sve je uistinu dotjerano do maximuma. Lijepe površine, vidljive strukture, jasno vidljivo sjenčanje. Uistinu vrlo lijepa igrica. Zamjerku sam jedino našao malom detalju, a to je da vaš lik ne uzburkava vodu i barice kada gazi po njima, no kao što vidite ja sam poznat po tome da tražim dlaku u jajetu.
Igrivost
Ako zanemarimo da se u igri gubi osjećaj važnosti pri kreiranju lika, napomenuli smo da za razliku od D&D-jeva nema toliko rasa, klasa, podklasa, "alignmentna" itd., i da su borbe svedene, pa skoro, na H&S sistem, gledamo u jednu vrlo igrivu igricu. Spomenuta priča i interakcija nadopunjuju ovih par nedostataka, opet naglašavam da su to nedostaci iz moje perspektive, i zatvaraju ovu igru poput dvije ljuske oraha čineći jednu potpunu cjelinu. Sati i sati zabave su vam garantirani.
Minimum System Requirements
OS: Windows XP SP3/Vista SP1/Win 7
Processor: Intel Core 2 DUO @ 1.4 GHz/AMD Athlon64 X2 @ 1.8 GHz
Memory: 1 GB
Hard Drive: 20 GB Free
Video Memory: 128 MB (nVidia GeForce 6600/ATI Radeon X850)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive
Recommended System Requirements
OS: Windows XP SP3/Vista SP1/Win 7
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4 GHz)/AMD Phenom II X3 720 (2.8 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB Free
Video Memory: 512 MB (nVidia GeForce 8800 GTS/ATI Radeon HD 3850)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive
Zaključak
Mislim da svi jasno vidite zaključak. Jedna stvarno odlična igrica s predivnog grafikom, odličnom pričom i najvažnije jako dobrom igrivosti. Ako se odlučite zaigrati, zasigurno ćete ostati prikovani uz vaše računalo na neko vrijeme, a ako ste strastveni igrač RPG-ova ovo je igrica koju nikako ne smijete zaobići.
Ocjena: 9/10
Objavio: PipBoy |
Komentari (11)